e-revo vxl 1/16 esc brand door

Discussie in 'Electro offroad' gestart door ticovion, 18 aug 2010.

1. ticovion

ticovion Guest

Hallo mensen

Ik heb sinds een kleine 2 maanden een traxxas e-revo vxl 1/16 met brushless motor
    Alleen nu heb ik voor de 2e keer het probleem dat de speedregelaar ermee ophoud

De eerste keer deed ie ineens niks meer toen ik me dual accupack (2x7,2v nimh) reed en toen smolten zomaar de accu's

Ik terug naar de zaak en nieuwe speedregelaar en accu's gekregen

Ik weer lekker racen en nu sinds het weekeind is de speedregelaar weer doorgebrand

Is dat bij iemand bekend en weet iemand wat ik hieraan kan doen om dit te voorkomen
    Mag niet gebeuren voor zo'n wagen van 300 euries toch

ps. Volgens traxxas is de wagen geschikt om zonder aanpassing met 2 accu's te kunnen rijden

Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2010
  2. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    1. Heb je de speed pinion gemonteerd?
    2. kan dit niet in het algemene topic?
    3. Is de regelaar niet in de temp beveiliging gesprongen of doet hij het nu nog niet?
    4. de standaard regelaar is prut koop anders gewoon een Mamba max of een side winder. die zijn net zo duur als de standaard regelaar.
    5. waar blijft nard met zijn slotje:)

Laatst bewerkt: 18 aug 2010
  3. Lakigucci

Lakigucci

Lid geworden:
    12 jul 2010
    Enige wat ik zo kan verzinnen is dat je een te grote pinion/te kleine spurgear hebt gemonteerd...

4. ticovion

ticovion Guest

Zit een 23 pinion in
    Deze was los bijgeleverd en een stuk kleiner als de orginele
    De orginele is bijna dubbel zo groot

maar wat bedoel je eigenlijk met spurgear want ik ben nog niet zo lang bezig met deze hobby.

Het is wel de 1/16 versie hey

5. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    standaard esc is prut heb er zelf ook 2 doorgebrand.
    hb er nu een esc van ezun 60A in zitten en gedaan met de problemen. en hij kost maar 40euros ;)

6. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Toen ik de titel las dacht ik : ahh weer iemand die 2 * 7.2v NiMH in serie rijd met de normale pinion (28T). Maar je hebt dus al de speedpinion (23T) geinstaleerd.

Je temps worden waarschijnlijk te hoog, niet onbegrijpelijk want met 2 * NiMH wordt de set-up ook aardig heet, zelfs met de speedpinion. Hoe warm wordt de electronica (motor / esc)? Heb je geen tempgun dan ga je morgen naar de winkel en koop je er een.

Controleer eens op de auto soepel loopt. Wellicht loopt er ergens iets aan, zijn er bearings kapot of wat dan ook en dat zorgt voor extra frictie/wrijving waardoor er meer stroom verbruikt wordt en dus meer hitte vrij komt.

ruudxd, ben net terug van het werken aan mijn vriendins studenten kamer ;). Met punt 1,2 en 3 ben ik het met jou eens.

7. Lakigucci

Lakigucci

Lid geworden:
    12 jul 2010
    Nard was me voor :p.

Edit: van het Traxxas forum,
    Er schijnt in je manual te staan dat je niet volgas mag met de speed pinion ivm overhitte met 2 accu's in serie.
    (WOT=Wide open throttle).

Laatst bewerkt: 18 aug 2010
  8. ticovion

ticovion Guest

Nee een tempgun heb ik niet
    Maar alles loopt gewoon super soepel
    Ik smeer alles op tijd in zodat er geen mogelijkheid bestaat dat het stroef loopt. Je hoort hem ook bijna niet hij is echt superstil en ook zeer snel

9. ticovion

ticovion Guest

Heb je een link waar je de esc kan halen
    En kan ie ook een beetje tegen water niet dat als je per ongeluk door een plas rijd dat ie gelijk verrot is

10. patrickbaja

patrickbaja

Lid geworden:
    20 apr 2008
    je kan ook om de plassen heen sturen.;)

11. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008

Deel Deze Pagina