Eachine 800TVL CCD + 600mW VTX FPV set

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door DutchRC, 17 nov 2015.

1. DutchRC

DutchRC Guest

Halloa :)

ik heb dit Eachine 800TVL FPV setje, met 600mW VTX es aan laten rukken, om te zien hoe de kwaliteit is..
    In deze video doe ik een unboxing en geef wat tips & info..
    Link naar de FPV set: Eachine 800TVL CCD FPV set

Als ik de set een tijdje heb gebruikt zal ik een review posten...

2. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Tof bedankt voor de link

Wat voor receiver gebruik je ervoor? Kan je die er ook bij halen en is dat duur? En hoe ver is het bereik?

Wat beelden van de camera zouden ook wel gaaf zijn

3. DutchRC

DutchRC Guest

4. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Nog geen succes met de zaak aan de praat krijgen hier. Ik heb de bril nog niet binnen, maar de TV geeft geen beeld. Vooralsnog denk ik dat iets niet goed doe bij de TV, of zou het gewoon moeten werken als ik de gele composiet-stekker in de TV prik?

5. DutchRC

DutchRC Guest

Dart werkt alhier inderdaad Wel ja..

6. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Heb je misschien een NTSC camera en PAL tv? Misschien kun je de camera rechtstreeks aansluiten op de tv om zo een probleem met de vtx/vrx uit te sluiten. Je zou de tv zelf kunnen testen met een willekeurige andere composiet-video bron. B.v. een dvr of digitale camera met av-uitgang. Naast het inprikken v.d. gele stekker moet je tv natuurlijk ook op av-input staan.

Martin

7. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Ik heb de camera (RunCan PZ0420M) inmiddels met succes aan de TV geknoopt; ook wel grappig. TV is natuurlijk PAL; niet gecheckt, maar is gewoon een europees ding, dus dat zal wel. Het is een Samsung Smart TV en ik begrijp inmiddels dat digitale TV's wel een goed signaal moeten hebben om iets echt door te geven. Ik vond dit draadje: https://www.reddit.com/r/Multicopte..._doesnt_work_when_outputted_to_tv_only_small/

We gaan even verder pielen...
    Geeft de VRX eigenlijk uberhaubt wel een signaal af als ie niets ontvangt van de VTX?

8. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Nog even een check gedaan of VTX en VRX op het zelfde kanaal zitten, maar nog geen succes. Ik hoop dat ik het zelfde issue heb als in het bovenstaande linkje. Heb niet echt iemand in de buurt (voor zover ik weet) die wat gear (goggles, andere VTX) heeft om e.e.a. te testen, dus ik ben bang dat ik pas wat weet als m'n Quanum goggles binnen zijn (overigens in backorder - wel besteld).

9. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
  10. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    ff een draadje in je ontvanger solderen dus. Je kunt ook even testen of dit echt het probleem is met een draad van je accu naar de tv. Of je kunt met een multimeter testen of de aarde van de av-stekker inderdaad niet met de min van de accu is doorverbonden, zoals natuurlijk wel zou moeten.

Martin

11. Fifikus

Fifikus

Lid geworden:
    10 feb 2015
    Ik wil mijn eertse fpv setje binnenkort gaan kopen voor op mijn DJI F450. Kan me iemand uitleggen wat nu precies het verschil is tussen de 600, 700 en 800 TVL. DutchRC beveelt namelijk de 700 aan boven de 800, maar als ik het goed begrijp heeft een 800 tvl een betere beeldkwaliteit, omdat deze 100 tvl's meer bevat? Graag jullie hulp. Ook zou ik graag willen weten waar jullie je FPV spullen kopen.
    Alvast bedankt!

Laatst bewerkt: 3 dec 2015
  12. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    https://en.wikipedia.org/wiki/Television_lines
    TVL is gerelateerd aan de horizontale resolutie. Het beeld bestaat bij PAL altijd uit 576 horizontale lijnen. Met een beeldverhouding van 4:3 en vierkante pixels heeft je monitor/videobril horizontaal minimaal 700*4/3 = 933 pixels nodig om überhaupt meer details te kunnen tonen bij camera's boven de 700TVL. Dus b.v. met een bril van 640x480 zie je volgens mij geen verschil. Daarnaast heb je ook nog te maken met de bandbreedte van het signaal. De videoapparatuur kan die beperken waardoor kleine details verloren kunnen gaan. Hogere TVL-waarde kan meer vertraging opleveren, maar als je rustig vliegt dan heb je daar geen last van.

Ik zou trouwens bij de keuze van een camera eerder letten op de lichtgevoeligheid, wel/geen uv-filter, WDR en 'latency' dan op de resolutie, al zijn die laatste twee vaak dus wel gerelateerd.

Martin

13. Fifikus

Fifikus

Lid geworden:
    10 feb 2015
    Martin, bedankt voor je uitleg. Super!

Ik ben eruit. Ik ga voor een 600TVL camera. Alleen al vanwege de latency. Waar kan ik deze het best bestellen? Een mooie transmitter en reciever set zou natuurlijk perfect zijn.

Verder worstel ik nog met de vraag welke transmitter ik moet pakken, een 200mw of hoger des te beter/verder bereik, 600mw?

14. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Geen dank! O.a. securitycamera2000.com en surveilzone.com hebben deze camera's op voorraad tegen schappelijke prijzen. Ik vergat nog te zeggen dat voedingsspanning ook heel belangrijk kan zijn. Maar dat hangt ook van andere zaken af. Ik vlieg b.v. vaak met 2s lipo's dus dan werkt een 12V camera niet zonder meer. Eigenlijk schaf ik alleen nog maar spullen aan die op 5V of lager werken. Qua voeding kun je dan ESC's, USB e.d. gebruiken. Voor 3.3V spul gebruik ik altijd een AST1117 3.3V lineaire regelaar die werkt op spanningen van 5V en hoger (hoe hoog hangt af van de stroom en koeling). 2s lipo's breng ik terug naar 5V met een 7805 of AST1117 5.0V. Voor hogere spanningen gebruik ik eerst een buck-converter naar 8V, met daarachter een 7805 of rechtstreeks naar 5V.

Wat betreft zendvermogen, het verschil tussen 200 en 600mW is niet zo heel groot. Meestal maken de antennes het meeste verschil. Bezuinig daar dus niet op.

Martin

15. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Nog geen succes hier. De camera doet het op TV, de Quanum V2 goggles spelen een speelfilm af van de mediaspeler, maar ik krijg nog geen video-verbinding. Als ik van kanaal wijzig, dan ziet ik wel wat bewegen op het scherm, maar verder is het continu "no signal". Geen idee wat het is; het lijkt er wel op dat er geen relatie is met het massa-verhaal omdat de goggles en de VRX nu op de zelfde lipo zitten. Ik vermoed of de VRX, of de VTX niet in orde. Wat ook nog zou kunnen is dat de camera nu te weinig spanning krijgt; deze heeft 5-12 volt nodig en mogelijk levert de VTX net te weinig...

16. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Bingo! Dat was het; de 3S direct op de RunCam gezet en gelijk goed beeld. Nu nog een 3.5 female > 2.5 male verloopjack/kabel vinden om een kilo kabels onder de goggle te besparen...

17. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Is het trouwens wijs nog met ferrietringen aan de slag te gaan? En moet die dan tussen de lipo en de splitter voor stroom richting VTX en camera of moet zo'n ding op het gele videokabeltje?

18. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Ben nu met steuntje bezig voor de camera. Iemand nog suggesties voor de hoek op een F450? (dus geen racequad). Gewoon recht naar voren, ietsje schuin omlaag of juist omhoog?

Deel Deze Pagina