D
dentompie
Guest
Hallo,
Op de beurs in dortmund een easyglider gekocht.
Het bouwen verliep vrij vlot, over de meeste dingen was goe nagedacht. Helaas eens alles klaar was begonnen de "problemen". Door die wirwar van kabeltjes en die klipjes om de canopy vast te houden is het miserie om de batterij erin te steken. De kabeltjes van de vleugels zitten dan compleet klem en de batterije spant nog harder. Ik heb er zo hard moeten op duwen dat ik mijn 2000mAh lipo's kortgesloten heb :-( Heerft iemand een manier gevonden om dit eleganter te doen?
Ook die vleugels spannen heel hard. Hoe moet je in's godsnaam alleen de vleugels erin krijgen? Misschien beginnen fitnessen?
Enfin, na de lipo's min of meer gehersteld te hebben toch de eerste vlucht gewaagd. Ik dacht "met vertraging op de motor zal ie wel snel stijgen". Niet dus! Moeizaam hees hij zich omhoog. En heel traag. Snelheid krijgen zat er niet echt in.
Na een relatief korte vlucht (blijkbaar heeft die kortstsluiting mn lipo's geen deugd gedaan) dan maar geland. De motor was gloeiensheet! En dat voor een motor met vertraging? Vreemd...
Ook het zweven was niet denderend: mijn Graupner Junior die 800 gram zwaarder is (voor slechts 30cm extra spanwijdte) moet zeker niet onderdoen qua zweefvermogen!
Heeft iemand soortgelijke ervaringen met de easyglider en oplossingen voor deze ongemakken?
Tom
Op de beurs in dortmund een easyglider gekocht.
Het bouwen verliep vrij vlot, over de meeste dingen was goe nagedacht. Helaas eens alles klaar was begonnen de "problemen". Door die wirwar van kabeltjes en die klipjes om de canopy vast te houden is het miserie om de batterij erin te steken. De kabeltjes van de vleugels zitten dan compleet klem en de batterije spant nog harder. Ik heb er zo hard moeten op duwen dat ik mijn 2000mAh lipo's kortgesloten heb :-( Heerft iemand een manier gevonden om dit eleganter te doen?
Ook die vleugels spannen heel hard. Hoe moet je in's godsnaam alleen de vleugels erin krijgen? Misschien beginnen fitnessen?
Enfin, na de lipo's min of meer gehersteld te hebben toch de eerste vlucht gewaagd. Ik dacht "met vertraging op de motor zal ie wel snel stijgen". Niet dus! Moeizaam hees hij zich omhoog. En heel traag. Snelheid krijgen zat er niet echt in.
Na een relatief korte vlucht (blijkbaar heeft die kortstsluiting mn lipo's geen deugd gedaan) dan maar geland. De motor was gloeiensheet! En dat voor een motor met vertraging? Vreemd...
Ook het zweven was niet denderend: mijn Graupner Junior die 800 gram zwaarder is (voor slechts 30cm extra spanwijdte) moet zeker niet onderdoen qua zweefvermogen!
Heeft iemand soortgelijke ervaringen met de easyglider en oplossingen voor deze ongemakken?

Tom