Eco 8 / Piccolo indoor

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Harpert, 27 mei 2003.

1. Harpert

Harpert Guest

Wie hebben er ervaringen met de ECO8.

Is deze heli wel stabiel indoor te vliegen (in tegenstelling tot mijn FEDA)?
    Welk type motor is aan te raden? (standaard, brushless, sport?)

Zijn er speciale dingen waar ik aandacht aan zou moeten besteden, bijvoorbeeld het accupakket. Welk pakket past het beste.

Wat zijn de vliegtijden?
    Hoe gevoelig is de Eco8 voor wind. Kan je er op een mooie dag ook buiten mee vliegen?

Mijn doel: Een vervanging voor mijn slecht vliegende FEDA die erg instabiel vliegt en daardoor te veel ruimte nodig heeft indoor.
    De piccolo vind ik zelf niet echt een alternatief, lijkt erg op de feda. Is wellicht beter gebouwd? Of is de piccolo wel een goed alternatief?
    Wordt de piccolo ook zonder zender geleverd en is er een micro 35mhz ontvanger voor beschikbaar?

Dank voor jullie Feedback, Harpert

2. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    er is geeneen van die micro helis die fatsoenlijk vliegt, die zijn allemaal door hun geringe grootte zo instabiel als iets.
    een eco 8 vliegt prima op 8 of 10 cellen met de standaard motor, ook buiten.

3. René

René Guest

4. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    hehehe... Altijd leuk de 'grote jongens' te horen over 'die micro dingen'. Ik vlieg nu 7 maanden met de Piccolo, en het is inderdaad een instabiel stuk vr#ten. Maar toen ik van een Eco 8 de zender in mijn handen gedrukt kreeg, zo van 'heb je ook eens een echte vast' vond ik het nix aan. Dat ding beweegt bijna niet... Terwijl de man die die Eco vloog, mijn Piccie niet eens 30 seconden in de lucht kon houden ;)
    Persoonlijk vind ik grote heli's makkelijker vliegen, maar waar een Piccolo in uitblinkt is dat als je ff een half uurtje nix te doen hebt je een accu volgooit en dan je hoover kan oefenen in de woonkamer. Doe dat eens met je Eco of je Raptor... Om niet te spreken over crash-bestendigheid.
    In mijn optiek is het sterkste punt van de micro dat je altijd kan oefenen.

Groetjes,

Ton.

5. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    De meeste elektro helies groter dan een picolo (achtige) of een hornet zijn gelijk een stuk groter én zwaarder (en vooral veel meer watts), voldoen dan niet meer aan de max gewicht eis van 500 gr die bij de meeste indoor meetings gelden, laat staan dat je er mee in je eigen huiskamer (veilig) mee zult of uberhaupt wilt gaan vliegen...

Maar gezien de huidige ontwikkelingen zoals CP ipv FP, waarmee de pic al een stuk stabieler wordt, en de doorgaande minituralisering zullen er nog div verbeteringen en modellen volgen.

misschien vlieg ik straks over tig jaar 3D micro heli op de koffietafel in het bejaardenhuis met bibberende handjes...

6. tigermoth

tigermoth Guest

alleen met voor-programmeerbare voice command auto pilot niek ;)

Deel Deze Pagina