ECO 8

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door benvlieggraag, 24 nov 2003.

  1. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb net een ECO 8 gekocht met een standaard sport motor en ik wil met 8 cellen gaan vliegen maar ik heb tot nu toe alleen simulator heli ervaring. :(
    Is dit een goede keuze en zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

    :?:
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.913
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    effe marcel van raak aan zijn jas trekken bij jullie op het veld, alleen proberen eindigt in een kapotte heli.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  4. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Bedoel je niet de Logo 10?
    Dat is de laagste die er is, of is dit een oude versie die uit de handel is?

    Groeten Laurens
     
  5. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Ik bedoel de ECO 8 ik had net een berichtje over een logo gelezen vandaar.
     
  6. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
  7. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb nog een LRP 650 6-8 liggen want als ik het goed begrijp dan kan ik het niet zo goed leren met de sport motor en 8 cellen, maar in de beschrijving staat dat hij zelfs met 6 cellen vliegt.Ik wil een beetje gaan vliegen met de spullen die ik al heb , ik heb ook nog een paar 12 cellen CP1700 pakketen maar ik ben bang dat het dan niet gaat met dit motortje en 4 servos, het gaat er mij om om het te leren en als het bevalt kan ik er alsnog een borstelloze motor inzetten want ik heb ook nog een AXI 28/20/10 werkeloos in een doos liggen maar ik weet niet of dat lekker werkt een buitenloper in een heli.
     
  8. mdegans

    mdegans

    Lid geworden:
    5 jul 2003
    Berichten:
    188
    Ja hoor, hoveren gaat prima met 8 cellen en de sportmotor. 13 tanden motortandwiel geeft zo'n 1400 RPM en dat is perfect voor hoveren.
    Enige nadeel van de sportmotor is dat deze door de koolborstels heenvliegt dus je zal snel naar een borstelloze gaan.

    NIET boven de 8 cellen met de sportmotor gaan!!!, daarboven haal je nog een paar vluchten en dan BENG!!! (eigen ervaring en van vele andere op de forums).
    Met een borstelloze zal je snel naar de 10 cellen willen gaan maar dan heb je ook wat.
    Ik ben er geen voorstander voor om het volledig zelf te proberen, al is dat met een heli toch snel het geval, de instructeur kan vaak niet snel genoeg ingrijpen, maar laat wat je ook doe eerst de eco-8 testen door een ervaren persoon.
    Als je zelf wat wil testen, zet dan in ieder geval niet de hoofdbladen erop.

    Als belangrijkste tip kan ik je dit geven: Bouw nauwkeurig!!, het luistert zeer nauw, gebruik voor de aansturing van de collective (de swashplate) allemaal dezelfde servo's en stel mechanisch af, niet electronisch.
    Wat ik bedoel is: de servo's hevels moeten allemaal 90 graden staan en de link arms naar de swashplate mechanisch afstellen, wanneer je de servo's electronisch naar 0 stelt is de beweging niet meer lineair.

    Balanceer de houten bladen goed anders schud de heli de grond rond:)
    Wanneer goed gebouwd en de bladen uitgebalanceerd en zonder tracking is de eco-8 een pracht apparaat!!

    Veel succes,

    Menno

    oh, als laatste: de accu connectors, gebruik asjeblieft GEEN tamiya stekkers, deze kunnen max 18amp aan. Gebruik goede 4mm stekkers of dean's connectors (erg populair in amerika)
     
  9. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Wij hebben bij onze club een paar specialisten zitten en daar kan ik voor de afstelling altijd op terug vallen, maar die vliegen wel brandstof helis en als je met specifieke electro dingetjes komt dan weten ze het vaak niet, maar daar hebben we natuurlijk de specialisten van het modelbouwforum nog. :D
    Maar ik begrijp dat jij ook met een ECO 8 vliegt en met 13 tanden maar in de gebruiksaanwijzing geven ze 10 tanden aan voor 8 cellen en een sportmotor, dan zit er ook een Robbe G 200 giro bij is dat wat? :?
     

Deel Deze Pagina