Eco8 Motor tandwiel keuze?

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Dirk Luchtmeijer, 26 jun 2007.

1. Dirk Luchtmeijer

Dirk Luchtmeijer

Lid geworden:
    24 apr 2007
    Ik zit te dubben om het motor tandwieltje van 10 naar 12 tands te veranderen om hiermee de toeren te verhogen.

Ik heb er een Heli Performance moter in zitten (borstel) en gebruik een 10 cellen pack 12v. Nu wordt geadviseerd op de Ikarus site om met 10 te vliegen op 12volt en 12 tanden op 9,6volt. Heeft er iemand ervaring met deze motor? en zou ik gewoon met een 12 tands kunnen proberen op 12 volt zonder dat me de boel in de fik vliegt?

de temperatuur van de motor en accupack zijn na een volledige vlucht (circa 7 minuten) handwarm tot lauw met een 10 tands wieltje,

Ik ben betrekkelijk nieuw in deze situatie en hoop dat iemand mij kan adviseren of het zinvol is,

2. heli arie

heli arie

Lid geworden:
    11 aug 2005
    hallo dirk op hoe veel toeren vlieg je nu.
    ik zelf vlieg ook met een eco 8 borstelloos en dan op 1450 toeren
    met een drie s dus 11.1 volt lipo gaat perfect.
    groetjes arie

3. Dirk Luchtmeijer

Dirk Luchtmeijer

Lid geworden:
    24 apr 2007
    Dag Arie, tja ik heb geen toeren meter of iets dergelijks maar ik schat ongeveer tussen de 11 en 1200 toeren, hij draait relaxed en is goed te sturen hoor, maar ik had zo mijn vraag betreft dat tandwieltje.. of dat nog wat uit maakt of niet. 10 of 12 tands...ik heb in ieder geval niet direct het idee dat ik hiermee de motor super ga belasten maar ben nieuwschierig of iemand hier ervaring mee heeft. Natuurlijk kan ik een brushless set erin bouwen maar ik ben momenteel aan het sparen voor een trex-600...(da's ander koek). tot nu toe roei ik met de eco riemen die ik heb en ben erg tevreden met deze machine hoor :)
    Ik vlieg pas vanaf april (na 3 maanden oefenen op een simulator) en zit er lekker in. :wink:

4. heli arie

heli arie

Lid geworden:
    11 aug 2005
    hallo dirk