Hoi iedereen, sinds enige tijd ben ik in het bezit gekomen van een Edge 540 van HYPE. ( de grote 2m spanw.) Ik vind nergens welke motor het best zou passen op dit toestel. Ik dacht aan een DA50 ofzo..., maar wil toch eerst eens polsen naar andere eigenaars van dit toestel. Groetjes, Jean-Luc
Hoi, Ik heb geen Edge, maar wel een funtana pro van 2m. Gewicht ligt rond de 5kg en heb er een 35cc mvvs op staan. Power zat! trekkracht is rond de 10 kg (met de juiste prop) dus dat is prima. Ik weet ook dat mensen die funtana met een os 1.60 vliegen, ook power zat. Uiteraard is het gewicht hier van belang. Ik zelf zou de 7kg max vinden voor een mvvs 35cc (4pk) om nog een beetje te kunnen acro-en. Voor 3D lijkt me dan een da50 wel mooi. Kortom: wat is het geschatte gewicht en wat wil je ermee doen, pas daar je motor bij aan. Succes Christiaan
Als die Edge enige gelijkenis heeft met de cap van hype, dan heb ik maar 1 ding te zeggen : VEEL SUCCES Heb dit zien vliegen in de club, daar hadden er 2 zo'n cap gekocht, rampzalig gewoon, voorlijsten waren gewoon recht, geen enkele V stelling, wat een cap normaal wel nodig heeft, dit resulteerde in een heel vreemd rudder gedrag. uiteindelijk is dit toestel overgenomen, de nodige sloop en aanpassingswerken gedaan, een DA 50 met KS reso gemonteerd en nu vliegt het redelijk maar voor een 2 meter toestel veel te zwaar. dus succus ermee
ik heb ook pas een edge 540 (span 2 m.),maar dan van graupner. deze vliegt echt super!! met een os 160 fx. ik ben zo overgestapt van de calmato hoogdekker op deze vlieger en het is geweldig lekker vliegen en een droom om mee te landen. groetjes,