Een goede drone met zender, camera en beeldscherm voor beginner?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ycdlawip, 27 okt 2015.

1. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Haha ja daar had ik het dus net over maar nee ik wil liever geen bril. Misschien later maar eerst gewoon een scherm op de afstandsbediening

2. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015

ik zit te twijfelen of 200mw wel genoeg is, is het bijvoorbeeld niet beter om 600mw te nemen? gewoon voor de zekerheid? ik heb begrepen dat je neit tehoog moet gaan ivm storen maar veel mensen gebruiken 5.8ghz 600mw en dan zou dat toch niet zo erg moeten zijn met een 2.4ghz zender voor je drone?

3. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Laatst bewerkt: 7 nov 2015
  4. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Effe regels opzoeken want niet overal is 600mw toegestaan in Europa. Al vliegen wel veel mensen ermee. Zender/ontvanger zelfde mw nemen.
    200mw moet wel genoeg zijn normaal, denk dat je hiermee verder komt dan je in eerste instantie zou willen. 600 zou ik persoonlijk eerder op een vliegtuig zetten. Ti's natuurlijk wel veiliger moesten de condities niet ideaal zijn, dan heb je meer aan 600mw natuurlijk. Ik heb zelf 250mw en ik ben nog geen beeld verloren door te ver te gaan. Ik vlieg dan ook geen halve km weg natuurlijk.

5. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Zo'n camera heb ik toevallig. 170 graden is wel heel wijd hoor. Ik vond het vliegen knap lastig en heb er een andere lens op gezet. Voor kleine toestellen is deze cam wel geschikt, maar alleen omdat hij zo licht is (inclusief audio). De beeldkwaliteit houdt niet echt over. Als je genoeg motorvermogen hebt, dan zou ik eerder kiezen voor een 'normale' board cam zoals deze:

http://www.surveilzone.com/800TVL-Camera-5-20V-with-28mm-Wide-Anlge-Lens-for-FPV-g-1295

Of als je budget wat groter is, de welbekende PZ0420(M):

http://www.securitycamera2000.com/p...WDR-Color-Board-Camera-with-OSD-Menu-DNR.html

(De meeste mensen vliegen met een 2.8 lens)
    Martin

Deel Deze Pagina