Leuk filmpje van een blijkbaar erg licht gebouwd toestel. (een Hawk) http://www.skygate-collection.de/uploads/media/sc-hawk_04.mpg
Ik wens je suc6 om dat met je slowflyer bij te houden. Het lijkt misschien wat minder snel. Omdat het een aardig ding is! De sloomste bocht die hij maakt. Houd ik niet bij me een normaal parkflyertje. Overigens wel een zeer gaaf filmpje, die gast weet wel hoe die strak moet sturen.
Mooi vliegwerk zeg!.. net echt.. maar een slow-flyer... Zou wel een leuk idee zijn, een microjet..iemand? Wat is de kleinste jet verkrijgbaar?
Met die hawk op zn sloomst kan ik et met mijn fietsbel spacescooter nog net trekken denk ik. Maar videofilmpjes zijn vaak verradelijk als et gaat om snelheid. In et echt kan et vies tegenvallen. En de kleinste jet is die met gas turbine pas hier op t forum. De Teddyjet.
Deze heeft onlangs nog in de fmt gestaan. De kist heeft een span van 2,5 meter en weegt 20kg. Een behoorlijke kist dus. Deze kist heeft ook op het jet wm 2005 meegevlogen en op de 3w supershow van 2005. Paar fotos:
8O Ongelofelijk wat n detail. Ik zou gezegt hebben dat dat een echte was, als ik naar die plaatjes zou kijken zonder dat ik et al wist. Maar 20 kilo joh, das niet misselijk. Wat zal ik mijn ogen uit kijken op de komende pampa.
Het is idd een pracht kist. Jammer dat er nogal een dik prijskaartje aan hangt Heb zelf niet veel op met jets maar dit is toch echt wel een mooi exemplaar.
Slowflyer? Echt niet! zoals al is geschreven komt dat voor een groot deel door de afmetingen van de kist. Het is geen kleintje! Ik woon onder één van de aanvliegroutes naar Schiphol en de grote kisten komen zeer regelmatig vrij laag bij ons over. Die enorme bakken (747, 767, 777, DC10, MD11 en dergelijke) komen op zo'n 800 tot 1000 meter hoogte bij ons over en LIJKEN dan heel langzaam te vliegen. In werkelijkheid is de vliegsnelheid nog altijd boven de 300km/uur als ze bij ons boven de stad vliegen. Een ander punt is dat hier iemand staat te vliegen die z'n kist helemaal volledig onder controle heeft. Hierdoor lijkt het allemaal zo makkelijk, haast van zelf te gaan. Wanneer hij echt laag over het veld komt en dan een bocht inzet zit zijn rechtervleugelpunt niet veel meer dan een halve meter boven de grond. Ik vind het altijd prachtig dit soort vliegtuigen en vliegers die het zo makkelijk doen lijken. Ik heb er helaas de financiën en de ruimte niet voor om met dergelijke prachtkisten te vliegen.
Het prijskaartje voor de kit http://www.skygate-collection.de/uploads/media/BAe_Hawk_Preisliste_01.02.2006_deutsch_01.pdf
Ja ik was het al een keer tegen gekomen. bijna 3000 euro voor alleen de kale kist dan komt er nog heel leuk lijstje bij om er zoiets moois van te maken Ik geef dan zelf, als ik het geld moest uitgeven aan een toestel, de voorkeur aan een leuke yak van 2.6 m Desondanks blijft het een feit dat het een pracht kist is
Nog even wat extra informatie.... Kist is van Stephan Volker. 2.3 mtr. spanwijdte, vliegklaar maar 19 kg. quote: Die langsamflugeigenschaften von Stephans Hawk sind unglaublich, kritiker sprachen hier schmunzelnd von einem slowfly-jet.... Heeft Stephan op de wereldkampioenschappen een goede klassering gekost, de jury meende dat de snelheid niet schaal was.