M
mark
Guest
op een of andere manier staat mijn sticky hier niet (meer). Dit lijkt me een goed moment om deze mededeling ook weer eens hier te plaatsen. Hiermee behouden de moderators zich ook het recht voor om draadjes et sluiten van vragen die echt al (veel) aan de orde zijn geweest, ik bemerk namelijk dat langzaam maar zeker een zekere gemakzucht ontstaat.
Daarom, hierbij, lees en huiver. O ja, en zoals iedere Nederlander geacht wordt de wette kennen, worden alle forumgebruikers (waarbij ik met name de autojongens een warm hart toedraag, vandaar dit hulpstuk) geacht de forumregels te kennen.
Mijn oude sticky:
Een forum is er om vragen te stellen en vragen beantwoord te krijgen. Het voordeel van een forum als dit is dat (bijna) al die vragen en antwoorden bewaard worden in de database.
Zo kan het natuurlijk gebeuren dat iemand nieuw is op dit forum (in dat geval: van harte welkom!), en dat die een vraag heeft die reeds eerder beantwoord is. Het kan zelfs zo zijn dat iemand die al enige tijd actief is op het forum, een vraag heeft die al beantwoord is. Nog een keer dezelfde vraag stellen is dan driedubbel onhandig: Men moet opnieuw een antwoord schrijven, je moet langer op je antwoord wachten en de database komt vol te staan met dezelfde informatie.
Daar heeft Robert dus wat op bedacht: de zoekfunctie. Rechtsboven aan elk scherm is een verzameling knopjes te zien. Een daarvan heet 'zoeken'. Heb je een vraag, gebruik eerst de zoekfunctie om te kijken of er al een antwoord is gegeven en stel daar eventueel je verdere vragen. Krijg je helemaal geen antwoord op je vraag, stel m dan gewoon in een nieuw onderwerp. Zo helpen we onszelf en elkaar, en blijft het forum lekker overzichtelijk!
Credits naar Jaap J, die dit stukje voor het brandstof gedeelte heeft geschreven. Ik hoop dat het hier ook een stickey waard is
Laatst bewerkt door een moderator: