Kent iemand in dit forum de eenvoudige zweefmodellen "Aeroslave" en "Aerobabe" ? Ik zou graag de tekeningen willen zien.
tekeningen Louis Bausch Herbie, ik heb in 1957 gezien dat de tekeningen in een bouwdoos zaten. De bouwdozen waren eenvoudige kartonnen dozen met plankjes en latjes er in. Niets was voorbewerkt. Ik weet niet of de tekeningen los verkrijgbaar waren.
Ik ken ze niet. Maar wil je speciaal een van deze twee bouwen of zoek je gewoon een eenvoudig zweefmodel om te bouwen?
zweefmodellen Het is nostalgie, het maakt, dat ik die oude modellen nog eens wil bouwen. De ontwerper is Louis Bausch, die in de jaren vijftig bij de AKU in Arnhem werkte. Om de zelfde reden zoek ik ook nog naar de Kolibrie, een ontwerp van J.J.Robert uit 1950. Ik heb als klein zweefmodel nog liggen een ontwerp van Scheide, De Spin, ook uit 1950, voor de tussen door trek.. Dus het gaat heel specifiek om de genoemde ontwerpen. Aeroslave en Aerobabe lenen zich heel goed voor een Radio Assist set, als thuisbrenger.