Na mij introductie op het modelbouwforum wil ik verslag gaan doen van mijn voortgang wat betreft het FPV project. Om het overzicht op het forum niet te verstoren heb ik deze nieuwe discussie gestart. Voor de mensen die mijn introductie hebben gemist even een opsomming van de voortgang tot nu toe: - Vliegtuig: Bixler 1 - Camera: 600 TVL - Zender: Futaba FF9 De rest ben ik nu aan het uitzoeken.
Heb vandaag een Futaba R319 dps ontvanger binnen gekregen. Deze wil ik ook gaan proberen, heeft iemand hier al ervaring mee? Bij de zender kreeg ik een Futaba R147F zal deze ook even testen.
Hoi Ton, helaas geen ervaring met beide ontvangers zelf vlieg ik met 149DP ontvangers op mijn FF9. De twee ontvangers die je noemt zijn ook Futaba? Dan moet het haast goed zijn. Futaba is een goed merk. Verder lijkt het goed wat je tot nu toe hebt, de Bixler is een bewezen FPV bak. Veel plezier Addy
Ik denk ook dat het wel goed komt met de Futaba ontvangers addy. Ben net even met de auto rond gaan rijden. De zender op servo testen op de eerste verdieping achter het raam gezet. Op 1,1 km nog goed signaal (buiten de auto natuurlijk) als je de antenne draad verticaal houd. Horizontaal geen signaal. Voor beide ontvangers ongeveer hetzelfde Ik moet er bij zeggen dat de eerste 350 m dwars door een woonwijk gaan. De rest van de afstand is open weiland.
Het was even een tijdje stil maar ik ben weer met de bixler bezig. Het duurde nog al even voor ik alle onderdelen binnen had. Afgelopen weekend heb ik de zenders en camera gemonteerd. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik foto's moet uploaden maar ze komen er aan.
Aangezien ik nog even zit te vogelen met de foto's eerst maar even een opsomming wat er bij gekomen is. - Fatshark Dominator - 1,3Ghz ontvanger - 1,3Ghz zender 4xx mw - Orange 3 axis gyro - Filtertje voor voeding