Eerste rc nitro auto

hallo mensen,

Ik ben nieuw met deze hobby/sport en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil een off road nitro auto kopen maar er is zoveel keus zoals buggy,truggy, monstertruck. Ik wil gewoon op gras,zand,steentjes rijden en hij moet over heuvels kunnen springen ook moet hij goed stevig zijn.

Dan het tweede probleem welk merk er zijn er zoveel. Ik heb ongeveer max 300euro te besteden en ik wil graag een kit kopen, ik ben technisch dus dat moet wel lukken.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen dat zou ik erg waarderen:cool:

Alvast bedankt,

Marcel

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat je voor 300€ een kit zal kunnen kopen...
Een kit is zonder motor, electronica...
Dus ik denk dat je rtr zal moeten zoeken...
En dan nog ik denk dat je voor 300€ niet zo'n goede auto zal vinden hoor...
Ik zou eerst eens tweedehands proberen te zoeken.
grtz,
Michiel.;)

hmm

229 pond zonder verzendkosten, hou je nog een beetje geld over voor benzine en de andere benodigdheden

HPI Trophy 3.5 RTR Buggy 10508

Maar serieus, deze auto is prima hoor, heb zelf de Truggy ervan. Echter zal je nog wel nitro, gloeistarter en zo moeten kopen.
Ben het wel met michiel eens dat het een krab budget is, maar 2e hands nitro als eerste auto zou ik niet doen...

Even goed zoeken op de bekende sites, en je zal auto's genoeg vinden. Kan je altijd hier nog om meer advies vragen.

Ik denk toch dat je budget wel wat groter zal moeten worden als je met nitro wilt beginnen, je moet er aan denken dat een 2.5liter bus rond de 25€ komt...
Grtz

thnx voor de reacties.

mijn uiterlijke budget is 350 euro, is dat verstandig om een auto uit de UK te laten komen want dan heb je geen garantie.

en ik heb een bouwkit gevonden de Ansmann Virus is dit een goeie beginnersauto? hoelang zal deze het volhouden?

p.s

Ramsho ik woon vlakbij jou in Stroet naast Schagen zie jij de mogelijkheid om een keertje samen met mij te gaan rijden ergens? ik heb een brommer dus kan wel een stukje rijden.

Marcel

Bedoel je de ansmann virus 2.0? Heb deze auto ook even gehad en is wel een degelijke auto, de levensduur hangt af van het onderhoud hoor...
Grtz

het is de Ansmann virus 3.5cc kit deze kost 289euro met afstandsbediening en motor helemaal compleet.

is dit een beetje een betrouwbaar merk zijn er makkelijk onderdelen voor te verkrijgen?

hebben er nog meer mensen ervaring met het merk Ansmann?

alvast bedankt

marcel

*BASIS NITRO START SET. €27,-
Standaard toebehoren voor RTR Nitro auto, bestaande uit 1 liter Tornado brandstof, standaard gloeiplugdriver met accu en lader en brandstof vulfles.

Metal hyLIide AA penlite accu van VPower met een capaciteit van 2300 mAh, zeer geschikt voor o.a. zenders (8 stuks nodig), passen in alle normale zender accu bakjes extreem lange looptijd, geen geheugen effect, d.w.z. bijladen is geen probleem. €2.25 per stuk.

BASIS 2.4 GHz STUURWIELZENDER PLUS ONTVANGER €69.-

HONG NOR ULTRA LX-1 buggy, No Radio, met 4.6cc motor €230.- (geen zender)

HONG NOR CRT.5 1/10 TRUGGY Ready to Run €265.-RTR

Bullet ST 3.0 RTR €329.-RTR

RTR SAVAGE 3.5 TRUCK WITH NITRO GT-1 TRUCK BODY €370.- RTR

Trophy 4.6 RTR Truggy €400.- RTR

HPI Pulse 4.6 Buggy €460.- RTR

RTR SAVAGE X 4.6 W/ 2.4GHz & NITRO GT-2 TRUCK BODY 490.-RTR

Traxxas Nitro Revo 3.3 - 2.4GHz - €560.-RTR

hier heb je wat prijzen van wat het allemaal kost er kan wat verschil in zitten maar dat is niet veel.
voor dat er weer mensen zijn die zeggen die kan ik goedkoper krijgen.

kijk wat rond, ga naar winkels of meetings zo kom je er vanzelf wel achter wat je wil hebben. dat is het enigste advies wat ik je kan geven.

bedankt voor de informatie maar eigenlijk zoek ik een beginners kit.

ik zou graag iets meer informatie over de Ansmann Virus 3.5cc willen is dit een stevig autotje, is het motortje goed of zal ik er een andere/betere opzetten, heeft het autotje veel zwakke plekken en is het het waard of zeggen jullie van NIET DOEN!!??

marcel

thnx voor de reacties.

p.s

Ramsho ik woon vlakbij jou in Stroet naast Schagen zie jij de mogelijkheid om een keertje samen met mij te gaan rijden ergens? ik heb een brommer dus kan wel een stukje rijden.

Marcel

Ja hoor dat kan zeker, ik rij met een vrij grote groep bijna elk weekend in de boekerlermeer (industrieterrein) hier in alkmaar.

Zie ook:
alkmaar-boekelermeer-off-road-afspraken-70

Er rijden meer mensen met nitro auto's, dus ervaringen genoeg.
Ook een hoop elektro Short course rijders (traxxas slash, hpi blitz etc.)

Wat betreft die Ansmann, tja de een vindt het niets, kwaliteit en zo. Maar het is ook een iets goedkoper merk.
Onderdelen zijn over het algemeen wel goed te verkrijgen, conrad heeft bijvoorbeeld ook dit merk.

Was net zelf ook even op youtube aan het kijken, zijn genoeg filmpjes over deze auto... Kan je zelf ook kijken of je het wat vindt.

Collega die met een Hobao hyper St truggy rijd is aan het kijken naar de ansmann kryptonite (truggy ook) voor erbij. Ziet er ook niet onaardig uit

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dit niks voor je ?
Het is wel geen bouwdoos, maar je hebt wel direct alles compleet !

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
het is de Ansmann virus 3.5cc kit deze kost 289euro met afstandsbediening en motor helemaal compleet.

is dit een beetje een betrouwbaar merk zijn er makkelijk onderdelen voor te verkrijgen?

hebben er nog meer mensen ervaring met het merk Ansmann?

alvast bedankt

marcel

de kit die ik hier noem zijn voor beginners!! maar wel van een veel betere kwaliteit dan die auto die je nou op het oog heb. en dan kost die ook nog 289,- euro.

dan kan kan je beter gaan voor de auto die ik hier noem, en die is zeker beter.

HONG NOR CRT.5 1/10 TRUGGY Ready to Run €265.-RTR

ik denk dat ik voor de HONG NOR CRT.5 1/10 ga vind het alleen jammer dat er maar heel weinig auto's in bouwpaketten zijn. Hoeveel meter bereik heeft deze auto? en hoe hard zal die ongeveer gaan met de 1.3pk motor?

Zal ik deze auto via internet kopen of naar een winkel toe gaan?

mvg

marcel

is het wijs om een auto uit duitsland te bestellen? ik kan daar namelijk de bullet mt 3.0 voor 269,95 excl. 9euro verzendkosten krijgen. Wat is het verschil tussen de bullet mt en de bullet st? aangezien de bullet st veel duurder is.

bullet mt is een mooi wagentje toch en Hpi is een goed merk.

info en vragen altijd welkom

marcel

hmm

229 pond zonder verzendkosten, hou je nog een beetje geld over voor benzine en de andere benodigdheden

HPI Trophy 3.5 RTR Buggy 10508

ja... niet duur maar laten we het nu eens hebben over de invoer rechten, belastingen ect...
die prijs gaat dan vrijwel zeker veel hoger worden dat dat dat ding hier in nl kost

mijn tip: koop hem lekker in een modelbouw winkel in de buurt dan heb je gelijk goede service en als er wat aan de hand is kunnen ze je helpen

de bullet st is een stadium truck en de mt is een monster truck.
het verschil zit hem puur in de body en banden.

ja... niet duur maar laten we het nu eens hebben over de invoer rechten, belastingen ect...
die prijs gaat dan vrijwel zeker veel hoger worden dat dat dat ding hier in nl kost

mijn tip: koop hem lekker in een modelbouw winkel in de buurt dan heb je gelijk goede service en als er wat aan de hand is kunnen ze je helpen

Binnen de EU geen invoerrechten of extra belastingen.

is het wijs om een auto uit duitsland te bestellen? ik kan daar namelijk de bullet mt 3.0 voor 269,95 excl. 9euro verzendkosten krijgen. Wat is het verschil tussen de bullet mt en de bullet st? aangezien de bullet st veel duurder is.

bullet mt is een mooi wagentje toch en Hpi is een goed merk.

info en vragen altijd welkom

marcel

in duitsland een auto Compleet kopen zou ik niet doen, als er wat aan de hand is heb je een probleem. onderdelen kun je goed bestellen daar dat doe ik zelf ook veel.

ik denk dat ik voor de HONG NOR CRT.5 1/10 ga vind het alleen jammer dat er maar heel weinig auto's in bouwpaketten zijn. Hoeveel meter bereik heeft deze auto? en hoe hard zal die ongeveer gaan met de 1.3pk motor?

Zal ik deze auto via internet kopen of naar een winkel toe gaan?

mvg

marcel

de hong nor is op het moment wel de beste truggy die er is.

bas de konink, is al drie keer achter elkaar Europees kampioen 2008,2009, 2010 met de hong nor X2 in de TRUGGY CUP.

Back