He Red! Lijkt me wel, is in elk geval een leuk bootje om te bouwen lijkt me, 2 brushless moteren erin...... :wink: Of is het dan toch een speedboot :roll:
...en een patiƫnte zonder snor... (ook brushless dus) Natuurlijk is dit een werkschip! Denk je dat de bemanning voor de lol op zo'n ding vaart? Ja, natuurlijk wel, maar dat moet je niet te hard zeggen... :wink:
@arbasco Ik denk toch als dat het die kant wel opgaat speedboot. 8O Waar het voor is gebouwd is toch ook snelheid geboden [hartinfarct enz enz Gr Frederik
het verschil tussen werkschip of speedboot is soms niet veel. Een Pilot boot haalt ook 32 knopen, is dat dan een speedboot of een werkschip? Op snelheid volgens de modelbouwnormen is het een speedboot, tja. Het is officieel een werkschip denk ik toch. Enkel een rare katamaran romp vorm (voor zo een smalle boot).
@the boat freak Ja kan zijn vindt ik ook wel: maar het is wel Engels hoor ik vind persoonlijk, als dat die lui toch altijd een apart soort schepen bouwen hoor :? . Ook binnenvaart. Wij hadden vroeger een Engelse bak dezelfde maten als een spits alleen wat dieper 2.30 mtr :roll: Gr Frederik
Hallo Allemaal Deze is nog niet zo lang geleden gelanceerd. Maar ik zag hem vandaag voor het eerst op tv hier. Ik probeer nu zoveel mogelijk gegevens en foto's te krijgen. Hij is alvast op het plannen bord gezet. Zal well een paar jaar duren voordat deze er komt op mijn scheepsmodelslijst. Als ik hem gaat bouwen dan heb ik zeker voor in Nederland iest heel aparts. Groetjes
@Redcheesehead [Als ik hem gaat bouwen dan heb ik zeker voor in Nederland iest heel aparts. ] :wink: Hoef je niet voor te bouwen hoor ik denk als je zelf komt W .S .D. Heb je daar ruimschoots aan voldaan denk ik :wink: Gr. Frederik.
Hallo Frederik Ik ben uniek er is er maar een zoals ik :lol: :lol: :lol: Ik kom zeker :lol: :lol: Maar zorg jij dan ook even dat je de oorlam mee brengt. :wink: Groetjes
Wow, die maakt percies wel erg hoge golven. Net als bij een pilot boot. (Die vinden het amusant om op de Westerschelde voor tsunamis te zorgen vlak voor yachtjes), deze schepen hun golvan zij erger als die van zeeschepen zelf. Om dit schip te bouwen lijkt het me een uitdaging om die "catamaran" rompvorm na te bouwen "tussen" de punten. Om daar goed bij te raken met je latjes.
Hallo Allemaal Ik sprak vanmiddag met de Healt centre Waar deze Ambulance gestationeerd is. En er is belooft om mij de tekeningen en som meer foto's toe te sturen. Dus Afwachten maar. Groetjes
Hoi Mijn 'droom' is nog altijd om de Johannes Frederik of de Frans Verkade te maken van de KNRM. Maar deze ziet err ook zeer snel en mooi uit!! Groeten Justin
Als ik het goed begrijp dan wordt onder een werkschip verstaan, dat de bemanning hier op werkt en hun loon verdient. Marine Schepen. Clippers. Reddingaboten. Loodsboten. Passagierschip. Uitgezonderd zijn Pleziervaartuigen.
@Jan Vos Hallo Jan en alleman. Ik weet nog een paar oude binnenschepen waar op een Bordeel gehuisvest is zijn dat OOk werkschepen
Hallo Natuurlijk zodra ik wat binnen heb laat ik u het weten. Send even uw email adres naar mij toe dan kan ik u emaillen zodra ik het binnen heb.
@Abasco dat ben ik niet met je eens de mensen die werken er op de klant komt er voor zijn plezier. Het zijn dus werkschepen. Alle schepen/boten waar je, je brood op verdiend zijn werkschepen volgens Roel andere manier van vertalen van wat hij bedoeld heb ik niet. Je hebt dus werkschepen waar mensen op werken en waar mensen plezier op hebben. Het Jacht van Beatrix is ook een werkschip want er zitten mensen op die er hun brood verdienen. Frederik die schepen waar jij het over hebt zijn hier onbekend ben er ook niet mee op de hoogte. En een Havendienst zoals vroeger hebben ze ook niet meer in Groningen. Ze hebben hier niet eens meer een Waterboot terwijl er op een tijd 2 waren.