de weersvoorspelling ziet er al beter uit dan vorig jaar. wo do vr za zo Zonneschijn (%) 30 40 50 60 60 Neerslagkans (%) 80 60 40 20 30 Neerslaghoeveelheid (mm) 3 2-5 0-1 0 0-2 Minimumtemperatuur (ºC) 9 5/8 5/7 5/8 8/10 Middagtemperatuur (ºC) 15 13/16 13/16 17/20 19/22 Windrichting Z ZW W Z ZO Windkracht (bft) 4 3 4 3 3
Uiteindelijk, vergeleken met Gouda en Vlissingen viel het vorig jaar best nog mee in Oss. Nu lijkt het in ieder geval niet zo winderig te zijn. Ben ook benieuwd hoe het deelnemersveld er uit ziet.
ik heb mijn model ook uit het stof gehaald. Raad het of niet, ik doe ook mee! ena laatste wedstrijd heeft hij voor het laatst gelopen, morgen even kijken of de motor nog start. Tot zondag!
ik heb nog geen uitnodiging voor een zondag gehad. ben ik de enigste, of heeft niemand er 1 gehad. voor de invliegdag (f3a) heb ik er wel 1 gehad. vindt het een beetje raar, straks kan ik niet mee vliegen.
De Derwisj is er ook helemaal klaar voor, heeft de nodige aandacht gehad (inhaalslag onderhoud) en vanavond even kort 3 vluchtjes om te kijken of de motor het goed deed, dat deed ie.. dus morgen nog even wat oefenen en dan ben ik er weer, zo goed en zo kwaad als dat gaat, klaar voor. Mooi dat je meedoet Raymon! Nu Alexzzz nog ff porren dat ie z'n nog niet verkochte X-tra ook uit het vet haalt..
Hehe, die is 6 maanden geleden al de deur uitgegaan Als jullie je kisten wat Pokon geven, dan kunnen jullie over 2 weken met mij mee komen doen! Grt.
2 meter is de ondergrens ja, maar ook geen cm minder he Maar dan zien we je over 2 weken in ter apel?
vanmiddag nog even wezen vliegen, ging voor mijn doen eingelijk best goed. de motor heeft nog wat uren nodig om lekker "los" te komen...... hij loopt nog best rijk. maar dat maakt voor het vermogen niet uit er zit zoveel power in dat ding. zelfs een pull out is nu geen enkel probleem, hij blijft maar gaan werkelijk niet normaal. dit is overpowerd in de overtreffende trap
Ik heb nog niet echt getrained of veel gevlogen.. ben het vliegritme een beetje kwijt. Vorige week begon de Derwisj dus een beetje te bokken qua motorloop, de motor viel wel terug naar stationair, maar pakte daarna snel weer op naar zo'n 3500 RPM. Je wordt dan gedwongen snel te vliegen en landen is echt een crime, je moet de motor dan al voor de final uitzetten en dat zit mij gewoon niet lekker. Dus deze week toestel gehele onderhoudsbeurt gegeven, alles schoongemaakt, verlijmd, vastgeschroefd, enzovoort. Nog veel kleine dingen gevonden. De neusring zit in de romp ingebouwd (meegelamineerd) en die was doorgesleten. Waar scheurtjes zaten gelijmd en daarna een paar stroken glasweefsel er omheen gelamineerd. Is nu weer als nieuw. Het optoeren komt doordat het rubber ringetje tussen carb en motor vrij dun is. Daar zuigt hij vrij snel valse lucht aan en dan krijg je 'm stationair niet rijk genoeg meer om het optoeren te voorkomen. Dus carb opnieuw vastgezet met ringetje van reservemotor. Uitslagen gecontroleerd, deze waren zoals bedoeld, dus afgebleven. Vanavond nog 3 korte vluchten gemaakt om de motor goed te krijgen, hij loopt nu goed voor zover ik kan zien. Pakt goed op, draait z'n toeren en valt netjes terug naar stationair. Moet morgen de gascurve nog eens goed instellen. Morgen de hele dag nog trainen en dan maar zien hoe het gaat.. weinig progressie gemaakt deze winter. Oops.. Heel raar, als je een .120 op een .60 zet
dat begrijp ik ook niet helemaal maar het is wel leuk om wat vermogen over te hebben. ik praat je zondag wel bij, er zit een heel verhaal aan vast.
Nou vandaag voor het eerst weer eens echt getrained. Begon slecht, maar ging steeds beter. Todat het noodlot toesloeg. Kennelijk te lang doorgevlogen dus op de final, die ik van veraf en laag aanvlieg, sloeg de motor af (tank leeg). Normaal zet ik 'm zelf uit, alleen dit was net een stukje te vroeg, waardoor ik het veld niet meer haalde en moest landen op het naburige veld. Wat maisland is. Die landing was voor de rest ok en prima, maar met die spillepootjes graaft hij snel in het rulle zand dus zodra je de grond raakt, sta je min of meer stil. Ik had 'm wel helemaal uitgemolken dus vaart zat er niet meer in. Die buitenlanding dan ook zonder schade doorstaan, alleen stonden beide dunne retractpootjes in een hoek van 30 graden naar achter. Op zich ben ik heel tevreden over de retracts onder de Derwisj, nog geen gezeik mee gehad, tot vandaag dan. Het zijn 5mm titanium pootjes, wat ze erg stevig maakt en ik heb ze het afgelopen jaar (met heel veel vluchten en ook veel slechte landingen) maar 2 keer eerder terug hoeven te buigen. Nou ja.. jullie raden het al.. het ene pootje liet zich wel terugbuigen met enige aandrang, maar het andere pootje gaf een droge tik en brak in het veerstuk doormidden. Een typische metaalmoeheid-breuk. Nou ja, de titanium-retract-pootjes gigant hier was reeds gesloten en ik heb niets van pootjes op voorraad. Ik had nog wel een stuk 4mm verenstaal dus daar met de gasbrander en veel plussen en minnen een exacte replica mee gemaakt. De Derwisj is dus weer compleet inclusief 2 pootjes, maar hoe het 4mm verenstaal pootje het morgen gaat houden, gaan we morgen zien. Het kan zijn dat ie bij de 1e start al door z'n hoeven zakt, het kan ook zijn dat ik alle 3 de vluchten probleemloos kan maken. Qua maatvoering etc. klopt het pootje helemaal, ik kan ook gewoon de retracts gebruiken, tenzij hij dus te ver doorbuigt. Ik vermoed de 1e vlucht goed te kunnen maken, dan voor de 2e vlucht het pootje te moeten terugbuigen en dat het dan breekt Hoe dan ook.. we zien het morgen wel. In de tussentijd.. als iemand ergens thuis nog een setje retracts met pootjes heeft liggen en deze wil delen met mij (de pootjes); ik hou mij aanbevolen. Ik neem morgen wel al het gereedschap mee om een pootje op maat te kunnen maken. Het betreft een Supra retract met titanium pootjes, maar er zijn ook uitvoeringen van geweest met 'gewone verenstalen' pootjes. Het pootje heeft een dikte van 5mm, na ongeveer 4cm van de top zit de 'veerlus' en de totale lengte is grofweg 22cm.
Jullie hebben in ieder geval een stuk beter weer dan vorig jaar Oss, toen heb ik de hele dag staan bibberen van de kou...... (jas vergeten) Anyway; laat maar snel weten hoe de ranking is geworden Grt.