Hallo, Ik heb deze winter een EG Sport op mijn Raptor geknutseld, maar ik krijg hem niet goed afgesteld. Ik begin bij factory default.. motor loopt.. pakt goed op maar bij vol gas slaat hij af. Hoofd sproeier iets dicht, maar probleem blijft.. dichter en dichter, maar probleem blijft.. terug naar default.. dan de laag toeren naald iets in, maar ook daar geen verandering.. Ik rijdt op dit moment met 16% nitro. Tankje is lucht-dicht maar ik twijfel over mijn uitlaat overdruk.. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ten 1e, is de motor goed ingereden?? Ten 2e, 16% is voor een .28 meestal niet echt goed. Minimaal 20% (voorkeur zelfs 25%) zal snel betere resultaten geven.
Ik denk dat je een lichtere plug nodig hebt. Als de plug er al een tijdje in zit dan zeker een nieuwe plug.
Hallo, De motor is nieuw en heeft ongeveer 2 tankjes stationair gelopen... dus van inrijden is het nog niet echt gekomen. Ik zal eens kijken naar de plug en benzine, thanks voor de hulp.
Als de motor nieuw is hoe kun je dan al beginnen met afstellen en dan op vol gas gaan rijden? Je moet de motor eerst inlopen en daar zijn verschillende manieren voor. De meest bekende is denk ik wel de WOT (wide open throttle) methode. Hier stel je de motor heel rijk af zodat die smoort in zijn brandstof. Alleen dan kun je vol gas rijden. Kijk anders ook in de handleiding wat de fabrikant adviseert voor inlopen. De brandstof wat je nu gebruikt kan overig wel met inlopen, maar zou straks wel naar 20 of naar 25% gaan. Met vriendelijke groet, Mark