Elektrische 3 cilinder radiaal solenoid motor op brushless regelaar?

prop-er

Forum veteraan
rem.jpg

Even een wild idee. Drie cilinders in radiale opstelling. Om de kunststof cilinderbussen koperen winding. De zuigers zijn van staal, en worden in de spoelen getrokken als deze geactiveerd worden. (solenoid)

Dit is met microswitches wel draaiend te krijgen, maar kan het ook met een "standaard" brushless ESC?

Vincent

Laatst bewerkt:
Voor diegenen die nu denken "waar heeft 'ie het over???", een filmpje zegt meer dan duizend plaatjes:

Op de eventuele vraag waarom je zoiets zou willen bouwen: omdat het kan, en het een prachtig geluid geeft!

Ook een leuke ontwikkeling voor de schaalbouwers onder ons.

Hier foto's van een tweecilinder die op de RCG staat:

recip1.jpg

recip2.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou je dit doen? Behalve dat het een leuk experiment is. Nu introduceer je volgens mij weer een nadeel van de zuigermotor, trillingen.

Nogmaals, het is wel leuk om draaiend te krijgen.

Die motor met prop, presteerd die ook nog een beetje? Als het ook nog een beetje presteerd (50% van brushless bv) dan zou het erg leuk zijn en kan je er echt mee vliegen. V12 iemand? :)

Zet de mgnetjes op de zuigers en de windingen op de cilinderwand..Dan heb je ook een brushless setup alleen bewegen de spoelen dan niet. Dat geeft minder kans op storing en draadbreuk. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Jakko

Zet de mgnetjes op de zuigers en de windingen op de cilinderwand..Dan heb je ook een brushless setup alleen bewegen de spoelen dan niet. Dat geeft minder kans op storing en draadbreuk. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Jakko

Bij een "gewone" brushless staan de windingen ook vast, dat is dus géén voordeel ..

Of een standaard brushless regelaar hiermee (de 3 "cylinder") overweg kan ?? in theorie zal het moeten kunnen werken, het grote verschil met een roterende motor is dat de beweging van de "zuiger" niet lineair is, wat timing "errors" kan geven en als de "zuiger" niet van magnetisch materiaal is volgt er ook geen terugkoppeling naar de regelaar ...

Back