Ellen Schwab Modellbau: goede ervaringen?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Rob, 7 jan 2003.

1. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Ik heb van iemand de hint gekregen dat Ellen Schwab Modellbau te Koblenz een goedkoop adres is. En inderdaad :D , de prijzen liggen nog aanzienlijk lager dan bij Hollein. Hier in NL voor een bouwpakket rond EUR 130, Hollein 115 en Schwab slechts EUR 92,00 voor exact hetzelfde.

Ik weet nog niet wat het versturen kost maar hebben jullie goede ervaringen met deze club?

Groeten, Rob.

2. MarcelB

MarcelB

Lid geworden:
    9 sep 2002
    Wat is de URL ??

3. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
  4. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Rob.
    Een goede vriend uit Dld besteld er veel, prima ervaringen, geen enkel probleem.

5. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Nou, dan moest ik het er maar eens op wagen denk ik...

6. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    heb daar mijn computerlader gekocht, snelle leveroing en goede service !

7. Bob

Bob Guest

Hi,

Ik heb daar ook alleen maar goede ervaringen, maar in de verzending heb ik geen ervaring... ben er een paar keer langs geweest. Heb er o.a. een FC-16 zender gekocht, scheelt echt aanzienlijk! Van te voren bellen of ze hem op voorraad hebben, zo ja reserveren en ophalen (goed, voor mij ligt Koblenz zo af en toe 'op de route' 8) )

Groet Bob

8. Nou de servo's lijken me wel duurder dan höllein: de graupner c-141 kost bij Höllein 20 €, bij schwab 24.70€!

Niels

9. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Verzendkosten

Versturen van een bouwdoos (1 kg?) kost volgens de beste man zo'n EUR 20,00. Dat kan toch niet waar zijn? :evil:

Wat zijn jullie aan verzendkosten Duitsland - Nederland kwijt?

10. Guest

Guest Guest

Verzendkosten

Maakt nog wel uit of het met de post kan (goedkoper) of met de pakketdienst (heel veel duurder). Met de laatste is € 20,-

Zelf heb ik goede ervaringen met Höllein, FVK, Staufenbiel en Bodo´s Bastelecke, voor wat het verzenden betreft.

Verder is Hobby Land in Heinsberg, vlak over de grens bij Venlo ook een leuk adres voor bijzondere spullen. Wel even bellen.

11. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Klopt, ik laat het nu onder rembours in Duitsland versturen voor 8 euro.

12. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    Rob,

Je zult achteroverslaan als het pakketje in Nederland aankomt. Onze eigen goede TPG-Post zal nog eens zo'n 20 Euro in rekeningen brengen voor het afhandelen van een Rembours zending uit het buitenland.

Betere optie is het vooruitbetalen via de bank, meeste banken bieden dit aan via internet en dan zijn de totale beperkt tot zo'n 5 Euro. Verzendkosten zijn meestal ook iets lager en geen extra kosten van onze TPG. Ik heb nog geen problemen gehadt op deze manier, behalve een keer toen ik beschadigd pakket binnenkreeg en dit niet verzekerd bleek te zijn terwijl ik daar wel voor betaald hadt, maar nog nooit geen zoek geraakte pakketen of iets dergelijks.

Groetjes,

Rick

13. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    visa card en gewone post (duurt een paar dagen naar NL) is de beste oplossing.
    geen dure verzendkosten en je zending is verzekerd via je visa card.

14. mreijm

mreijm Guest

prijzen

hoe zit dat eigenlijk met die prijzen ?
    zijn wij in nederland zulke domme consumenten dat we de winkelier alles betalen wat hij vraagt ? want ik vind de verschillen met het buitenland toch wel erg groot....

(en als je alleen binnen nederland kijkt zijn de verschillen tussen noord- en zuid soms al fenomenaal...)

ik weet wel; voor een ondernemer zijn de lasten hier soms aan de belachelijke kant, maar het kan blijkbaar wel... vergelijk Krikke in Groningen maar eens met Verspaget in Eindhoven...

15. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Ik laat de zending ook daadwerkelijk in Duitsland afleveren, heb daar een collega wonen die het dan voor me meeneemt... alleen 8 euro rembourskosten dus :D !

Veel mensen hebben geen zin in bv dit verzendgezeur etc en halen het dan voor wat meer in Nederland. Doe ik zelf voor het kleine grut ook, dan weegt het gedoe er niet tegen op. Hoewel :roll: ...

16. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    He Rob,

Dat is een hele goede oplossing, jammer genoeg heb ik weinig collega's (0 dus) die in Duitsland wonen.

Gerard, meeste modelbouwzaken (in ieder geval de Duits waar ik contac mee heb gehadt) accepteren geen Credit-cards dit vanwege de provisie die ze aan de Credit-Card maatschappij af moeten dragen en misschien nog andere rompslomp.

Groetjes,

Rick

17. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    wist ik niet, maar bij swab heb ik toen wel gewoon met visa betaald geloof ik

Deel Deze Pagina