Enquête KNVvL

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door toostbeek, 1 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Zoals eerder vermeld, de enquete is voor de toekomst..
    ik denk dat we hier de uitdagingen vanuit het verleden ook al hebben benoemt

Laten we dit dan als opbouwende kritiek hierbij laten.
    verleden laten waar het zit, het is behandeld.
    ik merk dat er wat mensen geirriteert beginnen te raken met bijkomende uithalen naar andere forumleden
    wat niet volgens onderwerp is, en in feite nergens op slaat.

Geef de toekomst de ruimte, blind aan het verleden blijven hangen zal de toekomst niet helpen.
    elkaar een veeg uit de pan geven zal zeer zeker niet helpen.

Laten we constructief naar de toekomst gaan..
    elkaar de ruimte geven om een mening te mogen hebben (ook al is het niet de jouwe)
    anders ben ik bang dat dit weer een draadje met een serieus onderwerp is, wat dicht moet vanwege onderling geruzie.
    zou jammer zijn.

longflight vindt dit leuk.
  2. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Een volledig onafhankelijke vereniging, zonder binding met de grote luchtvaart, of in ieder geval heel weinig binding en een eigen kas zou al heel veel verschil maken.
    Ik zou dan ook de naam KNVvL meteen eruit gooien want dat geeft een soort verbinding met de grotere luchtvaart (waar volgens velen heel veel modelvlieggeld naartoe ging).
    Daar zit veel oud zeer.
    En samenwerking zoeken met de ons omringende landen waar dingen wel goed of in ieder geval beter op poten staan.
    Is in het verleden niet gelukt, nu misschien wel?
    Ook zou ik als ik in het clubje zou zitten meer aan promotie doen, laten zien wat modelvliegen is, liefst afgescheiden van drones hoewel dat regeltechnisch niet meer echt mogelijk is.
    Begrip kweken bij mensen, er is nu nog het idee dat het allemaal heel erg veel herrie maakt en gevaarlijk is.
    Heel misschien pak je ook wat nieuwe modelvliegers mee, je weet het niet.
    Hier in Duitsland word modelbouw/modelvliegen op school en in verenigingen gepromoot.
    Gezamelijk modellen bouwen, gezamelijk vliegen.
    Ondersteund door bedrijven als Hollein die nog simpele houtbouwkitjes leveren.
    En er komt ook regelmatig iemand van de DMFV gewoon even langs op de club, dan mogen de mensen vragen stellen.
    Ik zat destijds in een uitzonderingspositie dus ik kon de mensen gewoon bellen, mailen of persoonlijk aanspreken maar als ik gewoon recreant was geweest had ik geen idee van een gezicht bij een naam.
    Dus maak je zichtbaar, doe promotie, verander de naam en laat zien dat je er ALLEEN voor de modelvlieger bent.

Tot zover mijn uitspraak, daar zal u het mee moeten doen...

GJ

wim eon en verfbrander vinden dit leuk.
  3. Hans V

Hans V

Lid geworden:
    29 mei 2017
    De toekomst is belangrijk maar lessen uit het verleden neem je mee naar de toekomst.

In een ander topic hebben we de boel al proberen op te schudden met de nodige verwijten maar kritiek mag je hier blijkbaar niet leveren want dan is er een gebrek aan opvoeding. In dat geval kan je de hele oppositie van de Tweede Kamer wel naar huis sturen.

Helemaal mee eens maar als het hier al niet goed gaat zie ik het voor de toekomst somber is.

Ik kan me helemaal vinden in de punten die je hier opnoemt.Toen ik de hobby weer oppakte heb ik met iemand van de gemeente een brain wave moment gehad. Onder andere om een avond te organiseren om een simpel modelvliegtuig te gaan bouwen met jongeren. Punt is dat het onbetaalbaar is geworden en er hier geen geschikt veld is. Dus extra reiskosten die niet iedereen kan opbrengen.

Als je al bij voorbaat denkt dat je niks kan veranderen en altijd negatief bent over wat andere doen en willen aandragen dan is het al bij voorbaat een verloren strijd.

4. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Begrip constructieve discussie is blijkbaar lastig.
    alles is eigenlijk ook al vermeld en gezegd.
    niet iedereen hoeft zich aangesproken te voelen.

zonde, maar ik gooi dit draadje dicht en ik veeg onnodig spul eruit.

Als iemand opmerkingen hierover heeft, hoor ik dat graag in de pm.

Laatst bewerkt: 12 jul 2022
    Arnold 85 en serge pot vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina