Enquête : VOLVO F 16 Zwaar Transporttrekker met een Goldhofer Dieplader

Discussie in 'Model truckers' gestart door VOLVO FH 16 750, 3 jan 2022.

?

Wel of niet verder gaan met een uitgebreid bouwverslag van de Volvo F 16 met de Goldhofer dieplader

Peiling gesloten op 3 apr 2022.
  1. Ja, doorgaan met het uitgebreid Bouwverslag maken/plaatsen :

28 stem(men)
    82,4%
  2. Nee, een beperkt Bouwverslag van maken/plaatsen :

6 stem(men)
    17,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArjanN

ArjanN

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Gvd het lijkt wel een kleuter school.

Leef en laten leven.

Hoe oud zijn we?

Je ben niet verplicht te reageren en je hoeft het niet te lezen.

Al.zijn der leden die alles in roze letters type.

Kom op he. We zijn allemaal volwassen mensen die met speelgoed spelen!!!!!!

Get a life!

Ik lees dit commentaar nu als dat jullie een stuk van pieters hobby afgepakt hebben!

Dit gedeelte van het truckersforum heb al zoon lekkere naam en ik snap nou wel waarom.........

BEDANKT!

raoul00123, Hans2020, freekt en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Leon1965

Leon1965

Lid geworden:
    21 jul 2019
    Helemaal met je eens !!!!

En vooral dit doet mij pijn

3. Tug.NL

Tug.NL

Lid geworden:
    17 nov 2016
    Goedeavond Pieter.
    Jammer om te vernemen dat je hebt voorgenomen om minder uitgebreid je bouwverslagen voorr te zetten .

Ik vind het juist zeer interessant om te lezen hoe jij bepaalde dingen oplost.

Mvg
    Roald

VOLVO FH 16 750 en ArjanN vinden dit leuk.
  4. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Poehhh............. ik wordt er koud van.

VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  5. Timmi

Timmi

Lid geworden:
    10 aug 2008
    Hoi Piet,

ik vind het een wijs- en moedig besluit.

Ondanks dat ik niet 1 van die anonieme klagers ben maar gewoon op een enguete gereageerd heb ben ik toch wel wel een beetje verrast dat je doorgaat.
    Ik dacht zelf die gooit de handoek in de ring.

Een aantal zaken die jij benoemde herken ik vanuit onze prive berichten.

Primair maak je een verslag niet voor jezelf, maar voor je volgers waarbij je je kennis en kunde wil overdragen en je modellen wil showen.
    En uiteraard wil je er zelf ook plezier aan beleven te meer het zeer tijdrovend is.

Als een verslag dan overvloedig is voorzien van smileys, petjes, grote lappen tekst en opgespande werkstukken vanuit alle hoeken en standen, dan leest dit
    niet lekker weg en gaan sommige mensen lopen klagen of je verslagen niet meer volgen.

Persoonlijk denk ik dat je met korte- en bondige beschrijvingen en vooral veel verschillende foto's zonder al die die poespas meer bereikt.

Gr.
    Raymond

Laatst bewerkt: 10 jan 2022
  6. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Arjan,
    Hallo Leon,
    Hallo Roald,
    Hallo Henk,

Bedankt voor jullie reacties, dat jullie het jammer vinden, als ik mijn postings gedrag ga aanpassen, dit doet mij bijzonder goed.

Ik heb heel veel positieve reacties gehad, via P.B.tjes en e-mails, maar ook heel veel reacties ontvangen : Dat het jammer is dat mijn postings worden aangepast, soberder worden en er geen smileys meer geplaatst worden.
    Dit doet mij goed en wil ik iedereen bedanken, ik ga overwegen om toch weer op de oude voet verder te gaan. zoals jullie van mij gewend zijn.
    Ik ga de vervelende users (Azijnzei......zoals sommige van jullie deze gasten noemen) nu negeren en er ook niet meer op reageren op hun meldingen, P.B.tjes en e-mails.
    Maar toch ook weer een aantal vervelende P.B.tjes en e-mails gekregen op mijn posting : Eindresultaat van de de enquête.
    Ik vind het een beetje laf van de users, dat ze zich niet bekend hebben gemaakt in deze enquête, waarschijnlijk bang voor vervelende reacties van de grote meerderheid, die vinden dat ik gewoon moet doorgaan en niet moet zwichten voor deze Azijnzei..........!

Ik heb deze users ook geblokkeerd in mijn e-mailbox en aangemerkt als spam, waardoor deze door Norton 360 direct worden verwijderd en ik deze berichten ook niet meer zie.

Tevens heb de mogelijkheid om deze users/gasten op negeren te zetten, waardoor ik hun berichten en P.B.tjes niet meer binnenkrijg, dit zal mij een stukje rust geven en geen ergernis meer oproepen, dit geeft rust in mijn hoofd.
    Uit de enquête is gebleken, dat ik over het algemeen toch wel goed bezig ben met mijn topics/postings en er mee door moet gaan.

Besloten :
    Om voorlopig de smileys in de reeds geplaatste posting nog niet te verwijderen.
    Voorlopig met de postings/updates op de "Oude voet" door te gaan, om te bekijken of er nu geen klachten/gezeur/azijngezeik binnenkomen.

Nogmaals iedereen bedankt voor alle reacties.

7. Kraanbouwer

Kraanbouwer

Lid geworden:
    8 jun 2009
    Lang getwijfeld om te reageren maar ik ga het toch maar even doen. Ik reageer eigenlijk nooit zoveel op andere bouwverslagen maar ik lees ze wel allemaal en vind dit interessant en leerzaam. Ik vind ook dat ik daar best wel is wat meer bedankt voor mag zeggen dus bij deze mensen bedankt!

Maar daar gaat dit topic niet over maar ook daar wil ik even op inhaken. Ik vind Piet dat je mooie dingen bouwt en dat zeker hier mag laten zien. Hoe je dingen aanpakt en probleem overwint petje af. Maar hoe jij je bouwverslag bij houdt zou niet mijn manier zijn. Dit betekent niet dat het slecht is, maar voor mij als persoon vind ik het vervelend lezen. Ik bouw ook complexe dingen waar veel onderdelen inzitten en persoonlijk maak ik daar ook veel foto's van maar ik deel deze niet allemaal. En als iemand vragen heeft over een onderdeel of hoe het gemaakt is kan je altijd nog uitgebreider ingaan op onderdelen.

Verder dat iedereen in een apart bericht bedanken vind ik ook best vervelend en dat maakt dat ik je bouwverslag maar skip of in een rits door naar onder scrol en tussendoor kijk of ik wat zie waar ik wat langzamer voor ga scrollen.

En wat me ook op het forum opvalt is het mensen op een voetstuk plaatsen. Mijn vader bouwde vroeger modellen uit profieltje en plaatjes messing. Met een zaag en een vijl maakte hij alles in model en maakte hij fantastische dingen. Tegenwoordig heb ik een cnc frees, teken ik uit op de computer hoe het gaat worden en krijg ik het best makkelijk en netjes op de werkbank. Maar wat ik het knapste vind is nogsteeds iemand die met een vijltje op een zolderkamer een model in elkaar knutselt. De creatievteit in het vinden van oplossingen vind ik knapper dan iemand die naar de groothandel rijdt en een stuk gereedschap gaat halen wat zijn werk nog makkelijker maakt. Ieder heeft zijn eigen expertise en dat vind ik mooi. Er zijn geen meesterbouwers iedereen knutselt met zijn budget aan de gezamenlijke hobby. En daar is respect meer voor op zijn plaats dan smileys!

Helicor, ArjanN en Timmi vinden dit leuk.
  8. Timmi

Timmi

Lid geworden:
    10 aug 2008
    Perfect verwoord Mitchell, zo sta ik er ook in.
    Ben het helemaal met je eens.

9. Modeltrucker93

Modeltrucker93

Lid geworden:
    18 aug 2013
    Ik sluit me daar ook bij aan wat Kraanbouwer zegt. Mijn persoonlijke voorkeur zijn ook de wat meer bondigere posts,maar ieder heeft zo zijn eigen stijl. Ook gewoon lekker mee doorgaan, want je aanpassen puur voor anderen moet je niet doen.
    Iemand afkraken om hoe diegene bouwt en schrijft heeft geen nut. Ik kijk dan gewoon verder en laat iedereen in zn waarde
    We zitten hier omdat we dezelfde hobby hebben.

Laatst bewerkt: 10 jan 2022
  10. Tug.NL

Tug.NL

Lid geworden:
    17 nov 2016
    1 van de redenen dat ik de vliegtuig trekker gebouwd heb, was om die azij...... te laten zien dat ook zonder een cnc machine ,3D teken software een leuk model gebouwd kan worden.

Gewoon op een tafeltje in de slaapkamer..snijmatje en wat klein handgereedschap.

En toen kreeg ik nog commentaar,...dat ik meer ervaring had en het allemaal zo makkelijk leek en ze dat nooit konden evenaren..

Je doet het dus nooit goed.

Gewoon doorgaan met hoe jij het leuk vind om je verslag te schrijven en negatievelingen blokken als ze na een waarschuwing nog steeds azij..... zeiken

Of is dit een trucker iets?
    Op mijn bootbouw verslagen nog geen negatief commentaar gehad,,alleen opbouwend

Vriendelijke bouwgroetjes Roald

VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  11. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Mitchell,

Bedankt voor je reactie,

Even reageren op jou schrijven :

Ik voel me en ben zeker geen "Meesterbouwer"
    En ze hoeven mij ook niet op een voetstuk te plaatsen, daar ben ik beslist niet op uit, hier moet ik niets van hebben, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
    Ik maak ook nog veel onderdelen helemaal handmatig.
    En natuurlijk maak ik ook gebruik van mijn Confessionele machines, maar ik heb geen CNC draai en freesbank.
    Ik maak ook geen uitgebreide tekeningen of teken niet in een 3 D computer teken programma, waar je de CNC machines me kan programmeren.
    Ik bouw mijn modellen op schaal 1:14 na naar een bestaande 1:1 truck voertuig, trailer, aanhangwagen of dieplader, enzovoort.
    Ik maak hiervan heel veel foto's/detailfoto's en meet alles nauwkeurig op met een duimstok en een meetlint op en voor het fijne werk , gebruik ik een grote digitale schuifmaat. Ik meet tot op de millimeter nauwkeurig alles op.
    Schrijf de maten op een kladblok op, die ik later ga omrekenen naar de schaal 1:14.
    Deze maten zet ik ook weer op een kladblaadje, met daarbij een soms tekeningetje/krabbeltje met daarbij de maten, dat is dan mijn tekening, waar ik mee aan het werk ga, zo deed men dit vroeger ook zo in de praktijk.
    Dit kan men zich nu niet meer voorstellen, alles moet tegenwoordig digitaal getekend worden, dit is ook kunst.
    Ik heb nog maar een paar jaar eenvoudige digitale meetlinialen op mijn draai en freesbank.
    Voorheen nog alles handmatig met streepjes op de nonius instellen en heel veel meten met een analoge schuifmaat, tegenwoordig gebruik digitale schuifmaten.
    Voor het uitklokken op de draai en freesbank gebruik ik nog een analoge meetklok.

Ik probeer alles zoveel mogelijk zelf te maken/te bouwen.
    Alleen de banden, de differentieels, de vertragingsbakken en de elektronica koop bij een modelbouwwinkel/leverancier.

In het verleden werd ik regelmatig beticht dat ik een professionele modelbouwer ben.
    Ik ben zeker geen professionele modelbouwer, ik bouw niet voor derden en verkoop niks, ik bouw puur voor mezelf.

Tja, dat jij niet op de smileys zit te wachten, dat kan, dat mag, dar is iedereen vrij in.
    Ik val hiermee in herhaling :
    Ik zeg regelmatig, je mag mijn topics lezen, maar je hoeft mijn topics niet te lezen, je kan ook gewoon mijn topics negeren.
    Wat me wel opvalt dat de meeste die kritiek leveren toch mijn topics lezen, dat snap ik dan niet.
    Als ik mij aan iets erger of niet leuk of interessant vindt zal ik dit zeker niet lezen en negeer ik het onderwerp.
    Overigens slaat dit niet op jou, laat dit duidelijk zijn.

Ik respecteer ieder zijn bouwkunsten, iedereen een bouwt naar zijn eigen kunnen en gereedschappen die men tot zijn of haar beschikking heeft, dit heb ik al heel vaak kenbaar gemaakt.
    Er zijn ware modelbouw kunstenaars met een grote K, die hele modellen handmatig bouwen van kunststof ABS.
    En ja Mitchell, je mag zeker kritiek hebben op mijn manier van postings plaatsen en smileys plaatsen.
    Ik begrijp ook best dat ik voor jou en een aantal andere modelbouwers geen uitgebreide verslagen hoef te maken, dat is logisch, met jou kennis en achtergrond in jou vak en jouw leermeester, je vader.
    Maar er zijn ook meerdere modelbouwers die van mijn uitgebreide verslagen dingen kunnen leren, die het fijn/prettig vinden dat ik uitgebreide verslagen maak met vele foto's.
    Omdat jij kennis van zaken hebt, hoeft dit voor jou en sommige modelbouwers deze uitgebreide verslagen niet.
    Dit zelfde geldt ook voor mij, als ik zie hoe jij de onderdelen maakt/bouwt en de modellen bouwt.
    Dit geldt ook voor mij bij meerdere modelbouwers, maar ik zal dit nooit afkraken of zeggen : Nou, wat jij laat zien hoeft voor mij niet.
    Uit respect voor de modelbouwer zal ik dit nooit doen, terwijl er nu steeds een aantal Azijn zeik..... zijn die steeds mij erop wijzen dat ik verkeerd bezig ben en niet zulke uitgebreide verslagen hoef te maken, c.q. moet maken en zeker niet met smileys.
    Dan den ik : Ja leuk, maar daar gaan jullie niet over, zoals ik er niet over ga hoe anderen bouwen en hun bouwverslagen maken.
    Ik zal ook nooit iets afkraken en ten alle tijde positief reageren en daar waar nodig is ,of om gevraagd wordt, advies, tips en tricks geven.
    Iedereen bouwt naar zijn of haar eigen vermogen en zijn of haar eigen budget, dit respecteer ik ten alle tijde.

Helaas komt het vaker op het Truckersforum voor, dat men elkaar zo nodig moet afzeiken.
    Op andere forums komt dit veel minder vaak voor.

Op de Duitse forums komt dit helemaal niet voor, daar wordt dit niet toegestaan, als men echt vervelende kwetsende teksten schrijft,of ander forumleden afzeikt, krijgt men een waarschuwing, als men dan weer in de fout gaat, en tijdelijk ban van 3 maanden en als men dan weer opnieuw in de fout gaat, krijgt men een Permanente IP ban.
    Hoe weet ik dat, ik ben namelijk ook nog moderator op een Duits Modelbouwforum en nog moderator op een Nederlands forum, wat niets met de modelbouw te maken heeft.
    Toen ik in 2008 moderator werd op het MBF Truckersforum, (hier ben ik voor gevraagd) was dit vele malen erger en heeft het mij wel een half jaar tot jaar tijd gekost, om de boel netjes op de rails te krijgen.

En ja, tijdens de Covid-19 crisis hebben steeds meer mensen ene kort lontje, dat is jammer, maar ga dit niet op een ander botvieren.
    Helaas laten wij in NL te veel toe op de forums en laten de forumleden veel te lang rellen, voordat erin gegrepen wordt, dit is typisch NL.

Dit wilde ik nog even kwijt en zal ik dit topic binnenkort sluiten, als er geen reacties meer geplaatst worden.

12. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Roald,

Dit is precies wat ik bedoel, op een geven moment is de maat vol en dan denk je bij je zelf, bekijk het allemaal maar, ik stop er mee.

Ja, Roald, dit komt typisch vaker voor in het MBF Truckersforum dan in de andere subforums van het MBF.
    Alhoewel men er ook wat van kan in het vliegtuig en het helikopter gedeelte.

Tug.NL vindt dit leuk.
  13. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Bedankt voor je reactie.

Iedereen mag denken en zeggen wat hij of zij wil en het er wel of niet mee eens zijn met de manier van de postings in mijn bouwverslagen.

14. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo allemaal,

Wie nog wil stemmen, heeft nog één dag de tijd, woensdagmorgen wordt dit topic automatisch gesloten !

Laat uw stem niet verloren gaan !

15. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Laat uw stem niet verloren gaan???? Mis ik iets?

16. Leon1965

Leon1965

Lid geworden:
    21 jul 2019
    Hoi Rolf,

Misschien zijn ze niet opgevallen: de twee knopjes aan het begin van dit topic?

17. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Ja Leon, die heb ik gezien hoor. Verder maar geen commentaar.

Timmi vindt dit leuk.
  18. Tug.NL

Tug.NL

Lid geworden:
    17 nov 2016
    Hi Pieter,

Stem optie is alleen zichtbaar in een webbrowser, tapatalk laat het niet zien.
    Inmiddels wel gestemd

19. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Ik heb me bedacht: ik kan beter mijn mond dicht houden hier.

trialrolf en Timmi vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina