Heb vandaag bootje in exopy gezet, precies volgens verhouding, maar dit droogt niet erg hard, terwijl potje waarin aangemaakt al keihard is. Is dit normaal of heb ik een probleem nu :? , En wat is er aan te doen :?
Ik weet niet welke je gebruikte, ik had epoxy 30. Hij droogde niet in een half uur maar 3 uur. Bij mij vond ik dit later op de verpakking. Groeten Laurens
Nog niet panikeren Han, hoelang is hij al aan het drogen? De epoxy is waarschijnlijk al gedroogd, maar nog niet uitgehard, dit kan enkele dagen duren, afhankelijk van het soort epoxy. Niels
Volgens verpakking (Wilsor Epoxy voor Lamineren) moest het met 30 min droog zijn, heb het om 16.00 uur gebruikt, om 18.00 uur lopen Fohnen en nu begint ie harder te worden, dus ik heb hoop.......... 8O
Hoi Hannibal, wist je trouwens dat je het uitharden van de epoxy iets kunt uitstellen tijdens het aanbrengen? Roer de epoxy goed onder elkaar en schud hem daarna over naar zo een breed verfroller bakje. De de vergrote oppervlakte hard hij langzamer uit en kun je dus langer opbrengen. Deze tip gekregen van een handelaar in dit spul en het werkte bij mij prima. André
Ik vermoed dat door het grotere oppervlak de reactiewarmte beter afgevoerd wordt waardoor het harden minder snel gaat.
Ik wacht tot morgen en hoop dat het goedkomt, begint nu lijkt wel, maar je zo wel eens gelijk kunnen krijgen.
Hoi Han, Misschien moet je de boot de volgende keer eerst uit het water halen voordat je met epoxy aan de gang gaat.... :sniper: :rolling: