ervaring met corally motoren.

Discussie in 'Electro auto's' gestart door subaru, 5 nov 2003.

  1. subaru

    subaru Guest

    hoi mensen aangezien ik al mijn rc spullen haal in eindhoven verspaget
    en hij motortjes verkoopt van corally wil ik even vragen wie ook met deze motoren rijdt en hoe hardt ze gaan ik ga hem in een hpi sprint leggen en is het een goed wedstrijd motortje? groetjes van ruud 8)
     
  2. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.590
    Locatie:
    Veenendaal
    Hoe hard het gaat is niet te zeggen, want dat ligt eraan wat voor motor je neemt. Hoe minder turns hoe sneller over het algemeen. Dan heb je ook nog stock motoren en modified motoren.
    De modifieds zijn uit elkaar te halen (de endbell kan er af, anker eruit enz.) en de endbell kan je timen. Dat is dus het verdraaien, zodat je koolborstels vroeger of later van commutatordelen wisselen. Dit resulteert weer in een snellere motor, tenzij je verstand hebt van timen en dus weet hoe je dat doet.

    Over Corally motoren zelf, die zijn aardig goed. Ik heb er zelf ook een poosje mee gereden. Dat was een 19 turns stockmotor. Ik was tevreden over de prestaties, de motor was bijvoorbeeld sneller dan een GM 18 turns purple bull. Terwijl de puprle bull dus 18 turns was. Voor de duidelijkheid: in beide motoren werden dezelfde koolborstels gebruikt en beide motoren waren stockmotoren.

    Goede motoren dus, met een redelijk lange levensduur als je ze goed onderhoud en ook zeker geschikt voor wedstrijdgebruik. Het is maar net hoe snel (en duur) je ze wilt hebben.
     
  3. JOOT#2

    JOOT#2 Guest

    ik heb op sprint ne corally 16X2 motor en gaat ongeveer 50km/h met standaard mee geleverde tandwielen ( geschat). kan zijn met andere vertanding dat em sneller gaat, maar nog geen nood aan.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.725
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je van de div. merken een soortgelijke motor met dezelfde wikkelingen naast elkaar legt zal er niet zoveel verschil in zitten.

    Hard gaan is een kwestie van tandwielen en goede accu's met de juiste motor, niet overdrijven want dan verbrand je de boel.

    De modified of ook wel rebuildable zijn gelagerd wat op zich een heel belangrijk pluspunt is en beter te onderhouden, ook het vertimen geeft meer speelruimte om sneller te gaan.
     
  5. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    als ze mij vragen 'hoe hard gaat ie?'
    dan zeg ik
    'ik zal es tegen je been rijden dan zal je wel voelen hoe hard'
    :lol:

    serieus nu
    de vorige posts kan ik bevestigen
    om je snelheid te weten kan ge een stuk van 10 of 20 meter afmeten en timen hoe snel ie het doet :)
    met wat berekenen weet je zeer veel :)
     
  6. Blade_3

    Blade_3 Guest

    ik heb een corally 12 gold modified in m'n xray

    ik heb bij ikea in eindhoven eens even met een zware vertanding gekeken hoe hard ie ging.,.
    hij ging 65 maar had wel 15-25 meter nodig op hierop te komen, ik heb hierbij echt een zware vertanding gebruikt , de zwaarste die ik had... je moet wel opletten dat je niet meteen volgas geeft want dan word ie veel te heet en komen en veel te veel vonken... ik speel zelf niet veel met de timing... ik heb mijn motor eens op mijn LRP pulsar competition lader aangesloten (motor run-in tot 10 amp bij 7,2 volt) en tegelijkertijd de timing verranderd, je kunt dan goed horen dat de motor harder gaat lopen maar tegelijkertijd veeeeeeel meer vonken trekt. het beste( bijna geen vonken) was op 4graden ... al bij 5graden ging hij best wat vonken en bij 6graden waren en konstand grote vonken te zien... wel heel wat extra toeren maar daarbij brand je anker veel en veel sneller in LET OP... als je te ver gaat met de timing slaat je motor gewoon af en heb je dus bijna zoiets als kortsluiting!!! let dus goed op wat je doet !!!succes met kopen...
    ik zou perssonlijk gaan voor de D6 modified van trinity!!! dies egt zwaar relax!! de nieuwe 'Flatwire Technologie' geeft extra power en extra acceleratie omdat je vullingsgraad veel lager is door de platte draden... deze motor is dan wel iets duurder 95 dollar vergeleken met 73.51 corally voor een 12Triple bij verspaget... deze heb ik dus... werkt heel goed... zeker met de champion koolborstels van GM-racing gehaald bij willies... goede kombinatie :D succes and let me know !! e-mail Markhalcyon@hotmail.com
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.725
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat vonken voorkom je door met regelmaat je anker af te draaien en ontstoor condensatoren op je motor te solderen.

    De nieuwe Team Orion V2 motoren zou een goede keus zijn.

    Een nieuwe opzet met andere koolborstels schuin op de collector zou de borstels minder doen "springen" en dus minder vonken trekken. Mede de Aluminium endbell zorgt voor een betere koeling van de borstels.
    Punten waarmee meer runs met minder onderhoud en meer performance te halen is.
     
  8. Blade_3

    Blade_3 Guest

    ik heb de benodigde condensatoren enwel 3 van + naar huis, van - naar huis en van + naar -. duss das wel genoeg... owja en ik heb trouwens geen afdraaimachientje maar laat dit af en toe doen als het nodig is... maarja om elke week naar die man te gaan :? maarja dan van die schuine koolborstels lijkt me wel nuttig, moet je wel een nieuwe motor kopen :? ...
     

Deel Deze Pagina