Ervaring met supreme F1 boot (electro)?

Discussie in 'Speedboten' gestart door venro015, 14 mei 2002.

1. venro015

venro015 Guest

Ik kan een 2ehands Supreme F1 boot van iemand overnemen, echter weet ik niet hoe snel zo'n ding met een 540 motortje (7,2 V) vaart. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke boot en kan je iets zeggen over het vaargedrag en de snelheid?

2. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    daar ben ik ook wel benieuwd naar

Deze bedoel je?

www.model-material.com/Marine/Powerboats/Supreme_F1/SupremeF1.htm

Ik denk er zelf ook over om zo'n "fun" boot erbij aan te schaffen, eveneens een electro-uitvoering, ik ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen..

Ps. heeft iemande de Magin One van Robbe ??? benieuwd naar ervaringen..

3. mark65

mark65 Guest

vragen over Robbe Maginb One

Hoi.
    Ik heb nog geen ervaringmet de Magin One, maar de mijne is wel bijna klaar. Ik hoop binnen twee weken te kunnnen gaan varen.
    model is eenvoudig te bouwen.

Vaar zelf ook met Robbe Turbo Unlimited en Graupner Systems.
    Gewwon voor de lol. Nog geen wedstrijd ervaring

4. Hans85

Hans85 Guest

He Mark, ben je al aan het bouwen met de magin one??

He Mark,

Ik lees net dat je gaat bouwen, heb je hem al binnen? ben namelijk heeeel benieuwd..

5. mark65

mark65 Guest

hoi hans,

gekker nog....hij vaart al.
    met een gewoon standaardmotortje er in vaart ie best snel.
    als het mee zit binnenkort een wat snellermotortje erin, kijken hie die dan loopt. niet moeilijk om te bouwen, maar vergt gwoon net werk.
    :D

6. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    ik las je verhaal ook op Extreme RC

Ik zag dat je de vraag ook op ExtremeRC had staan, die opmerking van powerpete over die kwaliteit , is dat inderdaad zo?

Robert

7. Powerpete

Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2002
    Hee mannen ik ben hier dus ook maar eens voorbij gewipt, ik zag mijn naam staan en dacht ok, waar ging dit trouwens over ??? welke kwaliteitsvraag was er bedoeld ??, mijn magin vaart als een kogel maar wel met 16 cellen en de Graupner motor..............Peet................. :roll:

8. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Het gaat hier over..

Hallo Peet..

Leuk je ook eens hier te zien :p Het gaat over dit onderwerp : http://pub70.ezboard.com/fxtremercboatsforumfrm1.showMessage?topicID=614.topic

daarin schrijf je over de SupremeF1 het volgende:

Vandaar mijn vraag..

9. Powerpete

Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2002
    Ah bij deze dan blijf ik toch echt bij mijn standpunt, er zijn voor minder geld best wel wat leukere en beter bootjes..........Peet........... :lol:

10. modeller

modeller

Lid geworden:
    7 dec 2003
    Hallo,
    Ik heb ook zo'n SupremeF1 staan.Daar gebruikte ik een Speed 600 8.4V motor in met 8cellen.

Hij ging redelijk snel.Maar ook mijn flexasje was nog sneller kappot.Waar kan ik een ander vinden?
    Of eventueel een andere buitenboordmotor.
    Wat kost dit ong. zo'n nieuw buitenboord van Graupner?

11. Forever

Forever Guest

Hallo, ik heb zelf ook ooit een Supreme gehad, leuk speelgoed voor dat geld. De losse flex-asjes kun je bij de meeste (R/c)modelbouw winkels wel krijgen. Jouw vraag over de Graupner buitenboord kan kan ik heermee beantwoorden:

Bijvorbeeld:
    GRAUPNER GTX-600 Buitenboordmotor € 41.90 Gespot bij Quartel op de site www.quartel.nl
    Maar uiteraard kunnen er ook andere uitvoeringen op met een beetje handigheid.

Groeten Frank

12. Hans

Hans Guest

Hola
    Ik heb zelf twee van die Supreme's en ze zijn allebij voorzien van een 19 turns Corally streetracer motor (rebuildable) en een Carson 11 racer waterdichte regelaar.
    De regelaar is heel makkelijk te voorzien van een waterkoeling n.l.
    aan de onderkant heb je ruimte om twee 4mm buisjes in het koelelement te steken( drupje secondelijm er op en ze zitten vast) een kant verbinden met een stukje siliconenslang en je hebt een regelaar met waterkoeling, bij mij werkt het perfect.
    De stuur servo heb ik aan het spiegel bevestigd voor een zo kort mogelijke verbinding met de motor, tevens heb ik de tandwielen van veel vet voorzien zo dat als de boot op zijn kop in het water ligt er geen water in de servo kan komen ( de ingang van het snoertje is ook waterdicht gemaakt)
    De ontvanger doe ik altijd in een ballon ook tegen het water natuurlijk.
    En het accu pakket maak ik waterdicht door de opening van de draadjes/accu vol te spuiten met siliconenkit.
    Ik vaar meestal op 8,4 of 9,6 volt en dat gaat erug hard, alleen moet ik nog steeds het standaard propje vervangen want die is te slap.
    Wat betrefd de flex asjes, die zijn inderdaad gouw kapot maar volgens mij kan je dat voorkomen door eerst de as een beetje warm te draaien.

Als je wilt kan ik je wel een paar foto's mailen dan kan je alles wat duidelijker zien

groet Hans :bye:

13. NickRc

NickRc Guest

ik heb zelf ook een Academy Supreme.
    Op zich bevald hij wel :).

Wat powerpete ook al zegt zo'n standaard motortje freet assen ik heb er ook een ander motortje in laten zetten(een Graupner 500 GTX BB) bij 2 brothers.

Sinds ik die achter mijn bootje heb hangen gaat alles prima :) .

mvg

Deel Deze Pagina