Goedenavond, Ik zie op rcgroups verschillende mensen die een WIFI booster gebruiken om hun vermogen van de zender wat op te schroeven. De meeste gebruiken een 1W booster. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Mvg
Ik heb daar ook over nagedacht en veel over gelezen maar toch maar beslist om voor uhf te gaan uiteindelijk
Ik heb daar ook zeer goede ervaringen mee, maar Uhf (behalve de prijs)heeft toch mijn voorkeur. Maar om te beginnen heeft mij dit toch goed geholpen, ik ging met gemak 4km ver echter niet achter objecten daarom die uhf
Nadeel is dat je telemetrie dus achterblijft en niet kan vertrouwen op die gegevens.. Dus je weet niet wanneer je je de "rand" van je bereik nadert... Nu is het wel zo dat de meeste telemetrie niet het volledige bereik heeft van de zender, maar goed...
En hadden de mensen die tegelijk met jou op 2,4 ghz vlogen hier ook goede ervaringen mee mcenet? Ik heb al een paar keer bijna een 0,5 watt wifi booster besteld om wat meer zekerheid te hebben tijdens fpv vluchten, maar ik ben bang dat ik dan een stoorzender word voor andere "piloten" die ik op mijn vliegplek soms zie vliegen.
Daar heb je een OSD met RSSI-indicator voor. Of anders kun je misschien de gegevens over het audio-kanaal terugsturen. Ik dacht dat telemetrie doorgaans juist wel het bereik v.d. zender zou moeten hebben, anders kun je toch sowieso de gegevens niet vertrouwen? Heeft telemetrie zelf geen RSSI indicator? Dan zou je de telemetrie-gegevens altijd kunnen vertrouwen. De "rand" van je bereik wordt dan de kleinste van de twee bereiken. Martin
Idd goed mee opletten omdat je de andere 2.4 in je directe omgeving wegdrukt. Daarom vloog ik met die 2w booster steeds alleen. Heb een vaste vliegplek waar kilometers in de omtrek niets te bespeuren valt. Enkel hier en daar een eenzame boerderij. Zo stoor ik niets of niemand.
Klopt, maar bij bv de mx16 hott was het telemetrie bereik eerst standaard op 300 / 500 meter " begrensd" Met de software kon je dit weer uit zetten, dus vandaar even een zijdelinge opmerking erover...
We vliegen op het moment buitenaf, dus dat moet voor de rest geen problemen veroorzaken. Ik vlieg zelf met een futaba TM8 module, ik zie dat mensen ook een "windschield" maken om de antenne. Heeft dat ook effect? Klinkt voor de rest wel aantrekkelijk. Ik moet alleen zorgen dat ik wel kan switchen tussen boosten of niet aangezien ik ook geregeld op een club vlieg.
Hallo Wilbert, Ik heb geen ervaring met 2.4 boosters. Simpelweg omdat ik het zelf niks vind dat er zo enorm veel 'rommel' naar buiten word gespuwd. Je hebt dan 2 opties: - 2,4ghz moxon antenne, dit is een richt antenne - Een goed UHF systeem, ben je gelijk klaar zonder gezeik.