ervaringen met 3cc ombouw set????????????

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Taco Annema, 1 dec 2003.

1. Taco Annema

Taco Annema

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Heeft er iemand ervaringen met een 3cc ombouw setje?? Ik heb een kyosho pure ten van twee jaar geleden en daar is de zuiger cilinder set van kapot en wil ik een nieuwe erin zetten maar het liefst een 3cc. moet ik hier dan ook een andere uitlaat opzetten want ik heb nu nog de standaard uitlaat

groetjes Taco Annema
    taco84@home.nl

2. Rick St.

Rick St. Guest

volgens mij lukt dat wel... met die uitlaat
    want meeste zijn 2-5 tot 3-0

3. Taco Annema

Taco Annema

Lid geworden:
    15 aug 2003
    ja oke de uitlaat weten we nu alleen nog de vraag of het met mijn motor kan op de site van pk racing stond namelijk dat het met kyosho zoiezo niet kon maar ik denk dat het wel kan

4. Anonymous

Anonymous Guest

Ik denk dat bij PK wel zoveel kennis in huis is dat ze weten waar ze over praten, als er duidelijk staat dat het niet op kyosho en force motoren past, dan past het ook niet. Bij twijfel van jouw kant kun je natuurlijk altijd even een belletje plegen.......

5. Rick St.

Rick St. Guest

ja m aar wel ff 1 ding... er staat een ombouwset voor 100 euro... maar er staat ook een complete motor van hot bodies voor 110 euro..:)

Rick

6. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    En voor 130euro heb je een 3.5cc Force bij de Conrad......

7. Janssen

Janssen Guest

Ikzelf heb een T2M buggy met een 3,5 cc T2m motor erop, en ik heb het idee dat die toch slecht wordt, is die force dan een goede vervanger?

8. Erikderaaf

Erikderaaf

Lid geworden:
    18 sep 2003
    ik trek nog altijd mijn twijfels bij die ombouwset, je bouwt je motorinhoud om naar groter, maar van de rest van je motor wordt niks aangepast aan die grotere krachten die overal op komen,
    bijvoorbeeld je krukas en dergelijke
    ik ben bang dat je met die grotere kracht de boel snel aan gort draait... vooral de eigenaars van een tamiya fs12lt motor dan....

het lijkt mij dus veel slimmer om gewoon een andere grotere motor te kopen, bij voorkeur dan een abc type omdat die cilinderset gewoon veel langer meegaat.

9. hilbren

hilbren Guest

mee eens, en voor de prijs heb je bijna een nieuwe motor, zelfs eentje met een grotere motorinhoud.
    van hotbodies heb ik trouwens niet al te positieve geluiden over gehoord (vanuit de USA) ik zou voor force gaan of in amerika bij www.towerhobbies.com bestellen

10. Taco Annema

Taco Annema

Lid geworden:
    15 aug 2003
    oke dan gaan we voor een nieuwe motor heel erg bedankt maar zijn er bij iemand anders nog tips schroom niet zet ze hier een op het forum

11. Erikderaaf

Erikderaaf

Lid geworden:
    18 sep 2003
    wat voor motor zoek je?
    uitlaat achter of aan de zijkant,
    met of zonder trekstarter?

12. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Even over zo´n upgrade....

Als je slag net zo groot is als de booring bij een 2.5cc en je gaat naar een 3cc upgrade ga je eigenlijk naar een korte slag motor. Een korte slag motor heeft als eigenschap dat het veel toeren kan maken maar weinig vermogen/koppel heeft als je vergelijkt met een originele 3cc motor waar de slag en booring wel weer hetzelfde is. Gezien de prijzen van de Force motoren kan je denk ik beter voor zoiets gaan....
    2.76cc: www.conrad.nl art.nr. 223256-02 (trekstarter) €96,95

Even over die force 3.5cc : www.conrad.nl , art.nr. 223266-02 voor €134,- of met trekstarter (die goedkoper is ?) art.nr. 223267-02 voor €123,-

Ik weet niet als dit wat is maar zelfs ik zit eraan te denken om zo´n ding voor de reganraces te halen, goedkoper kan je niet een regenrace uitrijden lijkt mij :)

13. hilbren

hilbren Guest

als we het nu toch over die force motoren hebben,.... zijn die abc ??

14. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    ja, ABC

15. Rick St.

Rick St. Guest

neej denk t niej... maar tog even vraagje....kan ik mn force motor sputterent krijgen.. vin k egt zo tof

Rick

16. BlackFox

BlackFox Guest

Wat bedoel je met sputterent ? Als je hem te rijk afsteld sputtert hij ook

17. Rick St.

Rick St. Guest

ja maar net zoals een serpent motor..:):)

Rick

18. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    En hoezo is dat een punt ?
    Ik ben op het moment AAC motoren aan het testen, een aluminium cylinder met een chroomlaag en voor wat eerste productiemodellen gaan ze niet verkeerd.

19. hilbren

hilbren Guest

ow cool jij test motoren, daar wil ik meer van weten. tell me everyting!!! wat waar wanneer en hoezo :lol: waar kan ik die review vinden als die af is ??

20. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ik zeg niks :)
    Wacht de markt maar af als het zover komt....

Ik kan je alleen zeggen dat veel van het standaard concept weinig terug te vinden is en er nog veel moet gebeuren voor er een echte snelle en betrouwbare motor is 8)

En de enige verslagen verlopen via mail naar de fabrikant.

Deel Deze Pagina