Ervaringen met Schottelaandrijving I van Graupner gevraagd.

Discussie in 'Werkschepen' gestart door wiggie, 7 jan 2006.

1. wiggie

wiggie

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Zoals al eerder te zien was in de rubriek gevraagd ben ik op zoek naar 4 st. Schottelaandrijving voor de Seabex One.

Tweedehands zijn deze dingen niet of nauwelijks te krijgen en als vervanger voor de Marx aandrijving ben ik nu op de optie van Graupner gekomen, nl de Schottelaandrijving I. Lijkt veel op de aandrijving van Marx alhoewel het me wel een stuk degelijker overkomt. Heeft iemand ervaringen met deze schottels?.

Zeld maken was een optie maar na alle kosten voor lagers, tandwielen en schroeven / tunnels op een rijtje te hebben gezet is nieuw kopen toch een stuk voordeliger.

2. auke

auke

Lid geworden:
    8 nov 2004
    Ik heb ze niet gezien van graupner, maar denk dat het plastic is. dan lijkt messing aandrijving mij degelijker. en het loopt mooier.
    maarja de prijs is ook hoger.
    veel succes met de sea bex!!!

3. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    @wiggie :oops:
    Nu ga ik me toch afvragen.
    Wat jij dan voor materiaal gebruikt goude tandwielen?? :roll:
    En zilveren lagers o. i. d. :roll:
    En het huis van edelstaal enz enz :roll:
    En Tom boere had enige slechte ervaring met een schottel maar weet niet meer van welk merk maar tandwielen naar de kl---------te dat weet ik wel hoor .Dus zou ik het interesant vinden als dat u daar nu eens een lijstje van maakt wat zo iets dan moet gaan kosten????
    en het liefst met de materiaalkeuze uwerzijds :D

4. Jan Vos

Jan Vos

Lid geworden:
    17 feb 2005
    @Wiggie schreef 2de hands zijn ze niet te krijgen.

Heb je wel op Marktplaats gekeken of op Ebay.de zie ze toch daar regelmatig staan.

Dat is net als iemand mij vraagt om een oude FMSS ontvanger die kan hij niet vinden nee omdat hij niet zoekt haal er zo een paar van de Duitse Ebay.
    Daar hebben ze meer inwoners dus ook meer Modelbouwers en dan meer aanbod in gebruikte artikelen.

5. wiggie

wiggie

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Dat klopt, maar veel is het alleen verzending binnen Duitsland dus dat schiet dan ook niet heel erg veel op.

@ men. van Gent.

Koper tbv t stuk en stafmateriaal per schottel: €10,00
    kegeltandwielen: €7,00
    lagers 6 st a €3,50/st. €21,00
    schroefas: €5,00
    Snaarpulleys tbv aandrijving en draaien 4 st. €32,00
    Snaren 2 st € 7,00
    Zilversoldeer € 2,00
    Totaal: € 84,00/st.

Schottel Marx: € 67,80/st
    Schottelantrieb I € 58,90/st.

Dan weet ik dus wel welke het gaat worden aangezien ik er niet dag en nacht mee ga varen.

6. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Koper tbv t stuk en stafmateriaal per schottel: €10,00 niet nodig T stuk[ waterleiding]
    lagers 6 st a €3,50/st. €21,00 /niet nodig[ glijlagers]
    schroefas: €5,00 niet nodig oude [printer assen]
    Snaarpulleys tbv aandrijving en draaien 4 st. €32,00 dit begrijp ik niet aandrijving[ servo.s toch]
    volgens mji de helft goedkoper zoniet dan toch bijna
    u zecht zelf vaar daar toch niet kontinu mee dus waarom dan kogellagers[ glij ]dan toch net zo goed he
    en makkelijker waterdicht te maken hoor :D :D

7. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Ze verzenden ook wel buiten Duitsland, alleen niet voor de genoemde verzendkosten.

Deel Deze Pagina