Ja had die firmware update ook gezien en net de nieuwste erop gezet.
Na een korte test van een minuut of 5 bleef hij bij vol gas lopen.
Langer zal ik maar niet doen voor de buren..........

Na wat gelees ligt het toch echt aan de esc en niet aan de instelling.
Wordt te heet boven 75% gas denken er een paar.
Zie b.v onderstaande reactie van een ander op hc met hetzelfde probleem zie ik nu:
11/05/2012
seand (45)
Is anyone having problems with the motor randomly slowing down to an almost stop with this ESC?
I initial found, during it’*s first flight, that the motor would randomly slow, that a quick pulse on the throttle would generally recover the throttle.
I reviewed the recorded data on the ESC and found that when the RPM’*s dropped, the recorded throttle setting was dropping to minimum value, even though it was still at max on the transmitter stick. Additionally, the display on my DX7 was indicted the throttle was still max.
To eliminate the transmitter and receiver, I connected a servo and the ESC’*s throttle lead in parallel using a Y lead to the receiver throttle output. During testing, the servo always moved in unison with my throttle input and when the RPM’*s dropped, the servo remained in the correct position* therefore Tx/Rx all good.
I’*ve updated the ESC’*s firmware too. I’*m now at a loss. Any ideas folks?
Weet niet welke firmware hij erop heeft gezet want er zijn er door de tijd 3 uitgekomen, ik heb in elk geval de nieuwste.
Of dit het inhouden stopt zal ik van de week nog testen.
Heb nog 1 probleem met de esc.
Als de prop volledig stil staat dan slipt hij 1 op de 3x door.
Je weet wel zon piepend geluid. Van 0 naar volgas in 1 ruk doet ie dit altijd en bij langzaam gas omhoog soms.
bij draaiende prop heeft hij er geen probleem mee.
Dit doet hij nu met de nieuwe firmware ook nog.
Motor heeft 14 magneten dus een high timing zou goed moeten zijn.
Staat nu op standaard startup, high startup maakt het logisch dan nog erger, softstartup is geen vliegen maar zelfs daarmee heeft ie het volgens mij.
Nu is dit in de lucht geen probleem gezien dat de prop altijd draaid doordat de brake uit staat en hij dan draaid door de luchtstroom.
Maar ja niet echt fijn. Weet niet of een instelling dit echt kan verkomen heb al veel geprobeerd.