Esky "gamebird" , zenderkabel en FMS vliegsim: $20

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Pjotrrr, 10 nov 2005.

1. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

2. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    heeft iemand deze al eens besteld? en wat zijn de ervaringen ?

groet dennis

3. PsychoMark

PsychoMark Guest

Volgens de eBay info is dit de FMS simulator, maar de beschrijving van de eerste link lijkt meer te suggereren. De zender zoals in 't tweede eBay plaatje heb ik in 't begin ook aangeschaft, en is sowieso een vooruitgang ten opzichte van FMS vliegen met keyboard/joystick. Ook is 't vrij goedkoop natuurlijk...

Echter, de ratel brak bij mij snel af (die ik bovendien nog om heb moeten zetten ook; zat oorspronkelijk rechts). Heb 'm doorgegeven aan een vriend van me (omdat zijn E-Sky CP zender intern mixing doet en dus lastiger aan te sluiten is op FMS) en nu is de throttle stick geheel verzonken in de zender; weer iets gebroken (en zo ruw gaan we er toch niet mee om). De kwaliteit viel mij dus erg tegen. De goedkope zender die ik bij m'n eerste RTF heli kreeg gebruik ik nu voor de sims als anderen het willen proberen (van de FF7 blijven ze af :)), en die overleeft het prima... als je dus al een zender hebt; geef 't geld uit aan een kabeltje en download FMS zelf, heb je veel meer aan...

4. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Is t ding USB of serieel?

5. PsychoMark

PsychoMark Guest

Serieel. Werkt met 't FMS protocol, dus direct te gebruiken in FMS of als joystick via PPJoy...

Edit: ik ga er nog steeds van uit dat deze oranje verpakking het enige verschil is met die wit/oranje die op de eBay link erbij staat (zoals ik 'm gekocht heb); als dit een andere is, corrigeer me gerust :)

6. wrobijns

wrobijns

Lid geworden:
    13 apr 2004
    Ik heb hem :p
    De USB variant. Ik was nieuwsgierig of het werkte. (Normaal vlieg ik met Reflex)
    Maar volgens mij bestaat alleen de USB variant.
    Serieel werkt al LANG niet meer.
    Diegene die ik heb is ook met FMS en het plaatje ziet er wel erg hetzelfde uit :wink:
    Ik heb deze toen voor 12 Euro gekocht. Waarschijnlijk werd hij TE populair en maakte hij hem TE duur :?
    http://aerotronic.nl/simulator-usbafstandbediening-p-292.html

Werkt prima !!!
    Hij werkt als Joystick dus is ook te gebruiken voor Realflight en AFPD (Mits je ook de officiele dongle hebt natuurlijk)
    Wel maar 4 kanalen dus een autorotation doe ik dan met het toesenbord.

Deel Deze Pagina