Even voorstellen (beginner)

Hallo mijn naam is Klaas Slump.
Ik kom uit Aduard Groningen.
Ik heb totaal geen ervaring met modelbouw heb wel technische kennis due ben er niet bang voor dat ik geen bouwpakket kan bouwen. Alleen zit toch wel met een paar vragen.
Ik zou graag willen beginnen met de aanschaf van een Scania R620 6x4.
Ik zou het liefst een 4-asser bouwen zou alleen niet weten hoe? Wat heb ik allemaal nodig bij het bouwpakket? Heb wel wat gelezen over zenders maar heb er geen kaas van gegeten.
Ben internet wel een beetje aan het afstruinen om een beetje te zoeken.
Zo zag ik ook de MFC-01 tm 03 wat zijn daartussen de verschillen en welke is het best? Geld is het probleem niet het lijkt me echt super hiermee te beginnen alle hulp is welkom

Groeten Klaas

Hallo Klaas

Kijk eens op de site van de NNMG.
Morgen hebben we een Demo in de buurt van jou.
Kun je even kennis maken en vragen stellen aan ons.

m.v.g.
Reinier Vriezema
Voorzitter NNMG
www.nnmg.nl

Bedankt voor de reacties,
Heb alleen een eigen zaak dus moet helaas werken morgen maar zal de website even in de gaten houden reinier.
Mocht ik nog een gaatje vinden kom ik zeker even langs.

Groeten klaas

welkom hier klaas.

ik zal de mfu links laten liggen en voor een beier gaan heb je veel meer mogelijk heden mee.

Welkom Klaas op het forum veel lees en bouw plezier.
Zou inderdaad kiezen voor de beier usm rc 2 daar heb je meer mogelijkheden mee precies wat vwforum aangeeft.
Verder moet je denken aan twee servo,s, accu 7,2 volt ,eventueel andere motor, of je versnellingsbak vastzetten in eerste versnelling dan rijd je truck normaal als je ooit eens op een baan wilt rijden,het bespaart je ook een servo.
Verder moet je denken aan primer en verf,metalen lagers en dingen als je je truck wilt verfraaien.
De standaard motor die bijgeleverd wordt in de bouwdoos is een race monster, vandaar dat men een andere motor kiest, of versnellingsbak vast zet in eerste versnelling.

Bedankt voor de goeie reacties!
Ik heb erg veel zin om hiermee te beginnen en hoop dat jullie me willen helpen ik zal eerst een scania r620 gaan aanschaffen. Ik zal me er beter in verdiepen. Zal dan ook direct voor een andere motor gaan welke raden jullie aan? als ik een 4-asser wil bouwen heb ik dan een ander chassis nodig?
En waar kun je losse assen aanschaffen. Ik wil namelijk graag een bakwagen maken waar ik later eventueel een haakarm systeem op wil gaan zetten.

Gr klaas

als je een 4 asser wilt bouwen,heb je langere chassis balken nodig.Ook een extra as,kan zijn een 2e stuuras of een 3e aangedreven as,compleet met ophanging.Voor een motor zijn diverse mogelijkheden,b.v.servonaut GM32 U 370 heeft men de schakelbak niet nodig,truck puller,etc.Weet zelf ook niet zoveel van deze hobby.

Hallo Klaas,

Ik zou de site van NNMG even in de gaten houden we zitten dikwijls in de buurt met demo's. Deze worden niet alleen op zaterdagen gereden maar ook wel op een zondag.

Jan Hendrik.

Voor je chassis kan je bij een zeer grote bouw markt terecht , Hornbach heeft namelijk alu balkjes die precies de maat van de orginele tamiya balken zijn . ( ook heeft carson de balken zijn dan alleen duurder als die van de bouwmarkt)

Voor besturing heb je een tweede tamiya truck vooras nodig met dito wielen en banden (los verkrijgbaar op diverse site's , meest duitsland of bieding site's ) , kwa ruimte zou ik een motor met transmissie adviseren (mfa 11:1 , verkrijgbaar bij conrad) daar ik zie dat je met de tijd een haakarm wilt monteren heb je meer ruimte nodig op je chassis.

Voor de rest lees het vraagbaak deel alhier goed door staan een hoop tips en trics in verwerkt.

Succes met deze mooie rc hobby !

Groet Ivar

Goedenmorgen Klaas
Je kan ook voor je truck bij www.seidel.de of www.tamico.de ,kijken bij beide zijn trucks goedkoper dan bij nederlandse rc truck webshops.Verzendkosten E.10,- en meestal in een week in huis.

Oke ik ben van plan vanavond de Scania te bestellen bij http://www.modellbau-seidel.de/ even een vraag ik wil direct even kogellagers meebestellen. Maar is dat alleen voor de assen of ook voor de bak? En zou ik op die site eventueel nog meer dingen moeten bijbestellen?
Ik hoor het graag bedankt

groeten klaas

Als u een scania aanschaft zit er alleen één laag dak bij maar als u naar de website van verkerk gaat kunt u ook de grotere versie bestellen als tip meesten vinden dat mooier maar het is net wat de bouwer leuk vind:)

Back