Even voorstellen, ik en mijn Redcat Earthquake 8E 4x4 1/8

Discussie in 'Electro offroad' gestart door blackphantom, 9 aug 2011.

1. blackphantom

blackphantom Guest

Hey mede electro offroaders!
    Ik ben peter 27 jaar en kom uit een klein dorp in zuid-holland.

Sinds een aantal weken verslaafd geraakt aan de rc-hobby.
    In het verleden heb ik geprobeerd met een electro helicopter te vliegen en dit wat geen success had met reparatietijd dan vliegtijd.

Na wat research en zoeken, en natuurlijk het doorlezen van forums over verschillende auto's en prijzen ben ik terecht gekomen bij het merk Redcat.

Het is geen bekend merk maar de spullen zijn van goede kwaliteit en heb vrijwel geen problemen tot nu toe gehad (op wat los getrilde schroefjes)

De auto waar het om gaat in een Redcat Earthquake MT 1/8 80a brushless.
    Het is een stevige auto met alu. onderdelen en flinke banden!

De enige hop-up momenteel is de wheeliebar, daarnaast heb ik de onderste kuip verhoogd zodat de kap erinvalt zodat er veel minder vuil binnen komt tijden het rijden.

Specificaties van al het geweld:

Motor type:
    Electric Brushless 8T 2400RPM 540

Drive system:
    4 Wheel Drive

Length:
    510mm

Width:
    380mm

Height:
    250mm

Wheelbase:
    325mm F/R

Ground clearance:
    58mm

Chassis type:
    3.0mm 6061 Aluminum

Shocks:
    Oil filled Big Bore Shocks

Battery:
    Dual LIPO 7.4V Batteries (20c 3200Mah 2s) & Charger Included

Speed control:
    Brushless ESC EZRUN-80A

Radio system:
    Redcat DSM-2C 2.4GHz Remote & Receiver

Speed:
    45/50 Mph (72/80 Km/h)

Een mooi filmpje:

Tijd voor foto's!

Nadat ik door het crashen en bashen me body had gesloopt en ik nog geen ander heb gevonden heb ik besloten de kap in te tapen om hem voor nu weer rijdend te krijgen.

Het resultaat is opzich nog erg cool ook!
    Ik noem deze kap de "BETA" kap, als ik alle ideen erin heb verwerkt wil ik er een mal (laten)maken.

Update: luchthapper voorde mini-cam.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Welkom hier, en welk 'klein' dorp in zuid holland ;-)

3. blackphantom

blackphantom Guest

Zevenhoven :)

4. Manta

Manta

Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Zo'n Redcat ziet er toch wel uit als kwaliteit, voor mij ook een onbekend merk overigens.

Welkom en een mooie wagen heb je :D

5. blackphantom

blackphantom Guest

Tnxs! redcat is idd vrij onbekend merk hun strategie is om goede wagen tegen een mooie prijs neer te zetten en weinig geld uit te geven aan marketing.

Het is overigens ook nog eens een 4x4 model en dat voor nog geen 400 euro.

6. Patrick_V

Patrick_V

Lid geworden:
    11 jun 2011
    Inderdaad, je bent me net voor! Kinky auto zeg. Ik heb wel de Redcat Eathquick Ntiro gezien maar ik wist niet dat er ook een brushless versie was.

Hadden ze nog meer Electric Redcat auto's? Bijvoorbeeld de Tornado, Backdraft of Big Boss?

Enne.. welkom ja. Veel pelzier met je wagen.
    Ik weet nog wel een adresje met een Redcat assortie én goede service hier in zuid holland. PM me maar even als je meer wilt weten. Je mag geen winkels bespreken helaas (of misschien gelukkig) op het forum.

7. blackphantom

blackphantom Guest

8. Mystikal

Mystikal

Lid geworden:
    6 jul 2011
    Ziet er erg leuk uit! Ook de overige modellen van Redcat overigens. Ze gaan met Brushless zelfs tot 1:6 zag ik op de site!

9. leo-rcc

leo-rcc

Lid geworden:
    23 mei 2007
    Wie Alishanmao op Youtube vind kent redcat racing wel, hij maakt veel promo videos voor hun.

Redcat is druk bezig om een beter imago te krijgen. In het verleden waren erg veel van hun wagens ronduit slecht. Maar met name de 1:8 en 1:6 wagens zijn al veel beter van kwaliteit.

Hun electronica is Hobbywing dus niks mis mee, soms een beetje licht uitgevoerd tov van de schaal. De zenders zijn de bekende GT2 en GT3b, welke bekend zijn als prima goedkope zenders, dus op zich val je je daar ook geen buil aan.

Hun crawlers zijn ook prima in orde, daar rijden er meerdere van in Nederland met een ander naampje.

Het grootste probleem wat ik zie met Redcat is onderdelen. Wanneer je iets kapot rijd, hoe lang moet je wachten op nieuwe onderdelen?

10. blackphantom

blackphantom Guest

leo-rcc, in het verleden hadden ze idd nog wat problemen maar ze hebben nu de nieuwere modellen (brushless) goed stevig spul,ze hebben ook 1:6 heb er 1 gezien erg gaaf ding!

De zender voelt idd wat goedkoop aan maar reageerd verder goed.

Als ik iets kapot rij dan rij ik even langs de rc shop en haal ik gewoon me onderdelen :) Hebben vrijwel alles op voorraad liggen dus direct leverbaar of even wachten op de postbode.

De meegeleverde lader is overigens wel minder (3 uur per accu laden) maar goed je hebt wel een all-in-one pakket voor een super prijs.

Zal binnenkort eens een filmpje maken hoe hij rijd.

11. blackphantom

blackphantom Guest

Heb zojuist ook de specificaties van de wagen erbij gezet + link naar youtube filmpje.

12. leo-rcc

leo-rcc

Lid geworden:
    23 mei 2007
    Ik heb er 1 (andere naam, zelfde model) dus ik weet het. :)

Welke rc shop is dat?

Standaard een snellader meeleveren doen de duurdere merken ook niet hoor. Meestal krijg je er geen lader bij, vaak ook geen accus.

Altijd leuk. Voor zijn prijs is het zeker geen slechte wagen om te zien.

13. blackphantom

blackphantom Guest

14. ernst los

ernst los

Lid geworden:
    5 apr 2011
    hallo rc collega's,

bij toprc verkopen ze ook het een en ander van redcat, ook de auto die jij hebt gekocht.

dus ik denk ook vrijwel alle onderdelen.

gr ernst

15. blackphantom

blackphantom Guest

Net even gekeken, staat een hoop op idd genoeg verkrijgbaar.

Gister weer even gereden met een maat van mij helaas kop op kop botsing, geen schade bij de redcat enkel de wagen van me maat lag in kreukels :(

Schokdemper van mij was wel iets gaan lekker maar na de boel weer even te hebben aangedraaid is hij weer dicht zoals het hoort.

Ik heb de zijkanten van de bodem zo'n 1,5 cm verhoogd waardoor en nu vrijwel geen vuil binnen komt was een kleine aanpassing maar werkt zeer doeltreffend!

16. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Damn, ik heb 550 betaald voor een mugen zonder motor, zonder banden, zonder zender, zonder lader & accu's en zonder servo's. Ik voel me zwaar afgeript want zo'n redcat is ook top kwaliteit zo te zien.

17. blackphantom

blackphantom Guest

Wow dat is idd een hoop geld voor eigenlijk een kaal chassis...
    Hoop op beter weer van het weekend zodat ik weer kan rijden.
    Binnenkort maar eens de omgeving van alphen aan den rijn verkennen op mooie plekken om te rijden.

18. michael-broek

michael-broek

Lid geworden:
    6 apr 2010
    Maar is zijn geld zeker waard:cool:
    Nu heb je wel het neusje van de zalm :p

19. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    volgens mij was het sarcastisch bedoelt :p?

20. blackphantom

blackphantom Guest

Helaas afgelopen weekend wat problemen gekregen met de voorste diff, lijkt dat de wagen te snel wilt remmen wat hij net leuk vind,wordt deze week gelukkig nagekeken en waarschijnlijk meteen de remfunctie bijgesteld zodat het wat minder stress op de diff leverd.

Deel Deze Pagina