Hallo allemaal ik wil me even voorstellen mijn naam is Ton ik woon in Noord Holland en ben student (werktuigbouwkundig). Dit is mijn eerste keer op een forum dus neem het me niet kwalijk als ik iets verkeerd doe, corrigeer me als het fout gaat ik wil graag leren. Mechanisch ben ik aardig handig ook simpele elektra gaat mij goed af maar zodra het over printplaten en regeltechnische problemen gaat zal ik hulp nodig hebben. Ik heb de afgelopen jaren enorm veel gelezen en geleerd op het modelbouwforum. Ik ben op mijn 12e begonnen met nitro autootjes en ben 3 jaar geleden met een bigscale boot in de weer gegaan. Een half jaar geleden raakte ik in gesprek met een dorpsgenoot die aan het vliegen was. Na een paar keer kijken heb ik een bixler (1) gekocht en heeft hij me leren vliegen. Het FPV verhaal heb ik net ontdekt en lijkt mij een leuke uitdaging. Ik ben begonnen om het een en ander uit te zoeken voor mijn bixler. Ik heb bij securetycamera2000 een sony 600 camera besteld met 2.8 lens. Ik heb een 35 mhz esky zender gekregen van mijn dorpsgenoot, misschien niet ideaal maar leuk om te proberen. Ik houd mijn ogen open voor tweedehands FF9. Nu bezig met een bril, video zender/ontvanger en eventueel een osd.
Hoi Ton, Welkom op het Forum. Denk er goed aan voordat je hiermee begint, ik ben ook begonnen met een simpel ding maar ondertussen ben ik ook een verslaafde. Veel plezier met je ontdekkingsreis. Addy
He ton, Leuk. Ik ben een half jaar geleden ook begonnen met FPV, na 33 jaar modelvliegen met vanalles. Mijn advies, neem een paar avondjes om het forum FPV door te lezen. Je hebt iig de goede camera, deze is echt tig keer beter dan alles wat ervoor kwam ;-) Ik heb zelf als tiener gevlogen in 1:1 zwevers, en ik krijg nu als oude manm met FPV echt hetzelfde gevoel / ervaring. in de cockpit zitten. Vanochtend heb ik met zonsopgang twee vluchten gemaakt, zoooooooo gaaf Mijn fpv relaas : franck-gaat-fpv-ff-zonder-planck-met-twinstar
Addy en Planck Frank bedankt voor het welkom. Ik zit weer lekker te lezen op het forum. Ben bezig met een ff9 super voor €150, is dit een normale prijs?
Dat lijkt me zeker een normale prijs. Ik heb ze al tussen 120 en 200 euro zien van eigenaar wisselen. Hangt er ook wat vanaf of er ontvanger bij zit, eventueel ook 2.4ghz module enz.
Hoi Ton, 150 euro is een normale prijs, ik vlieg ook met een FF9 geweldige zender met veel mogenlijkheden. Veel lezen FPVLAB - FPV Without The Interference is ook een geweldige site waar je heel veel kan lezen en leren. Hier zitten de grote jongens als Trappy, IBcrazy (cloverleaf antenna's) en Roberto(record 111 km) ook. Als je wat wilt weten gewoon vragen hier, ook hier zitten voldoende mensen met kennis. Je kan ook nog even op het Nederlandse FPVforum.nl • Forumoverzicht kijken daar zitten ook een hoop mensen met de nodige ervaring. Succes Addy
De FF9 is gekocht, moet hem alleen nog even ophalen. Heb het nu een beetje druk met het ijs, zit in het bestuur van de plaatselijke ijsclub. Als ik verder verslag ga doen van mijn fpv project moet ik dan een nieuw draadje openen? Aangezien het onderwerp verandert lijkt mij dat wel logisch.
Goede keus. Wilde net neerzetten dat zo'n esky zender niet gaat werken. Of je moet er geluk mee hebben. Vaak beginnen ze onder de 500m al moeilijk te doen. Soms al veel eerder. Zijn vaak zenders voor kleine park flyers die niets mogen kosten. Futaba is dan een veel betere keus.
Zo het ijs is weer uit de sloten en de temperatuur is weer aan het stijgen. Kunnen we weer verder met het FPV verhaal. Ik open een nieuw draadje over de voortgang van mijn project.