:evil: AAARGGHHRGRH Ik wordt helemaal GEK van die PG-03 gyro

Discussie in 'Electronica' gestart door Satoer, 28 mei 2004.

1. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    De Zoom heeft mijn GY240 HH gyro gekregen.
    En de PG-03 zonder HH gyro ging terug in m'n Hummingbird. WHHAAAA :evil: zit al de gehele middag aan het afregelen (revo & trim op de zender & setup op de Gyro) maar krijg hem niet goed. Die staart drijft constand weg. Links, rechts... maakt niet uit.

Heb ik hem eindelijk goed. dat hij prima in de lucht stilhangt zonder tegensturen. Gaat hij na een landing weer wegdraaien... :hammer: blijf afregelen!! :evil: :evil:
    Wat een verschrikkelijke (hele heftige censuur) dingen die gyro's zonder HH!

Zoooohhh heb het nu even helemaal gehad geloof ik. Gerard, kan ik je maatje 45 even gebruiken?

2. hihi, heb in m'n volgende heli ook een PG03 :) . Ik zie al uit naar het afstellen ervan :p .

btw, niet weggooien hoor! Als je ooit een tandemheli bouwt heb je 3 gyro's nodig, zonder HH!

Niels :wink:

3. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Van jou Niels verwacht ik meer een heli met 4 rotors :wink:

4. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Michel, dus jouw goede vliegen in rotjeknor ligt geheel aan de bestede grote hoeveelheid poen, ipv de duimen? ;)

Kan ik weer wat rustiger slapen.. :p

5. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Met die gaar afgestelde gyro weet ik m ook nog prima in de lucht te houden hoor :p

6. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Vroeger in de begintijd deden ze het zelfs ZONDER gyro..
    Lijkt mij tegenwoordig onmogelijk, jouw ook niet?

7. MaartenR

MaartenR

Lid geworden:
    29 apr 2003
    vroeger...

die goeie ouwe tijd :wc:

8. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Zonder Gyro moet het nu ook nog wel mogelijk zijn om het heli vliegen onder de knie te verkrijgen. Alleen wij mensen zijn verwend en lui en willen alles zo gemakkelijk mogelijk hebben. Zonder gyro is ook stukken beter voor je reflexen, maar of je dan ook goed 3d kan vliegen is maar de vraag.

9. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Weuh... vlieg al een tijdje met de PG-03 in een zelfbouwert micro? Nix aan ut handje, steady like a rock...

Ton.

10. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Denk ook wel dat het lukt hoor, die heli zonder gyro in de lucht te houden.

@Ton: Jij hebt dus niet dat je hem elke vlucht weer opnieuw moet afregelen??? Heb ik hem netjes afgeregeld dat hij zonder tegensturen in de lucht hangt... Kan ik hem weer opnieuw afregelen na een landing. Linksomdraaiend-rechtsomdraaiend. maakt niet uit. :evil:

11. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Neuh, nada problema. 1 xtje afgeregeld en klaar . Valt me wel op dat tie rood/groen gaf toen ik hem integelde en dat hij nu alleen rood is... dus middenpunt is wel verlopen sinds de 1e x inregelen.

Ton.

12. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Eh... middenpunt? oh oh... voel nattigheid ;)
    Zit nog eens die handleiding door te lezen. En met de "setup" pot. moet je dus het neutraalpunt instellen. Maar dan lukt het niet met m'n zender (revo) hij kan niet extremer ingesteld worden als nu. Of ik moet mijn trim extreem zetten. (+/- 50)

13. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    GRVRDGRVRR....

De setup staat nu netjes neutraal. (rood + groen)

Ik heb 2 revo instellingen zitten op m'n zender.
    stick omhoog en stick omlaag.
    stick omlaag staat al op max (100%) stick omhoog staat op neutraal. anders gaat de staart weer langzamer draaien als ik meer pitch ga geven.

Ik heb de EPA (end point adjustment) van de ruder op 125% gezet. En de trim van de ruder op 50% tegensturen ingesteld.

EN NOG MOET IK BIJNA VOL TEGENSTUREN!!!! AAAHHHH.... HIT ME!

Snap er niets meer van. iemand nog ideeeeën? Ton? :D

En nog stuurt hij te heftig tegen.

14. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ahhhh YES! Ik heb nog een Sub-trim optie in m'n zender gevonden. Als ik deze op 100% 8O zet blijft hij eindelijk netjes in het midden :D

Had niet langer moeten duren of ik had een stuk van m'n staart afgezaagt :?

15. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Dat lijkt op die koning die het hele land rondreed op zoek naar zijn paard. Pas toen hij weer thuis was ontdekte hij dat hij er de hele tijd op had gezeten.

16. Ok, ik heb dus ook problemen met de pg03 8O .

Snap er echt niks van. Heb al alle instellingen qua trim op maximaal gezet, maar ik krijg het middelpunt niet eens ingesteld 8O . Potje staat volledig naar 1 kant, en ik heb zelfs nog nooit het groene ledje zien branden :? Misschien is het ledje kapot :lol: . Zou het kunnen dat de gyro niet met m'n zender samenwil?

Nog enige tips? Werk met een graupner MC 16/20 zender...

Niels

17. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Hmm ik heb het eindelijk wel goed. wel is het zo dat ik tijdens de vlucht bij moet trimmen als de accu minder wordt.

Als eerste moet je setup zo verstellen dat beide ledjes gaan branden (rood en groen)

Dan je revo mix instellen op je zender (ik heb hem van 0-100%)

Vervolgens moet je gaan trimmen. Ik moest echter zo verschrikkelijk veel trimmen (+50%) en nog bleef hij continue weg draaien. (tegen klok in, dus te weinig gas)

De End point adjustment op 125% gezet verbeterde het iets, maar lang niet genoeg.
    Uiteindelijk had ik nog een sub-trim optie gevonden in mijn zender dat het uiteindelijk oploste. (Op 100% gezet 8O)

Deel Deze Pagina