Extra 260 ARF 1.78m modell-expert

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Roeland010, 29 okt 2008.

1. Roeland010

Roeland010

Lid geworden:
    28 feb 2008

Kist is zojuist aangekomen en zonder lijm even voor het oog in elkaar gezet. Ben zeer in mijn nopjes en kan niet wachten er een vette motor op te droppen! Ik ben nog op zoek naar een passende motor, servo's en een ontvanger, dus als iemand nog iets kwijt wilt...

Voor de kist heb ik 216 euro betaald bij Lindinger (www.lindinger.at), en werd binnen nette tijd geleverd. Op het eerste oog ziet alles er perfect uit. Enkele kantekeningen;
    - Vleugelbuis kreeg ik heel moeilijk door de romp en in de vleugels, er zit ook een soort kartonnen buis in de vleugels en romp, die is een beetje gaan afrollen en blokkeerd de buis bij het schuiven. Alles zit nu goed, maar ik hoop niet dat het erger gaat worden naarmate je de vleugels er vaker op en af haalt.
    - Op de vleugels zitten puntjes die in de romp schuiven om de vleugel op zijn plek te houden, 1 vleugel mist 1 puntje...

Verder is alles in orde voor zover ik nu heb kunnen zien.

Verder is de handleiding in het engels (op zich niet zo'n probleem) en vrij beperkt! Dus zal jullie hulp via dit draadje regelmatig nodig hebben... thanx, alweer, alvast!

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  2. jaapjan

jaapjan

Lid geworden:
    27 okt 2008
    érg mooi

nu idd een dikke motor dr in

3. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Hoe ga je hem uitvoeren? elektrisch of met verbrandings motor?

Ik ga je draadje in de smiezen houden :)

4. Chronoholic

Chronoholic Guest

wow erg netjes

5. Roeland010

Roeland010

Lid geworden:
    28 feb 2008
    Ik ga voor brandstof. Ik ben op zoek naar een OS 2 takt tussen 100 en 120, of een saito 4 takt 120... of misschien een 30cc benzine? maar daar heb ik eigenlijk geen kaas van gegeten... dus weet niet of dat een (goeie) optie is... Wel veel goedkopere brandstof dan!

6. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Daar moet je een ZG-20 inzetten .

Geen startproblemen.
    Geen gedraai aan de naalden elke keer.
    Goedkoop vliegen.
    En power zat voor een 1,78 kist.
    En de motor is ook niet duur.

Mvg Johan

7. MikeV4

MikeV4

Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Is dat niet dezelfde als de Extra 260 van Cermark? Die is gemaakt voor de 26cc benzine.

"Cermark Extra 260 ARF"

Always a firm favourite with aerobatic pilots, this new 25% Extra is sure to appeal to those looking to push the envelope in 3D flying. Incorporating the latest in design concepts for superior precision 3D capability, and with a strong emphasis on light weight, high performance, super quality and fun! Designed around Cermark’s new SPE-26cc petrol engine for both power an economy.

Features fiberglass, pre-painted cowl, wheel spats, plug-in wings and stabilizers for easy transport and field assembly.

Part No. Description CART Price
    CER A130 Airplane Gas Extra 260 ARF, Cermark ADD $299.99
    Part No. Description CART Price
    CER A130 TOC Airplane Gas Extra 260 ARF with TOC 26cc Engine, Cermark ADD $519.95

Specifications:
    Wingspan: 70"

Length: 67"
    Weight: 8.8 lbs

Engines: .90-.120(2C) .120(4C) SPE-26cc gas

8. 3w4Ever

3w4Ever

Lid geworden:
    28 dec 2006
    Of een 3W28i

Dit ga ik volgen! is een supermooie kist tegen een zeer scherpe prijs. Heb hem ook al op het oog gehad bij lindinger. Maar eerst moeten er andere kisten de baan ruimen. Teveel is teveel hé

9. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    120AX is een mooi motortje:) Dit is nog niet de maat voor een benzinemotor hoor Roel.

Binnenkort dus weer een maiden op de club:p

Grt.

10. 3w4Ever

3w4Ever

Lid geworden:
    28 dec 2006
    Toch wel hoor... naargelang hetgeen je verwacht(eist) van een toestel hé!

Mijn 3W28i staat momenteel op een dragon lady 60 van modeltech(1m70span) en het ding vliegt er fantastisch mee.

11. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik heb de Edge van Bas ingevlogen, 1.75m met een 91FX, dat ding gaat als een raket. Ik moet er niet aan denken dat die een kilo zwaarder wordt door een benzinemotor te plaatsen.

Grt.

12. 3w4Ever

3w4Ever

Lid geworden:
    28 dec 2006
    91Fx ->550 g, brandstoftank 0,5l neem ik aan : 1050gram totaal
    3W28i -->1210gr, brandstoftank 250ml, lipo2S1300mah 54gr: +/- 1520gram totaal

Grofweg gerekend moet je het dus met een verschil van 650gr kunnen realiseren, de KS uitlaat zal ook wel meer wegen dan de standaard OS demper.

Compensatie voor die 650 gr weet je ook wel: Zeer betrauwbare motor, geen vieze olieresten kuisen, model blijft langer proper, goedkopere en vlot verkrijgbare brandstof. Enfin ieder zijn meug maar ik moet die methanolkrijsers niet meer en het extra gewicht neem ik graag bij.

13. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    300cc is meer dan genoeg hoor, en inderdaad, een KS uitlaat weegt ook flink wat....

Uiteraard ben ik niet tegen benzine -dat zou pas een stunt zijn- maar in deze maat zou ik het niet zo snel doen.

Grt.

14. MikeV4

MikeV4

Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Dit is toch een prima formaat voor de 20--»28cc benzine motoren, zie niet in wat daar nu weer mis mee is. Voor welke bakken zou je die motoren dan willen gebruiken?

15. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik heb zelf een Funtana X100 gehad met MVVS26 benzine, de 91FX van Bas trekt net zo hard aan de Edge als de MVVS deed, voor deze maat zou ik nog nét voor methanol kiezen. Vanaf 1.90 voor bijv een ZG20 of zwaarder. Maar goed, dat is een keuze.

Grt.

16. Bryan

Bryan

Lid geworden:
    7 feb 2008
    Mooi Kistje :D veel Succes ermee !

Groetjes

17. xyz

xyz

Lid geworden:
    2 dec 2007
    Hier ook een funtana x100 met 26cc MVVS gehad maar, het is teveel voor die kist en hij wordt er te zwaar door, met een 4 takt 125 of 120ax weegt hij veel minder ( meer dan een 1/2 kilo). Kijk maar eens op youtube "funtana x100 125" daar zie je dat het meer dan genoeg is.

Bart,

18. Bas roR

Bas roR

Lid geworden:
    2 aug 2008
    hij ziet er goed uit Roel!
    ik heb net nog even gekeken en mijn laadruimte is 1m64 bij 1m16. overdwars zal 'ie net passen, maar dan kan ik niks te vliegen meenemen. :D
    misschien als je het richtingsroer verwijderbaar maakt dat 'ie net wel past..?

19. Roeland010

Roeland010

Lid geworden:
    28 feb 2008
    Thanx voor de discussie!

Het is een saito 120 geworden (zojuist deal bevestigd hoop hem vanavond al te kunnen ophalen), ik heb al een tijdje een oogje op deze motor, 4 takt trekt me op de een of andere vreemde manier aan... Waarom? Nobody knows! :confused: .... hehe!

Servo's ook bij de deal geregeld. Dus kan behoorlijk aan de slag, verwacht binnen twee a drie weken inderdaad een nieuwe maiden Alexzzz! Ik hoop dat je erbij kunt zijn, want deze kist zal wel even schrikken zijn voor me na een calmato sport!

Hij lijkt inderdaad op de Extra 260 van Cermark, heeft deze ook dezelfde kleuren?

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  20. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    jammer dat et geen 125 is:) die heeft net wat meer power maar is wel een pak lichter, ach zal hier ook power genoeg mee hebben denk ik:)
    succes met de bouw!!

Deel Deze Pagina