ezilla aangeschaft maar wat vragen

Discussie in 'Electro auto's' gestart door driftingmenace80, 12 feb 2008.

1. driftingmenace80

driftingmenace80

Lid geworden:
    16 dec 2006
    hoi allemaal ik heb sinds gister een ezilla aangeschaft maar wilde een paar dingen weten

is het verstandig om te upgraden naar brushless ?

moeten er ook andere batterijen gekocht worden voor de standaard setup?

zijn er bepaalde zwakke punten waar ik rekening mee moet houden ?

ik wil een goede dikke basher waar ik niet te veel problemen mee kan verwachten heb nu een emaxx ook staan met 2 reedy badmaxx motoren maar die valt me enorm tegen geen eindsnelheid en geen trekkracht ik had wilde wheelies verwacht en flips maar dat viel vies tegen

alle tips en tricks zijn welkom

2. wimke1971

wimke1971

Lid geworden:
    22 feb 2005
    hm, mss te simpel, maar wat dacht je van :

ja

ja

neen...

greetz

3. Friso

Friso Guest

Als je brushless er in wil hebben, is het wel verstandig de aandrijflijn aan te passen, ten minste dat is wat ik gehoord heb.

Doe je de E-maxx in de verkoop? ik heb dan evt wel wat intresse!?

4. driftingmenace80

driftingmenace80

Lid geworden:
    16 dec 2006
    de emaxx staat al op marktplaats
    maar vind de biedeingen tegenvallen ik heb er best veel voor betaald heb de rekening er nog bijh van ruim 700 euro zonder body en banden met velgen die er nu onder zitten weet dat ik er op ga verliezen maar als het te erg is blijft hij staan

wat voor brushless zouden jullie hier aanraden wil eigenlijk wel met gewone accupacks blijven rijden geen lipos heb daar niet zulke hele goede ervaringen mee (lees schuurbrandje)

ik hoor veel over vapatech of zoiets wil wel weten voor ik koop of er goede berichten over zijn

ik hoor het wel

5. Corally

Corally

Lid geworden:
    16 jul 2005
  6. Off-Road Racer

Off-Road Racer

Lid geworden:
    24 apr 2005
    Ten eerste zal je de aandrijflijn moeten aanpassen (of een hele langzame BL motor kopen:p)

De standaard aandrijfassen zullen 'wokkels' worden

Verder zullen de nodige onderdelen snel slijten..

Enne...over de E-Maxx
    Doe er eens 2 Trinity Monster Maxx motoren in...dan zal je een wheeliebar nodig hebben;)

7. driftingmenace80

driftingmenace80

Lid geworden:
    16 dec 2006
    zijn dit niet dezelfde motoren als de reedy badmaxx modellen die zijn ook 21 turns

8. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    als je de M-auto kan vast krijgen van deze maand vind je een artikel over de E-savage (=Ezilla maar dan van HPI ipv HB).

kort samengevat:

betere stuurservo
    lipo accu's en lader
    brushless setje (niet te gek doen)

in die volgorde :)

9. Eef1972

Eef1972

Lid geworden:
    19 sep 2005
    E-zilla is prima te upgraden met een brushless set.
    Alleen moet je opletten, niet elke brushless set kan er in dit vanwege het chassis.
    Of je moet investeren in een ander lees rb chassis, hier door wordt hij iets langer en kan je bijne iedere brushless set er in kwijt. De standaard aandrijflijn hoeft overigens niet aangepast te worden. Lees meer over de e-zilla / e-savage op onderstaand forum.

E-Savage.com - E-Savage, eSavage, eZilla, e-Zilla, HPI, Forums, News, Pictures, Parts, and Shop

Op youtube staan diverse filmpjes over de e-savage / e-zilla met brushless configuratie.
    Kan je beetje zien wat voor snelheid je krijgt.

10. Brushless is niet nodig, in de LRP-katalogus van 2008 staan tuning-motoren geschikt voor de standaard regelaar, en die draaien 42.000 en hebben 404W per stuk.
    Het chassis hoeft er niet voor aangepast te worden en de motoren komen binnekort uit. Ik verwacht dat ze 50,- per stuk gaan kosten, net als de Big Block.

De accu's is het enige waar ik problemen mee had met mijn E-Zilla. Daar smolt de verpakking van om dat die zo heet werden onder het rijden (2000Mah). Ik heb me toen twee Panasonic 3000 accu's bij Conrad besteld. Toen vond ik heb goed genoeg trekken en reed hij hard genoeg.

11. PS: de assen zijn stevig en glasvezelversterkt.

12. driftingmenace80

driftingmenace80

Lid geworden:
    16 dec 2006
    dus kort zou ik in het begin alleen andere accus nodig hebben en mischien een setje lrp motoren
    ik vind lipos toch te duur en ik weet niet of je er enorm veel winst mee behaalt tov bijv 3700vapex packs

de investering moet wel leuk blijven

13. mikebike

mikebike

Lid geworden:
    31 okt 2007
    E-Zilla of een E-Savage zijn leuke modellen,heb hem zelf ook gehad,maar als ik weer moest kopen zoe ik een vernieuwde Emaxx kopen,die is beter beschermd tegen vocht..,Ik ben verders zeer benieuwd in die nieuwe LPR`s

14. Ferry

Ferry Guest

Hang een setje Dirt Bonz wielen van een Savage aan je Zilla, net zo zwaar/licht als de standaard wielen maar veel meer omtrek, dus veel hogere topsnelheid en nog steeds wheely`s met gemak, ook achteruit. Of een backflip over een verkeersdrempel :confused:, hoe dan? Halve snelheid aan komen rijden, vlak voor de drempel gas los en op het moment dat je er tegenop rijdt het gas er vol op. Gewoon met de standaard motoren maar wel een setje gematchte IB3600 accu`s.

15. r-s racer

r-s racer

Lid geworden:
    13 okt 2005
    In de M-auto stond dat hij een stuk harder zou gaan en hij zou sneller optrekken met andere accu's inplaats van de standaart accu's, Zoals IB en GP accu's.

16. imprezapino

imprezapino

Lid geworden:
    13 nov 2006
    Ik moet zeggen dat de standaard motoren toch echt wel voor genoeg snelheid zorgen hoor!! (gebruik de Vapextech 4300mA accu's)
    Maar een setje HPI Dirt Bonz banden is wel een goede upgrade.
    Ook is een wheelie bar geen overbodige luxe.
    Hier een paar foto's van mijn E-zilla:

17. mikebike

mikebike

Lid geworden:
    31 okt 2007
    Mooie afstandbediening en banden,maar die kap :-x

18. Friso

Friso Guest

Die kap is juist prachtig! is tenminste een kap die je in het dagelijks leven ook zou kunnen zien, en het geeft gewoon een oldskool look, vooral met die banden.

19. Ferry

Ferry Guest

Precies, goeie accu`s is een wereld van verschil en een beetje extra koeling op de regelaar is inderdaad ook geen overbodige luxe, kap is ook ok, waar heb jij die wheelie bar vandaan?

20. Nielsieee

Nielsieee Guest

gaaf hoor alleen dat waawaawaala nogwat... dat is dan weer een beetje jammer, maar errug gaaf verder!!!

Deel Deze Pagina