1.Dennis Van Tooren 2.De Wit Fred 3.Michel Knol 4.Kolk Johannes (int) 5.Gert Jacobs( int) 6.Van Wijk Richard 7.Jhon Van Gastel (op het nippertje geselecteerd met 55.7 %,je moet 55% hebben) Niet geselecteerd 8.Hans Meij 9.Peter Van Hoogstraten 10.Harry Selten 11.Peter Vanlanduyt (int)
top 8 vorig jaar zowiso, 1 doet niet meer mee, dus 8 plaatsen te verdelen, mits 55% van max aantal punten gehaald. ik heb me goed geweerd tussen al dat 2 meter geweld maar een 0 op de stallturn in ronde 2 heeft me te veel punten gekost. Een "als" regeltje zou me mits goede figuur voor John geplaatst hebben. Het moest gewoon zo zijn. Ik heb me goed geamuseerd. misschien volgende week wel de B meevliegen, ga ik een paar dagen over slapen.
Het was een mooie dat, niet veel wind en recht op de baan, dus niet cross, zonnig maar geen volle bak zon.. mooiste weersomstandigheden die ik ooit gezien heb op een wedstrijd. Dennis moest wel even op gang komen maar z'n derde vlucht was gewoon erg mooi. Strikt genomen had ie daar een slechte score voor moeten hebben omdat hij dichtbij vliegt en daarom alle bovenlijnen te hoog waren (buiten het kader), maar vziw is dat niet gebeurd, en het was wel een superstrakke vlucht. De 2e was Fred de Wit, die ook gewoon mooi vloog. Michel Knol met de (erg mooie) Orange liet ook zien dat hij wel grofweg wist hoe dat vliegen in z'n werk ging, en werd derde. De Orange heeft wel een relatief laag liggende vleugel, mijn eerste reactie was dat die kist niet goed rolde, maar op de terugweg in de auto bedacht ik mij dat het daardoor kwam, hij rolt om z'n vleugel en als de vleugel dan relatief laag tov. de romp zit, ziet zo'n rol er minder mooi uit dan bij een toestel waarbij de vleugel hoger zit.. omdat je anders eerst een hoge romp boveop de vleugel (en vlieglijn) heb en inverted juist er onder, enz. Hannes Kolks werd dagvierde met de op 8 cellen prima vliegende eigenbouw kist. Je kon goed zien dat hij ook het sturen wel beheerste. Andere dingen die mij opgevallen waren: Hans vloog helaas onder zijn niveau, heeft het net niet gehaald, 54.01% ipv 55%. 'pilot pensacola' vloog de 1e twee vluchten niet zo denderend, maar de derde vlucht was strak, mooier dan dat ie gejureerd werd volgens mij, maar dat kwam omdat je aan de vliegstijl toch wel heel erg het 3D piloot zijn, snelle rollen, korte radiussen bij 'hoeken', en wel redelijk met 'het gas er op' (maar dus wel strak, de 3e vlucht tenminste). 3W_Flyer heb ik de 2e en 3e vlucht van gezien, ik vermoed dat de 2e vlucht onder zijn niveau lag, de 3e vlucht was beter. Op zich had het was de .50 Angel wel mogelijk geweest om in te vliegen, zeker met deze weersomstandigheden, maar ja, doe het maar eens als je daar staat. Een aantal brandstofkisten zou de decibelmeter zeker niet overleefd hebben, die moeten daar nog wat aan werken. De verdeling brandstof/electro weet ik niet precies, maar ik denk zo rond de 50/50. Binnen de electrogroep winnen de buitenlopers het, gok ik. Qua belijning van toestellen vind ik de Osmose de mooiste kist om te zien, maar de Orange was ook erg mooi, ook een heel mooi schema, alleen waren ze vergeten de geheel witte onderzijde van de vleugel nog van een kleuraccent te voorzien, waardoor ie slecht zichtbaar was soms (vonden ze zelf ook). De Spark komt op de 3e plek in mijn schoonheidswedstrijd, maar ik moet daarbij wel aantekenen dat de 'Sparken' beide nogal veel fluitende bijgeluiden maakten, niet dat ze teveel lawaai maakten, zeker niet (electro), maar het klonk wel apart. Ik vermoed dat dat komt door de toch wel ietwat rare hoek die er in de vleugel zit. Vierde plek in de schoonheidswedstrijd krijgt dan de Integral waar Derk mee vliegt, om te zien ook gewoon een erg mooie kist. Iedereen heeft zonder problemen z'n vluchten gemaakt, geen afgeslagen motoren, hooguit eentje die wat lastiger startte (brandstof). De consequentie van vandaag is wel dat de B en de C straks uit hun voegen barsten, ik gok dat we straks met ca 25~26 piloten in totaal uitkomen. Op basis daarvan heb ik mijn inschrijving voor de 1e C wedstrijd met het 1m electro Extraatje ingetrokken, ik ga die dag de B en de C jureren. Al met al gewoon een heel geslaagde dag met schitterend weer op een mooi veld en veel mooie vliegtuigen en vliegkunsten gezien. In de pauze gaf Derk eerst nog een demo met z'n Integral, waarbij hij liet zien dat de invliegers op z'n zachts gezegd een taaie kluif aan 'm zouden krijgen, en in de 2e pauze liet hij zien dat hij al rollend met een 2m+ sebart kist (geloof sukhoi?) ook indoor zou kunnen vliegen als het moest
Ik zat naast Gerard de Groot te schrijven, blauwe trui, beige broek.. daartegenover ben ik nieuwsgierig wie dan hotliner henry is
Ik zat grotendeels van de vluchten langs Henny de scores te schrijven of ik stond achter John van Gastel te coachen Volgens mij hebben we nog ff met elkaar staan te ouweho#ren
Yep, klopt Viel mee he? Misschien duidelijker foto: Mijn advies aan John was om z'n uitslagen te halveren, en we hebben nog even over expo staan praten etc.
Kom je de volgende keer toch Theo.. ik kan wel zeggen dat het niet zo is, maar je hebt wel een mooie vliegdag gemist.. volgende week? Ik heb bij Ed Heemskerk voor volgende week exact hetzelfde weer besteld.
Mooi, aangenaam kennis te hebben gemaakt En dat is overigens niet mijn normale gezichtuitdrukking ......hoewel