Hoi, ik ben erg gecharmeerd van de Edge 540. Ik vind het een mooi toestel. Maar alle bouwdozen / tekeningen / ARF's / etc die ik kan vinden zijn 3D toestellen met dikke vleugels en grote roeren. Ik zoek eigenlijk een pattern vliegtuig (vandaar dat ik de vraag hier stel) in de vorm van de Edge. Ik snap dat dat nooit een winnaar zal zijn bij wedstrijden, maar de kans dat ik daar iets win is toch klein. Ik neem namelijk niet deel. Wie helpt mij op mijn zoektocht? Hugo
Engel heeft wel een F3A Giles-look-alike http://www.engelmt.de/de/katalog/artikel.php?id=474 Een vraag, moewt hij wel F3A legaal zijn, of mag hij wat afwijken bijvoorbeeld 6kg, 210cm span etc?
De X-tra vind ik eerlijk gezegd nogal lelijk... Sorry! En een Edge is echt anders dan een Extra. Vooral de vleugel van de Edge vind ik erg mooi, met die rechte neuslijst. Hij hoeft niet F3A legaal te zijn, ik vlieg geen wedstrijden. Liefst iets rond de 1600mm span, deelbare vleugels een pre. Hugo
Ik denk dat met deze edge: 2m-edge-540-t-electrish Ook wel behoorlijk 'dynamische-kunstvlucht' (zoals de duitsers zeggen) mogelijk is.
dat komt omdat de edge 540 een 3D oftewel stuntvliegtuig is maar als je de rolroeruitslagen niet te groot zet dan kan je er ook heerlijk mee rond vliegen
Ik zie net in Waalwijk de Seagull Edge 540 1500 span. Op de foto lijkt die kleine roeren te hebben, eens kijken of er meer details van te vinden zijn...
Als dit is wat je zoekt dan was je op zoek naar een Edge waar je kunstvlucht mee gaat doen. En geen pattern vliegtuig die op een Edge lijkt. Ik zeg dit niet om een beetje vervelend te lopen doen maar meer om bij jou helder voor ogen te krijgen wat je wilt. Als namelijk jouw primaire doel is om kunstvlucht te doen dan zou ik het idee van 'in de vorm van een Edge' laten varen.
Misschien dat ik het dan verkeerd begrijp; wat is het verschil tussen een kunstvlucht toestel en een pattern toestel? Vooral jouw laatste zin maakt dat voor mij niet duidelijk, tenzij je een pattern toestel wel geschikt is voor kunstvlucht, en een kunstvlucht toestel niet. Hugo
In mijn beleving is pattern gelijk aan F3A. Dat zijn toestellen gemaakt om strak te vliegen zonder couplings etc. Een Edge van 150cm is geen voorbeeld van een pattern vliegtuig, een Kyosho Oxalys wel.
Pattern is het engelse woord voor kunstvlucht. F3A is een kunstvlucht competitie. F3A is dus kunstvlucht maar kunstvlucht is niet noodzakelijkerwijs F3A.