F3A wedstrijd programma's

Discussie in 'F3A' gestart door ruud01, 27 jan 2014.

1. ruud01

ruud01

Lid geworden:
    7 aug 2003
  2. josienv

josienv

Lid geworden:
    23 dec 2012
    Ik zie een paar tegenstrijdigheden in het B programma staan.

Bij B-14.3 staat eerst een dubbele Immelmann met halve rol en hele rol, en in de beschrijving daaronder staat een 2 keer een halve rol. Als je in normale horizontale vlucht uit wilt komen neem ik aan dat het eerst een halve rol en daarna een hele rol moet zijn??????

Bij B-14.5 staat 1 1/4 rol omhoog en 1/4 rol omlaag. In de beschrijving en de aresti staat 1/4 rol omhoog en 1/4 rol omlaag, dus ik neem aan dat dat het moet zijn????

Bij B-14.14 staat eerst met twee 1/2 rol neer, en in de beschrijving staat 1/2 rol neer. als je in normale vlucht uit moet, neem ik aan dat het één halve rol moet zijn.

Bij B-14.15 staat stijgvlucht met langzame rol. In de beschrijving staat twee rollen in tegengestelde richting. In de aresti staat weer langzame rol.????????

Bij B-14.16 staat split S met halve rol, in de beschrijving staat split S met langzame rol, in de aresti staat weer halve rol.

Misschien kan iemand mij vertellen wat je nu moet trainen, wat moet het zijn?????

3. derosa

derosa

Lid geworden:
    18 jul 2005
    hallo,
    14.3 immelmann= boven rugvlucht beginnend , duikend naar beneden en dadelijk een halve rol,rugvlucht duwwend naar boven en dadelijk een volledige rol en positief uitkomen.
    14.5 halve hoogte beginnen, naar boven, 1/4 rol rechts , verder stijgen en stallturn,naar beneden voorbij midden 1/4 rol rechts en positief uit.
    14.14 rugvlucht, stijgen naar boven, stallturn met de buik van toestel naar u toe, dalend, voorbij het midden 1/4 rol ,positief uit.
    14.15 positieve vlucht, 45° stijgen, langzame rol , terug 45° duwen, positief uit.
    14.16 positieve vlucht, net voor het dalen een 1/2 rol, trekkende halve looping en positief uit.

zie zo, als er nog vragen zijn mag je deze gerust stellen op debusscherem@telenet.be of facebook : f3afriends

gr michel
    PS trainingsdag F3A 9 maart tongeren-belgie

4. josienv

josienv

Lid geworden:
    23 dec 2012
    Ja, zo had ik het ook bedacht. Maar misschien moet iemand de beschrijving dan even aanpassen, zodat er straks geen discussies tijdens de eerste wedstrijd gaan ontstaan.

9 maart heb ik al een optreden staan, dus dat gaat hem niet worden.

5. ruud01

ruud01

Lid geworden:
    7 aug 2003
    Ik heb vandaag het B programma gevlogen en de aresti klopt.
    Het is een leuk programma waar vooral de moeilijkheid vooral ligt bij de plaatsing van de figuren. en gebruik ook vooral figuur 8 om de diepte correctie vast te doen voor de spin die er na komt.

al met al denk ik dat het een leuk jaar word in de B

Deel Deze Pagina