Hallo, Ik had nog eens zin om veel van de vele ideeën in mijn hoofd hier los te laten en er kan misschien terug iets mooi van komen. (zoals onder andere de 3DC Big Scale Fly In). Wat dachten jullie van een Wedstrijd F3M/ F3A-X België - Nederland... Ergens in België of Nederland maar dan wel aan de grens ergens. We vaardigen bv elk 2 jury leden af en maken er een mooie 1-dags competitie van. We komen onderling overeen wat we (welke programma's) vliegen. En hoeveel klassen. Het is dan wel de bedoeling dat echt alle piloten die normaal in België en Nederland vliegen echt deelnemen (indien mogelijk natuurlijk). Dan kunnen we ook in 3 klassen vliegen. dus A - B - C. We kunnen hierbij bv Het Nederlands Known vliegen en een Unknown. Zo heeft elk land een beetje een voordeel... en ook zijn Nadelen (dit is natuurlijk maar een voorstel). Freestyle zou ik weglaten, of als 4de klasse toevoegen, met aparte ranking.... ps: Dit zou volgens mij ook wat banden scheppen tussen B en NL zodat de stap om bij elkaar eens mee te doen mss wel kleiner zou worden. Dit is zowat een schets van het idee... SHOOOOOOOOOOT! ps: 3DC (http://www.3DCollege.be) is natuurlijk "In" voor het ondersteuning in het organiseren.
dat is een suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper idee als het aan mij om te beslisse zou zijn zeker doen
Denk dat daar het grootste probleem zal liggen, maar het initiatief is leuk Op de fly-in keihard 3D knallen, en op de gezamenlijke wedstrijd wat serieuzer programma's vliegen, klinkt goed (als er een freestyle onderdeel op muziek bijkomt, doe ik uiteraard ook mee) Grt.
Ik denk dat dit van de Belgische kant niet direct een probleem zal vormen... Maar dit is natuurlijk een basis vereiste... Misschien eens een mailtje rondsturen met dit topic?
Kun je het beste even via Remko doen, die heeft alle emailadressen van de F3A-X piloten in NL. Mijn "ja" heb je alvast
direct akkoord, en meer zelfs, het mag op ons veld. maar, NL A vliegers : mark en wim, de knollen hebben afgehaakt. hier staan een 10 tal belgen tegenover. B klasse : hier zie ik de nederlanders nog niet direkt aan een onbekend wagen C klasse : niveauverschil bel NL te hoog Hoe krijgen we meer nederlanders naar een hoger niveau ? dat is eigelijk de grote vraag. En hier wil ik niemand op neerkijken, het is nu eenmaal zo
Niet álle Belgen scoorden hoog dit jaar in NL hoor Als B-vlieger ben ik wel in voor een unknown, maar namens de rest kan ik niet spreken. Grt.
@3W Flyer; De programma's zijn natuurlijk ter discussie open. Onze vrienden van de knol familie zien het misschien wel zitten om nog eens een vriendschappelijke wedstrijd te vliegen? En ik ben er zeker van dat Mark en Wim dat ook zien zitten. Zeker als we het Nederlandse A vliegen, ik denk wel dat alle Belgen dat goed vinden B programma: vliegen we eventueel geen unknown? Gewoon B van Nederland of B van Nederland met enkele kleine wijzigingen? C programma: Jurrien is vorig jaar een wedstrijd in België komen meevliegen en kon dat best wel aan... Tenslotte is het vriendschappelijk en kunne we er enkel van leren... @Alexz: er vlogen geen Belgen in de C denk ik.
ik had dan in gedachten ergens eind april begin mei. of in augustus, dat zijn eigelijk de enige opties die vrij zijn in onze club.
Augustus lijkt mij goed... April is er al de fly in update: voorlopig voorstel eerste WE van Augustus
Ook groot voorstander! Ik weet als we de Belgische programma's vliegen dat er maar een klein deelnemers Nederlanders kunnen verwachten omdat het niveau verschil dan te groot gaat worden. Dus een voorstel kan zijn om met alle piloten een programma op te stellen wat doenbaar is.Elke piloot mag op zijn beurt een figuur zeggen dat aan de klasse volstaat en dan de volgende piloot.Zo heeft ieder zijn inbreng en zijn zegje.
Leuk plan! In principe ben ik dan ook van de partij. Definitief pas als de datum bekend is! Tot dan! Groet Winfried
hey tof Winfried, hebben we meteen het scoreprobleem ook al opgelost (hint) indien natuurlijk iedereen akkoord gaat met ons veld in Brecht, is voor mij eerste weekend augustus genoteerd.
Ik heb een mailtje verzonden naar Remko, ik veronderstel dat deze alle F3A-x piloten op de hoogte zal brengen. Hopelijk vervoegen zij deze "discussie".