F3C, Heli sportklasse

22 mei zou er een wedstrijd zijn bij MVC-MN (tweede ronde NK F3C)
Er hadden drie vliegers ingeschreven,,, de wedstrijd ging niet door.

Ik denk dat het F3C gebeuren in Nederland op sterven na dood is.

Grt,
Ben

Gisteren gevlogen in de sportsklasse in Zaltbommel. In totaal 4 deelnemers in deze klasse en 3 in de F3C.

Ik kan iedereen aanraden om mee te doen aan een dergelijke wedstrijden, je doet er veel ervaring op door zeer bewust en precies te moeten vliegen.

Zoals iedereen weet is een stuurfout bij 3D vliegen goed te verbergen, bij F3C kost iedere stuurfout of onnauwkeurigheid direct punten.

Daarnaast was het een zeer gezellige en goed georganiseerde dag door de Zaltbommelse vliegclub.

Ronald

Zoals iedereen weet is een stuurfout bij 3D vliegen goed te verbergen, bij F3C kost iedere stuurfout of onnauwkeurigheid direct punten.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens Ronald!

Als je bijvoorbeeld kijkt bij een competitie als 3D-masters,dan moet men de figuren ook precies vliegen,anders kost het ook punten.
Stel je voor dat een piloot een stuurfoutje maakt tijdens een piroetting wall of death,of tijdens een piroettende looping,dat zie je meteen!

Ik ben het zeker met je eens Marcel, echter het gros van de “3D piloten” trekken en plukken (waaronder ik zelf) om een beetje 3D te vliegen. Als ik een fout maak kan ik die redelijk verbloemen door aansluitend een ander figuur te vliegen.

Door mee te doen aan wedstrijden, in het algemeen, leer je bewust je programma en figuurtjes te vliegen. Daarom kan ik iedere beginnende Heli vlieger aanraden om de F3C sportsklasse mee te vliegen.

Ronald

Mocht het me lukken om tussen de drukte door hier thuis toch nog 1 van mijn helies vliegwaardig te krijgen ga ik in Roden meedoen. Gewoon voor de lol (want al heb ik dan een heli klaar dan is er evengoed weinig tijd om te oefenen) en vooral omdat je er lekker wat van opsteekt.
Lukt het dit jaar niet dan volgend jaar vast wel.

Tot ziens
Steven

Wedstijd vliegen is echt wel fun.

Ik vind het ook jammer dat dit aan het doodbloeden is, ik wil best meedoen als het in midden Nederland wordt georganiseerd zodat het voor iedereen niet te ver is.

Back