F5B - 13 September - Valkenswaard

Gerben

Forum veteraan
Nog een ruim maandje te gaan en dan zijn we alweer te gast bij MVC Valkenswaard. Ik hoop dat iedereen een lekkere vakantie achter de rug heeft, ben benieuwd of er nog 'getraind' is :).

Pieter, Joris en ik gaan eerst nog even het WK vliegen in Oostenrijk, dus we zullen wel mooie verhalen hebben als we iedereen weer zien in Valkenswaard. Er zijn trouwens ook al twee buitenlandse aanmeldingen, uit Duitsland en uit Zwitserland...

Ik zie trouwens nog niet zoveel Nederlandse aanmeldingen op F5B.nl - Home , zijn jullie dan nog op vakantie??

Groetjes,
Gerben
 
Laatst bewerkt:
Ha, inderdaad, topografie was nooit mijn sterkste punt... :)
Gelijk maar even aangepast voor de duidelijkheid, cheers.

Gerben
 
Ik kan helaas niet :-(. Wel al 2 trainingsvluchten gemaakt dit jaar. Houdt ook maar wat sterke WK verhalen over voor in Kampen, dan ben ik er waarschijnlijk wel bij.
 
Hallo @ ALL,

Veel succes samen in Oostenrijk, ws zijn we er wel als team Kampen
moeten nog inschrijven.

Groet Frans.
icon10.gif
 
Merci Frans! We gaan ons best doen.
Duimen jullie voor ons? we kunnen wel wat geluk gebruiken!

Vorig weekeind in Bad Bruckenau heb ik een splinternieuwe B12 opgevouwen, verloor hem in de thermiektaak uit het zicht... was echt zwaar balen. Met het Wk in het verschiet gelijk maar een 'nieuwe' B12 gescoord, die nu omgebouwd wordt naar b14 (nieuwe romp). Deed even pijn op de rekening, maar het moest toch maar...

Groetjes,
Gerben
 
Succes mannen op het WK. Komt er nog een los topic waar jullie de vorderingen bijhouden?



Gisterenavond is mijn Hawk na 2 of 3 jaar eindelijk weer de lucht in gegaan. Was weer fantastisch om ermee te vliegen! Landen is als altijd weer lastig, een 4-kleppen vleugel met kraaienstand is toch stukken effectiever dan deze spoilertjes.
Anyway, ik heb 13 september in de agenda gezet. Als er geen andere dingen tussendoor komen hoop ik er weer eens bij te zijn.


Nog een Hawk-vraagje: ik vlieg op 4S4000 en wil een verse accu kopen. Om wat gewicht te sparen kan ik ook best op 4S3000 gaan vliegen toch?
 
Hoi Jitze,

Ik twijfel nog, of een topic op MBF, of op de F5B.nl facebookpagina..

Leuk dat je weer eens een rondje mee komt vliegen, we hebben je gemist ;)
Remmen met de Hawk gaat best aardig, als je ailerons minimaal 20mm omhoog kunnen. Met minder is de remwerking inderdaad beperkt.

Qua lipo, je zit rond de 1500W als ik me niet vergis toch? Dan zou een 4s3000 a 3300 nog prima gaan. Mij zijn de Turnigy 30C's goed bevallen. Nanotech 65C gaat ook goed, GensAce en de eerste ervaringen met MyLipo zijn ook positief (maar nog weinig gevlogen).

Groetjes,
Gerben
 
Wordt een leuke dag zo te horen. Er komen ook weer een paar buitenlandse vrienden langs, uit Duitsland en zelfs Zwitserland.

Voor wie er geen genoeg van kan krijgen is er zondag de 14e Sept trouwens ook nog een wedstrijd in Belgie, in Baulers:
http://www.clubsaam.be/f5/F5B/stats/2014/index.html
Pieter en ik (zei de gek) zullen die kant wel weer opgaan, met een beetje passen en meten hebben we ook nog wel een plekje vrij in de auto mocht iemand mee willen rijden.

Groetjes,
Gerben
 
Hoi Gerben,

spoilers staan zo'n 15mm omhoog, verder gaat niet. Remmen schiet dus ook niet echt op.

Ik heb nog nooit de stroom gemeten. Zal de Unilog er eens in hangen, gebruik ik dat ding tenminste ook nog eens.
Lichtere accu zou ergens tussen de 50 en 100 gram schelen. Lijkt me toch wel een voordeel.

Je hoort het wel weer.
 
Ik gebruik nog steeds 4s 3000 mah 30c pakket

Kontronik 600-38/6.7
CC125
17x18 Rood

Accu begint nu wel af te takelen na 2 jaar dienst ;)
 
ok, vanavond even meten wat er past...

Opties:
- Nano-Tech 25C 4S3000 150x43x22mm 299 gram
- Turnigy 30C 4S3000 137x43x25mm 346 gram
- GensAce 35C 4S3000 140x43x31mm 365 gram
- Hyperion 35C 4S3300 130x43x29mm 357 gram

mn huidige accu is 411 gram, dus het scheelt al gauw. Voorkeur is eigenlijk de Nanotech, dat scheelt ruim 100 gram. Maar die is qua rating misschien wat krap. Anders de gewone Turnigy 30C.
 
Nanotech 25C heb ik destijds ook geprobeerd (2650mAh op 6S) bij een Eurotour in Denemarken. Na een stuk of 7 vluchten was het toch echt gedaan...
 
Ik heb altijd goed gevlogen met Dymond 3600 4S en Turnigy 30C 3700 4S.
Stromen van 400A waren geen probleem en ze hebben het zeker 1 seizoen volgehouden, daarna ben ik overgestapt naar 5S.

Ik ben er trouwens niet meer bij dit jaar.
Ook niet voor het etentje.
September naar Cyprus, daarna waarschijnlijk weer naar Indonesie en tussendoor werken.

GJ
 
Ok, heb zojuist een 4S3000 Turnigy 30C besteld. Scheelt 50 gram en wat ruimte in het rompje.
 
Toppertje :)

Er komen trouwens ook een aantal 'beginnende' Duitsers langs, die nog niet zo lang F5B vliegen. Ze vinden het spelletje zo leuk dat ze nog een rondje in Nederland komen vliegen nu het Eurotour seizoen afgelopen is. Vandaag kreeg ik een mailtje dat ze met 4 á 5 langskomen, een hele invasie ;)

Gerben
 
zo, weer eens geoefend een weekje terug. De landingen zitten er nog niet goed in. Soms heb ik een kisten dan gaat het als een speer op het doel af (RW2b) en soms heb ik meer moeite om vertrouwen te krijgen in de kist in het laatste stuk van de landing (dat ie niet ineens weer omhoog gaat, of juist de snelheid er niet uit wil). Ik ga er eens mee aan het werk.

MvG Ronald
 
Ronald,
Begin eens met wat zijwaarts van je landingsdoel te staan. Als je recht op je afvliegt is het lastig de snelheid in te schatten (en moet je soms 'springen' ;) ).
Dan altijd een vast circuit vliegen, met vaste timingspunten. Ik draai op +-12sec in voor final, op ongeveer 10-15mtr met ongeveer een kwart remkleppen. Vandaaruit is de snelheid en afstand goed te regelen voor de landing.

Groetjes,
Gerben
 
Na het hele accu-verhaal zat ik net het reglement te lezen: F5B.nl - Reglement
Hier staat dat de accu minimaal 450 gram moet wegen. Geldt dit ook voor onze binnenlandse wedstrijden? Kan me niet heugen dat hier ooit naar werd gekeken.


Overigens kan ik zaterdag niet aanwezig zijn omdat de vrouw van huis is.
 
Back
Top