fg marder of ravon?

he mensen,

na ongeveer tweehonderduizend berichten waar het eigenlijk op welles niettes uitkomt ben ik er nog niet helemaal uitgekomen welke van de 2 in nou het beste kan nemen

ik heb 2 modelbouwzaken gesproken (2br. en pitstop )
de een zegt dat marder hufter proof is en hooguit die tandwielen sneuvelen maar verder een prima machine is de ander zegt dat de ravon toch net wat beter is omdat hij stabieler is en wat degelijkere constructie...

ik wil hem vooral om voor mij zelf rond de rijden hiero, ik ben over het algemeen erg zuinig met mijn spullen dus echt heel extreem lomp zal ik er niet mee rijden.. ik wil misschien wel is een keer een dagje gast rijden maar dan meer voor de fun, het zal voornamelijk zand/gras/ bos zijn...

wat ik zover weet

marder; simpel in elkaar zit, al jaren hetzelfde is, wel wat minder stabiel is en als je ermee aan komt zetten op een circuit je een beetje buiten de boot valt maar orgineel vrij betaalbaar is
ravon; is stabieler, wat lastiger kwa constructie, immitatie dus kan iets minder hebben dan een orginele ( die buiten budget valt ) maar bij pitstop wel met een wat meer kwaliteit zender geleverd word..

wat is jullie advies?
 
Voor zover ik weet zijn de spullen voor de FG marder veel beter te verkrijgen en zijn er ook meer aftermarket parts voor beschikbaar.
P.S. lees je post even na voordat je op versturen klikt! Dat is wat duidelijker:yes:
 
Ik neem aan dat je de Rovan Baja bedoeld?

Ik heb zelf een Marder gehad,
Hele leuke auto die erg leuk rijd makkelijk uit elkaar te halen is en daar is ook een reden voor: Dat zul je héél vaak moeten doen want je zult erg vaak stukken hebben met een standaard FG.

Ik heb de Marder toen ook snel verkocht en een Hpi Baja 5b gekocht en wat een wereld van verschil véél meer power gaat minder snel kapot (maar gaat nog wel kapot hoor).
En het aller leukste je kan elk onderdeel in veranderen/vervangen door hele mooie aftermarket spullen naar wens en elk onderdeel is er dan ook in héél veel verschillende uitvoeringen en kleuren het is erg verslavend waardoor geen een baja het zelfde is kijk b.v. eens op www.hpibajaforum.com

En je kan natuurlijk ook een 2de hands Hpi Baja kopen hier op het forum (verkoop gedeelte) staan een paar hele nette.

:cool:
 
In het bos rijden is met elke model auto GEEN goed idee... In een bos staan namelijk meestal veel bomen, welke allemaal harder en steviger zijn dan de model auto van jouw keuze...
 
@corné, heb 2 jaar een marder gehad, en er eigenlijk nooit wat mee gehad. Paar draagarmpjes en enkele voor fusees, t'is maar net hoe je iets raakt, en als je het net verkeerd raakt sneuvelt het snel.

Onderdelen van beide zijn bij Harry goed te verkrijgen als ik op zijn website kijk.
Verder zou ik even in de buurt kijken wat voor winkel er zit en wat die snel kan leveren. Als je elke keer alles bij Harry moet bestellen kost het een kapitaal aan verzendkosten voor de meest lullige dingen.

Marder is goed, Rovan ken ik niet, al lees ik er wel goede dingen over.

En vragen ff een mod of die dit topic wil verplaatsen naar de bigscale afdeling.
 
stik, ik zie nu pas dat ik de verkeerde te pakken heb, hier zit 2brothers in de buurt (woon zelf in hilversum ) maargoed een echte baja is gewoon to much..
 
hoi
Ik heb zelf een hpi baja 5sc, ik heb wel een aantal rovans gezien en betast, en ik moet zeggen ziet er niet slecht uit.
En als ik jou hoor waar je hem voor wild gebruiken, is een rovan geen slechte keus.
En alles wat je moet gaan vervangen, alles van een hpi baja past erop.
Volg je gevoel.
Maar voor het zelfde geld koop je ook een 2de handse hpi baja met veel veranderingen in aluminium.:yes:
Groetjes en sucses met je keuze.
 
Laatst bewerkt:
ik was ook best verbaasd dat de man van pitstop zij dat de kwaliteit van beide bijna gelijk waren... ondanks dat de een immitatie is, ik denk dat ik toch voor de rovan ga :) vast bedankt voor de snelle reacties
 
In het bos rijden is met elke model auto GEEN goed idee... In een bos staan namelijk meestal veel bomen, welke allemaal harder en steviger zijn dan de model auto van jouw keuze...

Helemaal mee eens Bart ga niet in het bos rijden!
Zoek een open vlakte waar mensen er ook niet zoveel last van hebben anders gaan ze weer zeuren.

@corné, heb 2 jaar een marder gehad, en er eigenlijk nooit wat mee gehad. Paar draagarmpjes en enkele voor fusees, t'is maar net hoe je iets raakt, en als je het net verkeerd raakt sneuvelt het snel.


Tja een maat van me zegt precies het zelfde en die heeft een FG leopard en een hormann ht2 re gehad,
Maar ieder zijn mening natuurlijk het zijn leuke auto's (vooral met kever kap:yes:)
 
nou zat ik gister nog eens na te denken..
met de rovan moest ik standaard not wat dingen verander ter preventie van. het hat te maken met wat onderdelen rond het blok die snel zouden verbuigen door de hete temp. kosten 100+ maar als het nou een echte baja is moeten er dan ook een aantal dingen naast de tandwielen standaard vervangen worden of is dat allemaal van een dermate goede kwaliteit dat je van krombuigen e.d. geen last zult hebben?
 
Standaard al meteen dingen gaan veranderen zou ik niet doen enkele toevoegingen wel
Namelijk luchtfilter, trekstarter, en carter hoezen monteren, voor de rest vervangen door beter als onderdeel kapot gaat. Zowel bij hpi als rovan en fg.

Standaard hpi baja's hebben ook hun zwake plekken al willen sommige hier daar niets van weten, een beetje rondlezen hier maakt al veel duidelijk.
 
Luuk, ik heb zelf ook een tijd geleden een Rovan aangeschaft en de wagen bevalt uitstekend. Ik ga geen naam noemen, maar iemand hier op het forum (als hij dit leest) gaat de Rovan 100% zoals al veel gelezen afkraken.
 
fastwil gaat denk ik niets afkraken want het gaat om FG vs Rovan ,beide merken waar de letters H,P en I niet in voorkomen :yes:

Whahaha, maar HPI en Rovan heh;)

@Luuk; Manta heeft de Rovan ook al het nodige zien springen en presteren. Die kan mijn ervaring met de Rovan wel bijna delen, of niet dan:yes:
 
Laatst bewerkt:
ik zou toch wel een ding vervangen, en dat is de plastic koppelingsklok houder vervangen voor een Aluminium versie,
omdat die al snel zou gaan smelten en daardoor krom gaat buigen, waardoor je Spur kaal word gevreten.
 
Dan moet je nog beslissen of je in zand zal rijden of niet. een gesloten koppelingshuis of een open huis.
met een open koppelingshuis zal het zand je koppeling opvreten:yes:
 
ik zou toch wel een ding vervangen, en dat is de plastic koppelingsklok houder vervangen voor een Aluminium versie,
omdat die al snel zou gaan smelten en daardoor krom gaat buigen, waardoor je Spur kaal word gevreten.

Valt nog wel mee johannes, heb daar nog geen last van gehad.
 
Back
Top