FG monstertruck

Beste Forumleden,

Ik heb onlangs ook een fg monstertruck gekocht welke ik helemaal met aluminium onderdelen wil gaan doen.

Weten jullie of er een lijst bestaand met alu onderdelen en of eventueel wat foto's kunnen geven van een fg monster met alu onderdelen?

Alvast bedankt.

Dit is mijn MB Pro. Full alu. Je kunt ook gaan voor full alu XL. Kijk daarvoor eens hier op deze site Rclargescale ? Portaal
Hier staan wel wat topics over de XL versies en hier kun je wel wat ideeen opdoen. Veel (rij)plezier met je monstertruck!

Ik ben op het moment ook bezig met een Monster Truck om te bouwen naar alu XL, hierdoor wordt de wagen naar schatting zo'n 3cm breder en gaat dus van ongeveer 55cm naar 58cm.
Ook komt er bij bij een XL bodemplaat op en wordt ie zo'n 6cm langer.

Hieruit kan ik je vertellen, het is niet goedkoop, op het moment heeft Elcon(fabrikant van de XL draagarmen) een hoop kortingen.

Ik weet niet of je ervaring hebt met een FG, zo niet zou ik eerst de belangrijke delen goed maken en rijden.
Ook aluminium kan stuk en is daardoor een fors stuk duurder, ook zijn er onderdelen die eerder aandacht vragen dan je draagarmen.

Nog een tip, neem geen alu/rvs bumpers!
Het ziet er wel mooi uit, maar het zorgt bij een botsing voor veel meer schade en waarschijnlijk veel sneller een kromme bodemplaat.

Ha fuhren,

bedankt voor de mooie foto's! ziet er erg gaaf uit! tevreden mee hoe de auto nou rijdt?

Waar haal je die grote xl dempers vandaan?

@Etingard, voor zo'n ombouw heb ik ook nog even gekeken maar dat kost rond de 430 euro. Vind ik erg veel geld.n Ik heb gelukkig wel wat ervaring met FG, dus dat komt denk ik wel goed.

Bedankt voor de tip in ieder geval!

Rclargescale ? Toon onderwerp - aluminium FG monster delen!

Dat zijn de armen die ik ooit gemaakt heb,heb er div setjes van gemaakt.
Zijn van zeer sterk alu gemaakt.
Ikzelf en nog een aantal jongens ware toen een van de eerste die met een monster truck reden.
Ik was zelfs een van de eerste met een Pasetuning getunde 29 cc cilinder.
Misschien is daar nog wel wat over te vinden op het bigscale forum.

@Etingard, voor zo'n ombouw heb ik ook nog even gekeken maar dat kost rond de 430 euro. Vind ik erg veel geld.n Ik heb gelukkig wel wat ervaring met FG, dus dat komt denk ik wel goed.

Bedankt voor de tip in ieder geval!
Via Marktplaats zijn vaak ook veel aluminium delen te koop, zag laats een complete aluminium voorkant van een MT voor 120 meen ik.

Nadeel tegenwoordig van de XL ombouw, is dat Elcon niet alles meer levert, hierdoor moet je met geluk zoeken.
Ik heb al de XL voorkant, maar kwam erachter dat Elcon niet meer de scharnier punten levert van de achterdraag armen, nu heb ik met geluk een setje draagarmen met die scharnier punten gevonden want anders kon ik ze vanuit Amerika laten komen voor 70 dollar en dan nog verzenden plus mogelijke douane kosten.

Auto rijdt prima zo, een maatje van me heeft grote bobemplaat en xl spullen en ik vind die van mij op het gebied van rijgedrag er niet veel voor onder doen.
Mocht je nog draagarmen achter zoeken dan is dit misschien wat voor je?Rclargescale ? Toon onderwerp - aluminium FG monster delen!
Verder kun je het zo gek maken als je wilt.

Hier de foto's van die fg xxl (ben het maatje van fuhren100)
Deze rijd wel iets beter hoor, moet mijn dempers nog iets afstellen.
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Voordeel van XL draagarmen, dat de wagen stabieler door de bochten gaat.
Voordeel XL bodemplaat is dat ie minder zenuwachtiger rechtdoor rijdt, korte bodemplaat zorgt wel voor een kleinere draaicirkel.

Back