Figuur M uit P 11 zo correct? (sim/vid)

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 20 jun 2009.

1. hezik

hezik Guest

Als we even de overduidelijke fouten buiten beschouwing laten, is dit dan in de basis het figuur zoals gevlogen moet worden in P-11?

Enige waar ik zelf nog over twijfel, is of het rollen zo goedom gaat. In de top is ie wel de ene keer met canopy en andere keer met belly naar jury toe, maar dat zou wel eens precies verkeerd om kunnen zijn? Of maakt dat niet uit?

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. hezik

hezik Guest

33 lezers/kijkers, maar niemand die er iets over wil of kan zeggen?

3. hezik

hezik Guest

67 man die het niet weet.. phoe.. :p..

4. jobverkerke

jobverkerke

Lid geworden:
    30 mei 2005

Hoi Henri,

ziet er op het eerste oog niet verkeerd uit. De rol richting moet normaal niet uitmaken, gewoonlijk is het wel dat de richtingkeuze die je in de eerste rol maakt alle andere rolrichtingen beinvloedt. Het is beschreven waar je recht of op de rug moet liggen dus dat moet alles duidelijk genoeg maken.

Ik zit nu nog in de Grand Canyon, lekker vakantie vieren. Daarna nog een weekje werken in Chicago en dan de dag erna vliegen in Utrecht! Daar kunnen we het er wat uitvoeriger over hebben. Met de stickplane erbij! :)

5. 3w_flyer

3w_flyer Guest

wat een leven Job.

hier ook lekker op mijn werk van de zon genieten.

Henri,

misschien dat niemand durft komentaar geven over jou vliegen ??

grapje he

6. hezik

hezik Guest

Ik denk het, ik sta natuurlijk ook wel bekend als bloedleip :p

7. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Durven doe ik wel . :D

Maar als recreatievlieger weet ik ook niet hoe het moet .

Dus is mijn mening van geen waarde.

Mvg Johan

8. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Waar is het P11 programma te vinden?

9. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  10. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Hmmmmm, en ik heb er nog in gereageerd ook, never mind:D

11. hezik

hezik Guest

Op de sim vlieg ik dit figuur inmiddels probleemloos, nouja, niet perfect, maar ik kom er doorheen.

In het echt heb ik nu een poging of 6 ondernomen, maar ik durf het gewoon nog niet.

Vooral het punt dat je die halve lus met geintregreerde halve rol moet maken onderling.. je moet dan al redelijk gas gaan geven terwijl je nog in een daallijn zit en toch al iets gaat doen waar je nog niet zeker van bent.. brrrrrrr..

12. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Njah, ik zal binnenkort ook eens een poging gaan wagen, Henny had het nieuwe B programma zaterdag al klaar op papier, dus als P11 de basis is, dan kan het al nuttig zijn om daar een begin mee te maken. En wie weet heb ik een gekke bui en doe ik mee met de invliegdag volgend jaar:D

13. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Ja ik moet het binnenkort ook eens proberen, maar heb er wel vertrouwen in.

14. hezik

hezik Guest

De rest van het programma is zonder meer vliegbaar, goed, om het mooi te vliegen is weer een heel ander verhaal, maar soit.

Alleen dat stukje in dat figuur M dus.

Het voorstel-B programma begint ook met een figuur M, maar kent geen geintregreerde figuren, gelukkig.

Ik ga het P-11 oefenen en als ik zo ver ben dat ik denk 'dat ziet er acceptabel uit' ga ik proberen in te vliegen. Als ik dat punt niet bereikt heb, ga ik volgend jaar weer B vliegen.

15. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Wat ik van Henny begreep kon het nog wel even duren voordat de digitale versie online komt van het nieuwe B programma, das wel een beetje jammer, maar goed, eerst maar eens P11 bekijken.

16. hezik

hezik Guest

Pak P-11, sloop alle geintregreerde figuren eruit, maak van 2/4 pts rollen halve rollen, van 4/8pt rollen 2/4pts rollen, en dan ben je al een heel eind, gok ik zo :p

17. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Afgelopen week onze clubgenoot Yoshi deze figuur zien trainen, wat een rot figuur......... Hij heeft meerdere keren die figuur gevlogen, maar telkens als hij die halve loop doet lijkt het erop alsof hij eruit klapt. Ondanks dat hij meer dan voldoende power heeft lijkt het er gewoon op dat hij dit niet heeft, Ook de snelheid loopt behoorlijk op in de loop.
    Maar ja, dit is van mij uit gezien als argeloze toeschouwer.

18. hezik

hezik Guest

Ik heb in het echt die halve lus met rol nu 2 keer 'redelijk' gevlogen, maar bij mij is ie nog veeeeel te breed tov. de rest van het figuur, het is iets wat ik echt op grote uitslagen moet vliegen.

Waarmee vliegt Yoshi? Zeker voor die halve lus met halve rol heb je wel een wat modernere kist nodig met hoge romprug en die goed op het rudder reageert.. en dan nog moet je het lef hebben om, terwijl je nog naar beneden gaat, al flink bij te gassen..

Heeft hij wel voldoende uitslag op z'n rudder? De snelheid in dat segment kun je alleen omlaag krijgen met meer rudder-autoriteit. Dat kan met grotere uitslagen, of hij kan bv. eens een t-canalizer op z'n toestel plaatsen.

en idd, 't is een rotfiguur.. K5 uit het A-programma dan ook.. wel erg jammer dat het gelijk het 1e figuur is uit het programma, niet echt een lekkere binnenkomer :p

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2009
  19. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Een Angel 30 had ik wel eens van Theo begrepen. Daarmee is het te vliegen, mits voldoende vermogen.
    Als je een fractie eerder down in zet dan je rol laat beginnen maak je het jezelf al een stuk makkelijker.

Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  20. hezik

hezik Guest

Je moet amper down gebruiken.. je moet van begin af aan beginnen met rollen, als je dan teveel down drukt, druk je het toestel naar je toe of van je af.

Als je 'm vliegt op de 'valsspeelmethode', dus eigenlijk de halve rol integreren in de onderste helft van de lus.. ja.. dan kan het ;)

Deel Deze Pagina