Filmpje met veel meeuwen :-)

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door tumtum, 22 apr 2014.

1. tumtum

tumtum

Lid geworden:
    17 okt 2010
    Gefilmd in Frankrijk met Phantom 1, Gopro Hero 3 black en Tarot Gimbal.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Was je niet bang dat je een meeuw zou raken?

3. Tecto

Tecto

Lid geworden:
    11 jul 2013
    In de luchtvaart doet men er alles aan om vogels te vermijden. Dit niet zonder reden!

Los daarvan denk ik dat je je niet bewust ben dat je indringt en verstorend bezig bent geweest in een gebied waar kijken en genieten meer op zijn plaats is.

Als ik dit zo zie mogen ze van mij morgen nog hele gebieden afsluiten voor dit soort gedoe. Dit stuit me als natuurfotograaf enorm tegen de borst.

Een vlucht maken ver boven en over is iets anders dan er tussendoor .........

4. Mitchelll

Mitchelll Guest

Kicken man.. damn nice footage

en Tecto ... tja... denk je dat er nu een paar meeuwen depressief zijn ?

5. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Mooie beelden!

Verstorend bezig? Een kleine phantom maakt niet veel meer herrie dan een paar meeuwen of mensen, honden, autos en vooral golven van de zee die daar ook komen.

6. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Denk niet dat dat zo werkt. Het ding is nieuw voor ze , de beesten kennen het niet, en dus verstoor je de boel,of je nu wilt of niet...

Ik ben geen bioloog, of afgestudeerde vogel expert, dus ik kan niet oordelen of de beesten er last van hebben of niet.. ;) Mij lijkt het zo te zien van niet...

Mooie beelden, dat wel, maar ja dat waren die van de efteling ook ;)

7. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Tja maar dat zijn de vliegers en surfers ook :D. Ik zie hier totaal geen vergelijking met de efteling filmpje.
    Bij Discovery maken ze deze filmpjes ook dagelijks en dat vinden we ook mooi ;)

8. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Dat zeg ik, die van de Efteling was ook mooi, maar die was bewezen niet slim.. Hier zie ik , idd niet echt een teken dat de meeuwen er last van hebben..

Ik kan me bv wel indenken dat meeuwen liefhebbers daar anders over denken ;)

9. Tecto

Tecto

Lid geworden:
    11 jul 2013
    Nee hoor denk niet dat de meeuwen depressief zijn. Wel dat er weer genoeg malloten zijn die dit voorbeeld volgen.

Deze figuren zorgen er voor dat je straks helemaal nergens kan vliegen.

Ja en de aarde die opwarmt, oorlogen, vuurwerk enz.. allemaal drogredenen erbij halen om lekker met je phantommetje tussen de meeuwen te rauzen.

Jij snapt het helemaal. Wanneer denk je jouw filmpje met gelijk stekkende beelden klaar te hebben.:rolleyes:

10. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Denk dat jij het niet begrijpt. Leg jij maar eens uit waarom je in Frankrijk niet op het strand zou mogen vliegen, terwijl het over de hele wereld wordt gedaan?
    Ik zie liever dit dan mensen die in de tuin en boven woonwijken vliegen.

11. Tecto

Tecto

Lid geworden:
    11 jul 2013
    Zolang je het verschil niet ziet of weet tussen op het strand vliegen of met een phantom tussen de meeuwen door te rauzen heeft het weinig zin om..........

Bekijk even de beelden die zijn opgenomen met een gopro. Dan weet je direct hoe dichtbij de meeuwen zijn gefilmd.

Heeft niets meer te maken met verantwoord een hobby uitoefenen maar meer van zich niet kunnen bedwingen en ten koste van een filmpje willen maken.

12. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Mijn ogen zeggen dat het op een behoorlijke afstand ervan is gefilmd en met een lage snelheid. Die vogels zijn wat intelligenter dan jij denkt en botsen nooit op elkaar terwijl ze met 100den naast elkaar vliegen.
    Jij noemt boven een voorbeeld waarbij je een vliegtuig vergelijkt met een phantom. Er zit een behoorlijke snelheid verschil in wat de reactie vermogen van de vogels sterk verminderd.

13. Tecto

Tecto

Lid geworden:
    11 jul 2013
    Ook dit getuigt van weinig inzicht. De beelden zijn met een hoge fps opgehomen en naar een lagere fps gezet of met een tool alla twixtor vertraagt. Er word wel degelijk met snelheid gevlogen in sommige shots.

Als gopro bezitter weet ik precies hoe dichtbij je moet komen om een afbeelding maatstaf te halen, zoals in deze opnames getoond.

Je kunt ook zien dat er herhaaldelijk bewust naar een koppel meeuwen in ruste wordt gevlogen, die vervolgens opschrikken en wegvliegen om zodoende het voor oog hebbende resultaat te behalen.

Ach laat ik maar stoppen om het uit te leggen. Ga me nog ergeren ook aan zoveel onbenul.

14. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Lol...begin steeds meer in te zien met wie ik hier te maken heb.

Een vliegtuig tijdens opstijgen = 300-400km/h (zelfs dan is de kans heel erg klein dat je een vogel raakt)
    een phantom hier met slow motion shots = Hooguit 20km/h
    andere meeuwen = 50-80km/h

In slow motion zie je dat de bewegingen heel erg traag zijn en je kan het makkelijk extrapoleren naar de echte snelheid. Denk dat je de 20km/h niet haalt.
    Als je de gopro hebt pak aub even de specs ervan....bijv gopro black wat hier waarschijnlijk gebruikt is en kijk naar de fps rates wat gehaald kunnen worden met de opgenomen resolutie misschien leer je dan wat ;)

15. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ach, hij hoeft er maar eentje te raken en zijn Phantom ligt in het zeewater.

Die vogels hebben er geen last van.

16. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    :):)

17. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    +1 Je ziet ze wel opvliegen maar of ze daar nou echt hinder van ondervinden. Als je iets aan dierenleed wilt doen begin je beter bij de vleesindustrie.

Mijn ervaring met zeevogels in de buurt is dat ze wel territoriaal lijken te zijn en daarom ietwat agressief op modellen reageren zoals ze dat op andere vogels doen dus als het model me iets waard is blijf ik wat uit de buurt ;) maar wel mooie video iig.

18. tumtum

tumtum

Lid geworden:
    17 okt 2010
    De vogels accepteren mij als een andere vogel, ze komen gewoon naast de Phantom zitten als ik land en pikken er wat aan. Ik ben een groot natuurliefhebber en doe er alles aan om deze beesten niet te storen.
    Ik vlieg niet als een gek met volle snelheid naar deze mooie dieren.
    Deze beelden zijn niet vertraagd met Twixtor zoals iemand hier vermelde, maar zijn gewoon van 60 fps naar 30 fps gezet. De GoPro stond ook op Medium, niet op wide, zoals ook anderen veronderstellen, waardoor het blijkt dat ik dichter bij de vogels vlieg, en er werd ook nog gecropped op de meeste beelden.
    GoPro sponsored mij trouwens voor het maken van filmpjes zoals deze.

Dus super bedankt aan iedereen die het leuk vind, de anderen mogen van mij op de maan gaan vliegen, daar stoor je zeker niemand (en daar heb je waarschijnlijk ook nog langere vliegtijden door de lagere zwaartekracht)

Laatst bewerkt: 24 apr 2014
  19. Tecto

Tecto

Lid geworden:
    11 jul 2013
    Lees het nog een over want er staat OF.

De beelden zijn met een hoge fps opgehomen en naar een lagere fps gezet of met een tool alla twixtor vertraagt.

Maak zelf ook gebruik van een gopro 3 black en veelal op m 60fps. De gopro heeft geen zoom dus van wide naar m is niets meer dan een crop op je sensor.

Je kan nu net doen of je op afstand hebt gevlogen door met de m instelling te komen en een extra software matige crop om te .... zodoende voorzichtig te werk bent gegaan maar maak dat de maanmannetjes maar wijs.

Laatst kwam er een kabouter op mijn multi zitten, speelde er wat mee en heeft een stukje meegevlogen.

20. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Mooie beelden!

Ik zou het niet doen, boven water tussen die honderden vogels. Niet voor de vogels maar voor m'n toestel.

En die discussie over het verstoren van de rust. Tja. Mijn ervaring is dat vogels zelfs van mijn Trex450 geen schrik hebben. Integendeel!

Deel Deze Pagina