Zondag aanstaande wordt, ijs en weder dienende, in Utrecht de vierde en laatste wedstrijd gevlogen in de NK competitie F3A 2009. We kunnen natuurlijk niet op de feiten vooruitlopen maar de weersverwachting is prima dus het belooft een mooie dag te worden. Namens de club wil ik alvast alle vliegers, juryleden en belangstellenden van harte welkom heten, en de vliegers veel succes wensen. Voor degenen die nog nooit op het veld geweest zijn, een routebeschrijving is te downloaden op de site van de Subcommissie. Het vliegveld ligt op privéterrein en om het te bereiken moet u over het erf van de eigenaar. Houdt u zich daar aub aan de maximum snelheid van 5km/uur (stapvoets).
Er zit geen virus op die site. Waarschijnlijk kun je beter een goede virusscanner nemen ipv. de niet goed functionerende die je nu hebt
Als je denkt dat je een filmpje aanklikt en er wordt een programma geinstalleerd dan noem ik dat een virus. Een of ander internet securitie programma dat net doet of je geen virus scanner hebt. En je computer vol staat met virus-en. Niet op een normale manier te deinstaleren. Maar het is er af. Erg vervelend. Groet Arthur.
Volgens mij was het F09 aresti. Het is geen filmpje zie ik nu maar een .gif file. Programma Iternet security. Deed net of je windows beveiligingscentrum geopend werd en de virus scanner uit geschakelt is. Maar dat is dus niet zo. Daarna begon het zogenaamd je computer te scannen en deed net of er allemaal virus-en op staan. Het was een soort filmpje of zo want het was telkens hetzelfde. Nep dus.
Ik denk dat je dan je computer maar eens op spyware moet gaan scannen, waarschijnlijk is je computer dan al geinfecteerd met iets wat dat doet. Hoe dan ook, genoeg over de site.. vandaag was de dag daar. Het begon nog wat mistig vanochtend, waardoor de wedstrijd grofweg een uur later begon dan oorspronkelijk geplanned, maar wel weinig wind. In de loop van de dag klaarde het helemaal op, kwam de zon erbij en aan het eind van de dag pakte de wind wat op, maar niet op zo'n manier dat het 'vechten met de wind' werd. De laatste keer P09 en dat was ook wel te zien, bij iedereen zat P09 er toch goed in, uiteraard maakt iedereen foutjes, maar denk dat het gemiddeld genomen goed gevlogen werd. Hetzelfde geldt voor F09, hoewel dat een programma is wat toch maar 1 keer per jaar gevlogen wordt, werd er toch goed gevlogen. De uitslag vandaag zal ongetwijfeld snel op de site staan, ik heb eigenljik alleen de top 4 onthouden: 1) Derk vd. Vecht 2) Job Verkerke 3) Fred de Wit 4) Sjoerd Schrichte Daarbij is het interessant te vermelden dat Derk deze 1e plek vloog met de SebArt .50 Miss Wind. Dat is dus gelijk ook de jaaruitslag voor de A. Voor het jaar was Dennis van der Tooren als 5e geëindigt. Verder was het gewoon een leuke, gezellige dag. Voor zover ik weet is er geen schade gevlogen, en ook de A vliegers hebben succesvol de kabels ontweken.
Ik weet het fijne er niet van, wellicht dat anderen daar meer over kunnen vertellen. Wat ik er van begrepen heb, zo half/half, dus er zal niets van kloppen, is dat Dennis het niet eens is met het besluit om op de laatste dag een finaleprogramma te vliegen, en het concept dat je dan het hele jaar competitie in een P programma hebt, maar als kanshebber op een plek bij de 1e 5, ook het F programma moet oefenen. Het is geheel mogelijk dat ik het zo verkeerd samenvat, maar dat is hoe ik begrepen heb dat het zit.
toch een virus op kunstvlucht.nl? Mijn virusscanner gaf ook waarschuwingen op de F3A site. Iets is er toch iets niet pluis! Volkert
Bedenk je dat er mensen zijn die daar veel tijd in steken. Ik kan mij voorstellen dat die het niet zo gaaf vinden als er verhalen de rondte ingaan dat er een virus op staat. Alles kan, ik sluit niets uit, maar daar waar de vorige 'virusmelder' een virus meende te zien, zat er geen. Wat hij beschrijft is een popup zoals je die op heel veel websites tegenkomt, de melding 'uw computer is niet beveiligd, scan nu', enzovoort. Dat is op zichzelf geen virus. Die popup hoor je echter niet te krijgen bij het openen van het F09 aresti, het zit niet in de brondode van de pagina, dus dan is de enige manier waarop je die popup kunt krijgen, als je computer reeds besmet is met iets, wat die popup opent. Waar claimed jouw virusscanner dat er een virus is? Wat ik beroepsmatig weet, is dat heel veel mensen iets al snel voor een viruswaarschuwing aanzien, terwijl het dat helemaal neit is. Ik zeg niet dat dat persé is wat hier aan de orde is, maar het zou kunnen. Iedereen die een melding maakt van een virus, meld aub ook even welke virusscanner de melding geeft, waar hij die melding geeft en welk virus het dan specifiek om zou gaan volgens de scanner. Sommige virusscanners geven ook 'verdachte zaken' aan, waarmee het niet perse meteen echt fout hoeft te zijn. Oudere versies van IE kunnen plaatjes 'parsen' (zeg maar 'verwerken') als een script, het kan bv. zijn dat er een verkeerd, of geen 'content type' meegegeven wordt en je virusscanner daarom waarschuwt dat iets een virus zou kunnen zijn.
Afgezien daarvan; heel leuk om vandaag in Utrecht te zijn geweest, al was het maar voor een gedeelte van de middag. Ik vond het mooi om zowel het P als het F programma te zien. Volkert