Firmware upgrade DX6i?

Ik zou graag willen weten of het nut heeft om de firmware van mijn Spektrum DX6i te upgraden icm het vliegen van een MQX?

- Hoe gaat dit in zijn werk? Ik zie geen firmware button op de site van de fabrikant?

- Er zit voor zover ik weet alleen een adapteringang en een minijack ingang op de zender, kun je daarmee de zaak koppelen na firmware upgrade te hebben opgeslagen op je pc?

- Hoe zie ik welke firmware ik heb?

- Er wordt op internet ook gesproken van het upgraden van de firmware middels een sd kaartje...maar er zit geen sd kaart ingang op volgens mij.

Alvast erg bedankt, internet heb ik al afgezocht maar er is geen duidelijke tutorial te vinden...

Sinds mei 2012 is er een upgrade 2 via Spektrum Airware (ivm DSM2), maar niet zo snel te vinden voor de DX6i. Volgens mij geldt dit alleen voor zender die vóór 2011 gekocht zijn.

Hoe zie ik mijn huidige firmware versie?:

Druk de trim voor het roer en het rolroel (n.b. beide horizontale trims) richting het midden van de zender, terwijl je dit doet schakel je de zender in. Zolang je de beide trim knopjes richting het midden ingedukt houd zul je de firmware versie op het scherm zien staan.

In mijn geval staat hier:
CHKSUM: 00EF54C3
VER: B450VADV1.13
BY: CAN 20110330

Je kunt vervolgens de beide trims loslaten en de zender uitschakelen.

Zover het mij duidelijk is: De firmware van de DX6i is enkel door de fabrikant bij te werken, er is geen mogelijkheid voor consumenten om dit zelf te doen.

Zie ook dit draadje met betrekking tot de DSMx terugroep actie:
terugroepactie-dx6i-dsmx-2011-a

Mocht het een al wat oudere DX6i zijn, er is ook een terugroepactie geweest m.b.t. de potmeters in de sticks:
terugroepactie-spektrum-dx6i

Even goed lezen, bij beide word duidelijk aangegeven welke om welke productie modellen het gaat.

p.s. een draadje als dit krijgt in Model elektronica - Modelbouwforum.nl vast meer aandacht :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back