Dag vliegend volk Heeft iemand ervaring met de Fliton Element 170? Vliegtuig ziet er goed uit voor een mooie prijs, maar ik lees wisselende berichten over de bouwkwaliteit van Fliton vliegtuigen. Vleugels die in de lucht afbreken en meer van die ongein. Verder schijnt de customer service zeer slecht te zijn. Overigens is er ook een Element 170 composite. Ziet er goed uit, hoewel ik die nog nergens te koop heb gezien. Anyway, reacties zijn welkom. Groet Ruben
Bij de Prodigy zat er op de hoofdligger een inkeping, dit is heel makkelijk op te lossen, volgens mij is het nadien ook verholpen. Niks mis met de kwaliteit hoor
kwaliteit is uitstekend. Ontwerp ook. Vaak zijn ze lichter gebouwd dan je ooit zelf zou durven. Toch blijft het heel. Wel kan een mens een keer pech hebben. Dat kan overigens ook met een zelf gebouwd vliegtuig. 't is wel zo dat je ook een ARF goed moet controleren terwijl je hem opbouwt. Ik zet zo bijv. altijd het motorschot, servo-tray en andere zaken extra vast met een beetje epoxy. Misschien niet nodig, maar ik doe het maar toch. Ikzelf vlieg liever met een goed licht vliegtuig dan één die misschien sterker is maar te zwaar. Fliton neemt een risico door vliegtuigen te verkopen die licht gebouwd zijn. Ik vind het dat risico waard omdat je een uitstekend vliegend vliegtuig krijgt. Het is dus een keuze die je zelf maakt. Dat verhaal over customer service vind ik maar betrekkelijk; Is meer een kwestie van risico nemen. Mijn ervaringen met de service van Fliton (via Flitonstore.com) was overigens uitstekend!!! Op internet lees je weer andere verhalen terug. Sommige mensen hebben onredelijke eisen en als ze toch geen gelijk krijgen, beginnen ze op internet te schreeuwen. Op verschilllende fora komen nu de eerste feedbacks (die wel lang op zich hebben laten wachten....!) terug en dit lijkt positief te zijn qua vlieggedrag. Qua bouwkwaliteit zou ik mij geen zorgen maken! Enige vraag is gewicht als je electrisch gaat. Volkert
900 dollar bij singahobby, dus grofweg 650 euro. Vleugel een redelijk gewicht: (hier komen servo's etc nog bij) Stabilo's aan de zware kant: Romp van massief lood: (ter vergelijk, de romp van de Super Athlete waar ik de laatste wedstrijd mee vloog, zat rond de 500 gram) Geen hypermodern ontwerp, maar ook geen potloodromp meer.. wel een mooi toestel! Toch.. voor zeg 700 euro (verzending) wordt het toch al interessant om naar europese fabrikanten (zoals bv. znline) te gaan kijken. Voor zeg 800 euro (verzending) heb je ook een ZNLine Twister. 2kg kaal zeggen ze. Dan 1.2kg lipo's erin, een motor van 750 gram erop (inc mount, prop, spinner), regelaar 100 gram, 200 gram servo's, 200 gram ontvanger/accu's en dan nog 200 gram kleinmateriaal.. kom ik op 4650 gram. Dat zou geheel niet slecht zijn..
Ja, maar die Twister moet dan nog wel in elkaar geknutseld worden. Al met al waarschijnlijk een kostbare zaak. Als je kijkt naar een ARF 2x2 toestel in de prijs range 300-650 euries is de keuze niet erg groot. En zelf bouwen is voor mij geen optie. Kan ik net zo goed doorvliegen met de Leo 110. En je weet hoe die vliegt ;( Ruben
Opgebouwd met een Hacker C50 kom je ongeveer op 5.010gram uit, en dan moet je je best doen (info gevonden op RCUniverse). Let je iets minder op gewicht zul je tussen 5.2 en 5.4kg uitkomen denk ik zo. Ga je niet electrisch maar bijv. met een OS-160 kom je zeker onder de 5kg uit. Volgens mij is een ZNline kit in principe wit, meer bouwwerk en dan nog spuiten. Da's dus geen vergelijk (maar goed, ik weet de details niet precies, dus hang me er niet aan op). Volkert
ZNline kisten kun je in gradaties bestellen, dus wit, maar ook geheel gespoten. Of de classic twister van 700 euro gespoten is? ik denk het niet. Maar goed, dit topic gaat over de Flion Element.. het ding ziet er toch wel goed uit!
Als ik de gewichten zie die vsilva meet: RE: Fliton Element 170 ARF build Kan ik maar een conclusie trekken: te zwaar.
sodeknetter, en niet zo'n klein beetje ook. Op de foto's in dit topic valt het nog mee, is de romp wel al 400 gram te zwaar, maar dit: Een romp van 1.2kg (iets afgerond).. dat is minimaal 2 keer het gewicht wat ie zou mogen hebben..
Op RCU is er toch een gast die rond de 5k blijft (elektrisch) met de element 170. En zijn vliegtuig kaal weegt rond de 2600 g. Nog steeds veel hoor, maar om en nabij de magic five blijven kan schijnbaar toch. De Element kost in Engeland overigens 400 euries. Vind voor dat geld eens een 2x2 kistje
De eerste Elements zijn te zwaar; teveel epoxy gebruikt bij de productie zo is het verhaal. Er is nu een tweede batch onderweg. Even afwachten dus! Volkert
Rock n roll van Lindinger E-evolution van Lindinger Xtra 2000 (wel zelf bouwen) van Hobby-in Jamara Scorpion van Lorenz Protech Tojeiro 140
Is die al leverbaar dan? Ik heb al verschillende keren gevraagd, maar het ding is nog steeds niet als kit leverbaar. Wel een erg mooi schema trouwens, hij is mooier geworden dan ik verwacht had!
Ff mailen naar Menke, die van Richard heeft al eerder gevlogen, die van Michel is eergisteren ingevlogen Dit jaar zien we Michel dus ook in de F3A
Tsja, dat zal wel B of A worden.. en ik ga mailen. Vind het echt een mooie kist om te zien, mooier dan het toestel uit dit topic.. en ook een moderner ontwerp.
Tsja dan is de Protech Tojeiro wel de gedoodverfde kandidaat, denk ik. Je kent Kunstflug en aerobertics wel neem ik aan?