flybarless of niet

Hallo forumers
Ik heb na het besluiten van na een crash flybarless ga maken. Maar nu is de vraag welke gyro ik ga gebruiken.
Bijvoorbeeld een v bar maximum prijs is 250 euro. Alvast bedankt

Groeten lars

Laatst bewerkt:
Hoi Lars,

Niets moet, flybarless is leuk als je meer rendement wil en een heli die iets minder wind gevoelig is. Het is wel een investering. Je servo's moeten het aankunnen en dus snel en sterk genoeg zijn. De flybarless controller is ook niet gratis. Ook zul je de nodige aanpassingen aan de kop en aansturing daarvan moeten doen.

Wat voor figuren vlieg je nu met je heli?

Bedenk vooral dat er al lang hardcore 3D gevlogen werd voordat flybarless in de mode kwam. Je kan met flybar vrijwel hetzelfde vliegen als zonder.

Ja klopt,

Ik vlieg al mijn heli`s nog met flybar,ben behoorlijk hard ermee aant 3Den.
Dus het maakt niet uit of je met flybar or flybarless vliegt,je steld je heli zo af zoals je hem zelf het lekkerst vind vliegen.

Wat Emanuel zegt: Met de heli gooien en smijten heeft niks met de noodzaak van FBL te maken.

Bedenk je wel, dat het onder omstandigheden nog een hele toer kan zijn om een FBL set-up zo ingeregeld te krijgen dat hij vliegt zoals jij wilt, n dat het bij heel veel mensen al geleid heeft tot verschillende systemen kopen omdat "de vorige toch niet goed voldeed", veel onnodige servo's gekocht zijn omdat "de vorige een tikkie te langzaam waren", en soms ook schade optrad vanwege instelfouten of gebruikersfouten.

Een Flybar heb je wat dat betreft veel minder gedoe van, dat vliegt altijd wel. Het is wel wat schadegevoeliger bij een crash, maar dat nadeel wordt door de voorstanders van FBL vaak schromelijk overdreven.

Je ziet hier op het forum letterlijk tientallen draadjes van mensen die niet zonder hulp uit hun FBL set-up en afstellingen komen. Zulke draadjes zie je niet over flybars, omdat die dingen gewoon altijd vliegen als je netjes doet wat er in de montage instructies staat.

Gewoon lekker flybar blijven vliegen, TENZIJ je geïnteresseerd bent in de nieuwste technieken, OF tenzij je het allerlaatste grammetje performance uit je heli wilt halen.

Groet, Bert

Het grote voordeel van flybarless lijkt mij het vervoeren, geen stangetje meer die perongeluk kan buigen,
in een tasje en klaar.

:D :D :D heb je ze geteld?

Hoe lang heb je daar over gedaan? (ja, óók over dat tellen....) ;)

Groet, Bert

Het was een rekensommetje, € 250,- voor de conversie/ prijs van een flybar stangetje......

Sinds de ombouw nog 2x gecrashed, nog 118 keer en ik ga er op verdienen ;-)

Nee flybar is op de micro meter uitgelijnd 1 dag mee bezig geweest voor zekerheid ik denk dat het komt door de 600 size flybar maar daar is geen 550 size voor net als de swachplate

Nee flybar is op de micro meter uitgelijnd 1 dag mee bezig geweest voor zekerheid ik denk dat het komt door de 600 size flybar maar daar is geen 550 size voor net als de swachplate :confused:

Heliboy, gezien je antwoorden vermoed ik dat je ouder dan 11 jaar bent. Als je correct(ere) leeftijd in profiel opgeeft, loop je niet het risico dat mensen op hun hurken tegen je praten. (Wat in deze discussie overigens niet gebeurt is).

Leeftijd geeft zeer ruwe indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.

Laatst bewerkt:
Nee flybar is op de micro meter uitgelijnd 1 dag mee bezig geweest voor zekerheid ik denk dat het komt door de 600 size flybar maar daar is geen 550 size voor net als de swachplate :confused:

Dan is er toch iets fout gegaan met dat uitlijnen (verkeerde referentie genomen o.i.d.) want met de paddels vlak is het opbomen op hoge snelheid minimaal tot "niet merkbaar". Daar DIENT die Flybar namelijk (onder andere) voor....

Desnoods zet je ze een héél klein beetje negatief, maar dat is een beetje een lapmiddeltje.

Een kortere paddelstang kun je zelf maken: Veel meer dan een ijzerzaagje en een draadsnijder heb je er niet voor nodig. Ik maakte ze vroeger, toen ik ze nog regelmatig opvouwde, altijd zelf: Ik ga geen 10 of 20 Euro neertellen voor een stukkie rondijzer van 30 cent met twee stukkies schroefdraad er op gesneden....

Groet, Bert

Back