Flying cloud !! (deze word afgemaakt door maartenX)

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door VINTAGE FLYER, 3 dec 2010.

1. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    hallo mede modelbouwers, ik ben al lang opzoek naar n nostalgies uitziende flying wing, uiteindelijk heb ik hem gevonden:banana: en hij is nog maar net n paar maanden op de markt:yes: hij heeft n spanwijte van 2,5m met deelbare vleugels wel erg handig ivb transport:Dhij word gelevert als freespakket, en ik wil dr op het zweefdraatje n mooi bouwverslag van gaan maken, ik schat er begin/half januari mee van start te gaan:yes:de setup wort n turnegy 3548 800kv 40 amp regelaar en n 3 cel 4000 lipo met n 12/8 of 13/8 klaprop hier alvast n paar fotos van de tekenaar :yes:

ik ga hem eind december bestellen meschien eerder:wink:

tips en sugesties zijn altijd welkom:yes:

hier n link van de ontweper en modelbouwvriend (gert wegner) met bouwverslag op rc network
    Flying Cloud Baubericht - RC-Network

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Ariel

Ariel PH-SAM

Lid geworden:
    8 dec 2009
    Mooi ogend toestel met een buitengewoon interessante vleugelconstructie. :cool:
    Deze vleugelconstructie ga ik nog bestuderen. :yes:

Johannes

3. jacobbos

jacobbos

Lid geworden:
    13 apr 2008
    Abo! Inderdaad weer eens een andere 'ligger' constructie. Doet me denken aan een honingraat constructie. Moet voldoende stijf zijn denk ik, en ook in alle richtingen. Voordeel is ook dat je mooie curves kunt maken. En dat heeft deze kist.

Groet,

Jacob Bos

4. jorn

jorn

Lid geworden:
    6 nov 2008
    De meneer die deze kist heeft ontworpen heeft op het duitse forum een bouwdraadje: Flying Cloud Baubericht - RC-Network

Hij heeft in iets meer dan 1 week het freespakket gemaakt en hem in elkaar geplakt en gemaidened. Echt razend snel! Ik vond het geweldig om te zien hoe iemand zoiets moois zelf kan maken. Ik heb wel het idee dat hij er veel mee op de motor vliegt, dus weet ik niet in hoeverre dit vluegeltje echt zweeft, maar hij is erg mooi. Ik geloof dat hij er na een aantal vluchten wel een extra onderdeel op heeft geplakt om te voorkomen dat de vleugel bij het landen een positieve instelhoek krijgt, en dus op springt op het moment van de landing. Staat wel ergens in het draadje.

Veel succes, mooi project!

5. hendrik

hendrik

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Mooi mooi mooi! Hij heeft in eerste instantie veel weg van das Bunte Huhn, ontworpen door onze oosterbuur Klaus. Ik ben erg benieuwd naar de vliegeigenschappen. Hij lijkt me wel redelijk zwaar, weet je al wat het vliegklaar gewicht wordt? Ik ga dit zeker volgen: zeer mooie vleugel!!

Laatst bewerkt: 4 dec 2010
  6. mrblobby

mrblobby

Lid geworden:
    1 nov 2006
    Wauw, wat een prachtige kist. Ik kan er zo verliefd op worden! De constructie is idd bijzonder. Ik ga de bouw hiervan zeker volgen!

Succes ermee en houd ons op de hoogte.

7. hendrik

hendrik

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Help! Mijn vrouw vind deze ook erg mooi. Wat vervelend, nu moet ik hem ook bouwen. Is deze kit in een modelbouwwinkel te koop of gaat het particulier? Is bekend wat dit set kost?

8. pl119

pl119

Lid geworden:
    6 jun 2005
    Hij kost.......

175 euro exclusief verzenden................

index

Inderdaad erg mooi!

9. DirkSchipper

DirkSchipper Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jun 2005
    14 pagina's bouwdraadje.

Mooi ding! Iets aparts.
    Heeft ook wel wat weg van zo'n vliegende saurier.

Dirk

10. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    erg leuk dat jully het n prachtige flying wing vinden!!:worship: het was voormij liefde op het eerste gezicht:D ik vond hem inderdaad op het rc network de kit kost zo,n 175 euro en daar komt nog n komplete vleugelbuis bij van 11 euro en 2maal hs 81 servos,wel moet je nog extra balsa bijkopen ivb beplankingen en verder zitten er wel alle kleindelen bij heeft de fabrikant mij ge mailt :wink:ik ga in januari van start met de bouw zodat ik vd zomer n leuke termieker erbij heb:yes::wink:

@hendrik vliegewicht licht zo rond 1700/1800gr met n span van 2,5 m gaat dat goedkomen denk ik:yes:

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt: 6 dec 2010
  11. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    zo de besteling is gedaan en hij licht al onder de frees:banana: de leveransier zij dat ik de cloud voor het einde van het jaar in huis heb, dus begin januari kan ik gaan beginnen met de bouw als het goed is even afwachten:yes:

mvgr johan snijders

12. Metroid

Metroid

Lid geworden:
    29 jun 2005
    Ik ben erg benieuwd naar die nieuwe aanwinst van je Johan. Ziet er in elk geval erg indrukwekkent uit.
    Direct maar een abotje.

Groetjes Rob.

13. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Zo, die is mooi.
    Bij deze gelijk een abo.

Ik ben ook wel benieuwd of hij lekker thermiekt.

14. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Erg leuk. Deze ga ik met interesse volgen.

15. sanka

sanka

Lid geworden:
    22 aug 2005
    Gerd maakt mooie kitjes, meestal ook goed doordacht.

Is wat apparts... Sucses met de bouw.

16. pl119

pl119

Lid geworden:
    6 jun 2005
    En dan..................

als laatste met transparante folie bekleden...............blijf je de mooie constructie zien!

17. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    ja dat zou kunnen zelf dacht ik eraan om hem met oratex of solartex antiek te gaan bespannen en de romp n mooie beits te geven, of evt n andere mooie klasieke kleur:yes:gerd de leveransier heeft het momenteel erg druk maar hij heeft mij ge e mailt dat de kit in de maak is dus ik moeten nog even geduld hebben maar dan hebben we hopelijk ook wat:D:wink:

mvgr johan snijders

18. hendrik

hendrik

Lid geworden:
    28 jul 2005
    dat werd hier thuis ook al geroepen: oude look, ietsje doorzichtig bespannen en het houtwerk ''beitsen''. Als je het houtwerk niet behandeld ben je beina verplicht een niet doorzichtige oracover te gebruiken omdat dit laser gesneden kit nogal verkleurd is door de temperatuur van het laseren

19. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Zoiets?
    Het hout van deze was ook niet erg mooi. Ik heb het gebeitst met Gamma teakkleur lak en bespannen met Oratex Natur Weiss (dat is wat geler dan gewoon wit) Je hebt ook nog Antik Weiss, dat is echt bruin/geel

20. hendrik

hendrik

Lid geworden:
    28 jul 2005
    zoiets ja. maar gezien de verkleuringen (zie link op duits forum) zou de cloud nog iets donkerder mogen

Deel Deze Pagina