Goedendag, Sinds kort ben ik in de wereld van het RC vliegen beland en vindt het erg leuk. Bij mijn vliegtuig kreeg ik een cd-rom met een vlieg sim. Na deze te hebben geinstalleerd wilde ik hier graag op oefenen om zo de controller te leren bedienen. De kabel die de controller met de pc verbindt heeft 2 stekkers/ piefjes, de ene gaat in de controller de andere in de PC in de microfoon ingang. De pc ziet dat hij een ''mic'' heeft maar geeft aan constant op vol volume te staan. Zodra ik de sim start en de controller probeer te kalibreren gebeurt er niets. De pc/sim kent de controller niet of ziet niet dat er een controller aanwezig is. Ik kan de controller besturen wat ik wil maar de sim herkent hem niet. Kan iemand mij hiermee helpen? Zelf heb ik windows Vista. Bedankt
Hoi , Als je Sim FMS hebt , dan zal dat niet werken op Vista. Ik zelf heb daar ook problemen mee. Groetjes Jef
Ik heb geen vista maar bij mij werkt dat wel ook via micro.(zelf gemaakte kabel).Ik gebruik een programma met de naam SppConsole zoek eens.
Ik heb hier Windows 7 64bit met een ATi 5xxx series grafische kaart, en ik heb het voor elkaar gekregen om over de microfoon input in FMS te vliegen. Nadat je FMS hebt geïnstalleerd moet je de FMS versie van SmartPropoPlus hebben (zie google). Misschien wat geklooi aan je audio instellingen nodig (welke input, volume, gain enzo), maar werkt nu perfect.
Dank u allemaal, Ik kan het programma nu wel opstarten alleen zijn de graphics verschikkelijk. heel schokkerig beeld, weet iemand hoe je dit kan oplossen? En is het mogelijk om binnen FMS de controller anders in te stellen. Als ik nu gas geef (in FMS) moet ik de control knop omlaag doen Ipv omhoog. dit is het zelfde met alle andere knoppen. Ik wil dit graag veranderen zodat de controller reageert zoals in het echt.
Mocht het niet lukken... diverse winkels verkopen simulator-controllers (van E-sky bijvoorbeeld) waar een kabel met een kant en klare USB plug aan zit. Kost een eurootje of 15, en niks geen gepruts, werkt gewoon. Overigens is een losse kabel ook wel te vinden, met een plug voor in je zender en USB naar je computer, maar die kost drie maal zo veel...
Ik kan het programma nu starten en de PC herkent de controller/afstandsbediening van het vliegtuig ook. Alleen wil ik nu de richting van de controls/sticks veranderen omdat met het kalibreren de controler naar benden vol gas is ipv naar boven. dit is zo met alle controls. Weet iemand hoe je dit kan veranderen in FMS?
Hallo kijk het draadje van "Nieuwe gratis sim R/C desk pilot" en dan 80# en dan klikken op hier. Daar vind je een uitgebreide uitleg over PPjoy enz wat waarschijnlijk een oplossing is voor jou probleem. Ko